Geluidskaart tervergelijking onboard Audio

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik wil de volgende speakerset kopen Creative Speakerset Inspire T7900 7.1
Ik heb asrock 775 twins REV 2.0 moederbord, met volgende Onboard Audio
- 7.1 CH Windows® Vista™ Basic Level HD Audio (ALC883 Audio Codec)

En nu vraag ik mij af hoe verschil een nieuwe geluidskaart zal maken ten op zichte van mijn onboard.
Nu heb ik mijn onboard gegoogelt en ik kom maar niet bij duidelijk specificaties over deze onboard chip.
Op asrock site staat niks erover.

Ik wil dan deze geluidskaart gaan kopen
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express OEM

Wie kan mij vertellen hoe groot het verschil zal zijn tussen deze. Bijv bij de geluidskaart de beschrijving staat 24 bits geluid, is onboard ook 24 bit? of 16 bit? Ik weet wel dat hij geen EAX 3.0+ ondersteunt

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:27
Reconhell schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:52:
Ik wil de volgende speakerset kopen Creative Speakerset Inspire T7900 7.1
Ik heb asrock 775 twins REV 2.0 moederbord, met volgende Onboard Audio
- 7.1 CH Windows® Vista™ Basic Level HD Audio (ALC883 Audio Codec)

En nu vraag ik mij af hoe verschil een nieuwe geluidskaart zal maken ten op zichte van mijn onboard.
Nu heb ik mijn onboard gegoogelt en ik kom maar niet bij duidelijk specificaties over deze onboard chip.
Op asrock site staat niks erover.

Ik wil dan deze geluidskaart gaan kopen
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express OEM

Wie kan mij vertellen hoe groot het verschil zal zijn tussen deze. Bijv bij de geluidskaart de beschrijving staat 24 bits geluid, is onboard ook 24 bit? of 16 bit? Ik weet wel dat hij geen EAX 3.0+ ondersteunt
Zelfs als je niet kijkt naar alle dingen zoals eax, aantal bits, ondersteuning voor verschillende protocollen, aantal kanalen. Dan zal je nog steeds een groot verschil horen in de kwaliteit van het signaal die zo'n kaart geeft.

Ik ben zelf van een onboard kaart naar een x-fi gegaan. Nu zit er meer detail in muziek en films, geen ruis meer. En over spellen hebben we het maar even niet :P

Dus als je een beetje degelijke speakers of headset hebt zou ik er zoiezo een geluidskaart inzetten.

Je weet trouwens wel dat de extreme audio geen echte x-fi kaart is? Er zit namelijk geen x-fi processor op. Dat mag je eigen cpu allemaal opknappen. Dit betekend dat je er in spellen geen meerwaarde boven hebt naast je huidige onboard.

Ik ben zelf voor de extreme music gegaan die heeft meer (en vergulde) aansluitingen en een paar extra features. De extreme gamer is volgens mij nu het goedkoopst.

[ Voor 15% gewijzigd door Dekaasboer op 27-12-2007 20:31 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Die kaart van mij is 35 eurotjes bij salland in bulk versie, ik denk dat die van jou duurder is, ik wil niet teveel uitgeven aan een geluidskaart. Maar oke dus de processor neemt al het werk, geen probleem heb een goede processor E6400 dual core dus, maar dat betekent niet kwaliteits verlies neem ik aan, alleen minder speedwinst.

Ik wil echt niet boven de 50 gaan voor een geluidskaart aangezien ik al 100 voor de boxjes uitgeef, en op zich vond ik het wel goed klinken onboard(heb al andere boxjes geprobeerd maar terug gebracht omdat ik 7.1 wou o.a).

Ik zal even kijken of er een 7.1 Xi-fi is.

Btw is de Creative Speakerset Inspire T7900 7.1 kwalikatief per boxje beter (met techniques enzo) dan de Logitech X-540-speakers? Bij de logitech staat namelijk dat hij FDD2-technologie heeft en Matrix-modus. Bij de creative staat dat namlijk niet?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je goede speakers hebt (bijv. op een externe versterker analoog aangesloten), is het beter om een goede geluidskaart te hebben. Onboard chipjes zijn vandaag de dag zeker niet slecht, maar een externe kaart geniet imho altijd de voorkeur, tenzij je twee 7W RMS boxjes naast je monitor hebt staan ;)

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Als je dure speakers koopt moet je zeker niet besparen op een geluidskaartje.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 11:38
Als je de pc digitaal (SPDIF) kan aansluiten op je versterker maakt het verder weinig uit welke geluidskaart je neemt. Dit omdat je geluidskaart dan niets anders doet dan ééntjes en nulletjes doorgeven aan je versterker, de versterker neemt verder het decoderingswerk op zich.
Pagina: 1