Toon posts:

Shuttle PC50 (300W) PSU voldoende sterk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met het samenstellen van een Shuttle voor in de woonkamer. Gamen is niet de hoofdzaak, maar ik wou toch graag weten of het mogelijk zou zijn. Ik heb eigenlijk 3 vragen:
Vraag 1) Zal deze voeding voldoende sterk zijn voor de computer? (componenten zie beneden)
Vraag 2) Waaraan zal ik merken dat een voeding te zwak is?
Vraag 3) Heeft iemand ervaring met gelijkaardige setups? Shuttle + "zwaardere" graphics card

De aanleiding is eigenlijk dat op de verpakking van mijn graphics card een 450W voeding w aanbevolen. En dat baart me toch een beetje zorgen.. Ik kan met deze Shuttle barebone helaas niet uitwijken naar een nog zwaardere voeding...

Overzicht van de componenten:
- Barebone: Shuttle SG33G5 (Glamor Series) met Shuttle PC50 (300W) PSU (ipv de originele 250W)
- CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2,66 GHz, 4MB L2 Cache, 1333 MHz FSB
- Memory: 2 maal Corsair CM2X1024 6400 (dus 2 Gb in totaal)
- HDD: Seagate Barracuda 7200 500 Gb (32 Mb buffer)
- Graphics: HIS Radeon HD 3850 (256 Mb)
- DVD: Plextor PX-810SA (SATA)
- En via de USB poort:
- draadloze muis en keyb (nog te bepalen welke)
- MCE Remote control op RF (nog te bepalen welke)
- WLAN dongle: D-Link DWA-140 (N reeks)

Zou heel erg leuk zijn indien ik iemand me een inschatting zou kunnen maken (berekening) en/of uit ervaring zou kunnen spreken.

Alvast hartelijk bedankt!
R

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Zelf heb ik een SN85G4, dus een redelijk oud type, met geloof ik een 200Watt voeding. Daar heb ik nooit problemen mee gehad (en ik heb af en toe veel te veel hardware aan dat ding gehangen).

Toen ik mijn oorspronkelijke videokaart verving door een (toen nieuwe) 7800GTS raakte hij wel continu oververhit. Dat probleem was wel op te lossen door een fannetje toe te voegen, maar misschien is het te overwegen om de passief gekoelde versie te nemen. (Mijn ervaring is tevens dat de videokaart het meeste lawaai maakt :+)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie Tes.
Warmte- en geluidsproductie zijn inderdaad ook nog dingen die me bezighouden.. We zullen zien wat het resultaat zal zijn. Ik heb momenteel alles in mijn bezit op de barebone (en voeding) na. Die zijn al besteld, maar nog niet afgeleverd. Dus ik weet momenteel nog niet wat te verwachten.. Spannend....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 eens door om te kijken hoe het zit met je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Terw_Dan,

Thanks for the tip. Had ik al gedaan. Staat heel veel nuttige info op. Heb ondermeer de links gebruikt naar de PSU calculatoren.. Kom steeds zo rond de 300W uit..
Verder zou mijn totale belasting op de 12V zo rond de 19A kunnen zijn in 90% belaste toestand. de voeding die ik zal gebruiken heeft -als ik de specs correct begrijp- 8A en 13,5A op 12V.
Nu op verschillende sites waar mijn grafische kaart werd gereviewd (Radeon HD 3850) trekken de systemen waarin ze ingebouwd werden beneden de 250W. (en rond de 170W in idle).

Mijn eigen -voorlopige- conclusie is dus dat het waarschijnlijk nét zal lukken met de PC50 (300W) PSU. Het is sowiso niet mijn bedoeling om fanatiek te gaan gamen op dit systeem...