Toon posts:

Videocamera naar PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Een hele tijd geleden heb ik een videocamera gekocht namelijk de NV-DS11. Deze camera heeft geen HDD en werkt dus nog met tapes. Ik had mezelf voorgenomen de filmpjes die ik gemaakt had op me pc te zetten maar ik denk dat dit wel bekend in de oren klinkt: ik had er gewoon geen tijd voor :P

Nou zijn we ongeveer 15 tapes verder en ben ik het zat om tapes te kopen. Ik wil de opnamens op mijn pc zetten alleen.. hoe kan ik dit het beste doen?

Er zitten aardig wat in en uitgangen op de camera maar degene die ik het meest gebruik is AV-out, namelijk om hem aan de tv te hangen. Dit gaat met 3 pluggies, 1 witte, 1 rode en 1 gele, je kent het wel. Volgens mij zit er ook een Firewire poort op (niet geheel zeker, staat DV op) en dan heb je nog de S-Video out en de DC-in.

Hoe kan ik dit nou het beste aan mijn pc aansluiten? Een maat van mij heeft op zijn pc de ingangen voor de 3 plugjes (wit,rood,geel), zou ik dat moeten gebruiken? Of is het veel handiger om firewire te gebruiken? OF is S-Video beter?

Ben nogal een leek met dit dus hou het graag simpel en rustig aan met de afkortingen ;)

Alvast bedankt! _/-\o_

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 15:41
Overgooien met Firewire die handel. Dat zal je de beste kwaliteit verzekeren en je zal het minste kabels nodig hebben. Bovendien is firewire mooi digitaal, en zal je dus geen kwaliteitsverlies hebben.
En je kan dan ook vanaf uw pc de camera laten afspelen, doorspoelen enz enz

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke nou das duidelijk, thnx!

2de vraagje :X Ik heb op mijn laptop een firewire aansluiting zitten, maar dat is een kleine aansluiting. Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://virtuaaliyliopisto.jyu.fi/riksa/opetus/digikamera/kuvat/firewire-liitin.jpg

moet dat niet zo een aansluiting zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-one.com/reviews/Yamaha8824FXZ/images/FirewireSocket.jpg

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Het maakt niet uit, je moet alleen een ander kabeltje hebben.