Ik wil dat mijn nieuwe pc een beetje stiller is wat moet je dan o.a. aanschaffen? Ik dacht zelf aan een geisoleerde kast met een silent voeding erin, maar wat kan je nog meer doen?
Verwijderd
zorgen dat je geen extra koeling inbouwd dat scheel ook weer een aantal db of: je bouwd in je broertjes kamer een gigantische fan en laat deze doormiddel van een lange en goed geisoleerde buis naar je kamer lopen aan de voorkant van je kast boor je een groot gat en hetzelfde doe je aan de achterkant, dan bedek je alle extra gaten in de kast en sluit je nog een buis aan op de achterkant die weer naar je broertjes kamer gaat en laat hem daar maar de warme lucht uitblazen.
het koelt fantastisch en is nog stil ook!
het koelt fantastisch en is nog stil ook!
Verwijderd
nou even serieus.
wat je ook kunt doen is de fans bij de processor en grafische kaart vervangen door let wel op grote koelblokken of waterkoeling
dit scheel ook heel wat(maar haal de fan van je voeding er niet af anders brand alles door en kan de warmte van de koelblokken niet weg snap je
wat je ook kunt doen is de fans bij de processor en grafische kaart vervangen door let wel op grote koelblokken of waterkoeling
dit scheel ook heel wat(maar haal de fan van je voeding er niet af anders brand alles door en kan de warmte van de koelblokken niet weg snap je
Ja...
Het is een ideetje, maar ik denk niet dat mijn 'Broertje' dat leuk zal vinden
. Maar is dit echt alles dat je aan het geluid kan doen?
Je was me net voor
.
Het is een ideetje, maar ik denk niet dat mijn 'Broertje' dat leuk zal vinden
Je was me net voor
Verwijderd
ik weet niet al je m hebt overgeclocked maar een licht proc koelertje maakt niet veel geluid je maakt een geluids dempend omhulsel voor je hd, je isoleert de ksat van binnen en hijs geluidsdicht, heb ik ook gedaan het enigste probleem is de voeding
Verwijderd
geluidsdempend hdd houdertje, tja, waarschijnlijk die Silent dingen. niet verstandig voor een 7200 rpm schijfje zonder adequate koeling, maar ok.
als je fannetjes hebt, bijv. 80 mm case fans, kun je ze net zo goed op 5V laten draaien evt. ball bearing fans nemen.(geldt NIET voor CPU fans, geforce fans etc.)
Stop van die rubberen afsluitringetjes op de schroef tussen de fan en de kast.
Dynamat aan de binnekant van je kast plakken. Indien mogelijke Dynamat premium en zelfs meerdere lagen.
gebruik 120 mm fans, veel stiller dan 3*80 mm.
zorg dat het aantal CFM's dat erin gaat ongeveer even groot is als het aantal CFM's dat eruit gaat, anders gaat de boel zuigen of blazen en dat maakt onnodig veel geluid.
Zorg dat je fans niet belemmerd worden door bijv. die gekke 'vliegeogen' voor je fans zoals vaak boven de PSU het geval is. (Wegzagen met een gatezaag, dremel of decoupeerzaag.)
nieuwe IBM 75 GXP series vindt ik trouwens stil genoeg
Succes!
-Nox
als je fannetjes hebt, bijv. 80 mm case fans, kun je ze net zo goed op 5V laten draaien evt. ball bearing fans nemen.(geldt NIET voor CPU fans, geforce fans etc.)
Stop van die rubberen afsluitringetjes op de schroef tussen de fan en de kast.
Dynamat aan de binnekant van je kast plakken. Indien mogelijke Dynamat premium en zelfs meerdere lagen.
gebruik 120 mm fans, veel stiller dan 3*80 mm.
zorg dat het aantal CFM's dat erin gaat ongeveer even groot is als het aantal CFM's dat eruit gaat, anders gaat de boel zuigen of blazen en dat maakt onnodig veel geluid.
Zorg dat je fans niet belemmerd worden door bijv. die gekke 'vliegeogen' voor je fans zoals vaak boven de PSU het geval is. (Wegzagen met een gatezaag, dremel of decoupeerzaag.)
nieuwe IBM 75 GXP series vindt ik trouwens stil genoeg
Succes!
-Nox
Verwijderd
Begin eens met aanschaf van een goede low-noise voeding.. dan natuurlijk zo'n hdd afschermertje, zou dat ook met CD-Rom werken??? zou wel leuk zijn hoor, lekker stille CD-Rom want die maakt ook veel herrie
Dynamat??? Wat is dat (serieus graag), waar haal je dat en wat kost het ongeveer?Verwijderd schreef op 12 augustus 2000 @ 03:41:
-Nox<BR>
Ik ben op het moment bezig een P75 mp3box stil te maken en experimenteer ook met wat zooi, maar het kan altijd beter :-)
Dit topic is 2 jaar oud, en waarschijnlijk loopt deze persoon niet meer op het forum rond.Zaadstra schreef op 11 augustus 2002 @ 00:32:
[...]
Dynamat??? Wat is dat (serieus graag), waar haal je dat en wat kost het ongeveer?
Ik ben op het moment bezig een P75 mp3box stil te maken en experimenteer ook met wat zooi, maar het kan altijd beter :-)
Waarschijnlijk bedoelde hij een soort geluidsisolatiematten, die kan je oa bij de gamma krijgen.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Nog niet helemaal wakker of zo ?Zaadstra schreef op 11 augustus 2002 @ 00:32:
[...]
Dynamat??? Wat is dat (serieus graag), waar haal je dat en wat kost het ongeveer?
Dit topic is 2 jaar oud ...
-
Dat heb je helemaal niet nodig. Het is peperduur en tapijttegels doen het ook. Het gaat er om dat je met een zwaar en taai materiaal het trillen van je kast dempt. Dynamat doet dat prima hoor, maar eigenlijk zijn het veredelde dakplaten. Je weet wel, dat spul waar ze platte daken mee dichtmaken. Het gaat er om dat er bitumen in zitten. Zwaar en buigzaam. En laten tapijttegels dat nu ook hebben. Met als vboordeel dat de voorkant ook nog zacht is en helpt bij het dempen van snerpende geluiden. Je hebt er twee van 50x50 cm nodig voor een Big Tower. Kijk bij je lokale tapijt boer en vraag naar een 'coupon' De kleur is immers niet van belang in je kast.Zaadstra schreef op 11 augustus 2002 @ 00:32:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()