Toon posts:

Compaq Presario V6221EU kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wil zoals de titel al zegt een Compaq Presario V6221EU kopen

Nu zitten daar de volgende dingen in:

harde schijf: 80Gb
Werkgeheugen 1024MB
Microprocessor: AMD Turion 64 Mobile Techonology MK-36
Microprocessor cache: 512 KB Level 2 cache
Videokaart: NVIDIA GeForce Go 6150
Videogeheugen: 128Mb gedeeld

Nu heb ik hier 3 vraagjes over:

1) Is deze laptop wel gewoon een beetje snel?
2)Kan ik hier Wolfenstein enemy territory op spelen (en andere programma's erop zetten o.a The Gimp (design programma)
3) Voor Wolfenstein enemy territory heb je een OpenGl ondersteunende 3-D videokaart nodig voldoet deze videokaart aan die eis?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,
Mrgod.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Welkom op tweakers.net :)

1. Dit ligt vooral aan waarvoor je het wil gebruiken en wat jij snel vindt. Als je bijvoorbeeld wilt gamen kan je benchmarks zoeken van CPU & GPU op de charts van TomsHardware, maar ik neem aan dat je met zo'n laptop niet de nieuwste spellen gaat spelen. Simpele spelletjes en andere standaard taken zullen er prima op lopen.

2. Dit kan je makkelijk zelf vinden, kijk bij de specificaties van de programma's of spellen die je wilt gebruiken en vergelijk deze met de specs van deze laptop.

Enemy Territory Requirements:
System Requirements
- Windows, Mac, or Linux OS. NT not recommended.
- Pentium III 600 Mhz processor or equivalent.
- 128 MB RAM.
- 32 MB OpenGL compliant 3D video card.
- DirectX 8.1 or higher.

Deze zal het er dus met gemak op doen.

3. Dit zou deze moeten ondersteunen.

Voor meer informatie raad ik je aan om het CSL FAQ door te nemen, simpele zoekvragen worden in het algemeen niet op de prijs gesteld op tweakers.net als je deze ook zelf met gemak kan opzoeken. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fox op 27-12-2007 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja eigelijk is vraag 2 een hele domme vraag dit had ik zelf kunnen vinden!

Sorry hiervoor ik ga zelf even opzoek naar vraag 2....

Maar weten jullie vraag 3 heel zeker :$:$:$ (sorry als dit een beetje raar overkomt) ik moet het namelijk echt weten omdat ik geen zin heb in een miskoop...

• Fox
  • Niet online

Fox

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:23:
Ja eigelijk is vraag 2 een hele domme vraag dit had ik zelf kunnen vinden!

Sorry hiervoor ik ga zelf even opzoek naar vraag 2....

Maar weten jullie vraag 3 heel zeker :$:$:$ (sorry als dit een beetje raar overkomt) ik moet het namelijk echt weten omdat ik geen zin heb in een miskoop...
Meer info over de Geforce Go 6150

Hieraan kan je zien dat het openGL gewoon ondersteund, zoals te zien bij de Doom 3 test. Trouwens, wat wil je vooral met deze laptop gaan doen? Als het vooral voor game doeleinde is kan ik je meer aanraden om iets door te sparen of een desktop PC nemen. Als je soms een spelletje zoals enemy territory speelt en voor de rest de laptop gebruikt voor surfen en text verwerken is deze perfect geschikt. :)

Voor puur gamen is deze niet echt geschikt, de videokaart zal geen top prestaties geven en snoept RAM geheugen op om mee te werken dus ik zou wel na kijken of je Vista bij de laptop krijgt, ik kan je niet verzekeren dat dit lekker zal gaan werken.

Veel succes. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Fox op 27-12-2007 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weer bedankt Sniperfox voor deze reactie ja het gaat inderdaad om hoogstens 1 a 2 spelletjes zoals hierboven staat beschreven en de rest om surfen text verwerken etc etc etc....

Maar in deze computer hier waar ik nu momenteel dit bericht mee typ staat er als ik start -> uitvoeren -> dxdiag doe staat er onder systeem en dan Ram geheugen maar 512 MB Klopt het dan dat de Laptop sneller zal zijn?

• Fox
  • Niet online

Fox

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:11:
Weer bedankt Sniperfox voor deze reactie ja het gaat inderdaad om hoogstens 1 a 2 spelletjes zoals hierboven staat beschreven en de rest om surfen text verwerken etc etc etc....

Maar in deze computer hier waar ik nu momenteel dit bericht mee typ staat er als ik start -> uitvoeren -> dxdiag doe staat er onder systeem en dan Ram geheugen maar 512 MB Klopt het dan dat de Laptop sneller zal zijn?
Dit zal vooral ook medebepalend zijn aan wat je andere onderdelen zijn. ( o.a. Processor, Videokaart, Soort geheugen. ) De snelheid wordt dus bepaald door meerdere factoren en kan je niet alleen afleiden aan geheugen. Om je volledige specs in beeld te krijgen kan je het beste hetvolgende doen: Start > Uitvoeren > DXDIAG > Sla alle info op en post de info in het text bestand.

Voor een aantal spelletjes ( niet de nieuwste ) en wat textverwerking zal deze laptop prima voldoen, mocht je het mobiele niet nodig hebben kan je meer bang for the buck krijgen uit een desktop.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
Wat kost deze laptop als ik het vragen mag? Ik heb voor 600 euro al een Asus met Dualcore, 2GB en een iets betere kaart voorbij zien vliegen. Krijg je ook nog 2 jaar garantie op. Ik gok dat je beter kunt krijgen voor iets meer misschien.

Maar zo te zien ben jij stevig W:ET verslaafd :+ Maar die draait zonder probleem. NVIDIA staat bekend om de goede OpenGL ondersteuning en deze kaart heeft dat dan ook zeker wel. W:ET draaide zelfs op mijn PentiumII-350MHz met 256MB en een NVIDIA Riva TNT 16MB. Al was dat haperend met 8 FPS< hij draaide het :+

[ Voor 51% gewijzigd door GENETX op 27-12-2007 22:45 ]

Pagina: 1