Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem tv

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik heb sinds een halfjaar een samsung lcd tv. Type LE32R71BX. Nu begint hij opeens met de stekker ern een hooge toon te produceren.. snachts moet ik de stekker eruit trekken omdat ik anders niet kan slapen.

Er zit géén garantie meer op. En voordat ik er een schakelaartje tussenplaats wou ik vragen of hier misschien mensen zijn die er ervaring mee hebben. En hoe ik het probleem op kan lossen. Ik heb geen 2 linker handen maar van lcd's heb ik weinig kaas gegeten.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40

Reptile209

- gers -

(jarig!)
Half jaar oud? Garantie claimen! Zo'n pieptoon zou een transformator kunnen zijn die het begint te begeven, of andere componenten die niet (meer) doen wat ze moeten doen. Ga alsjeblieft niet zelf loppen hobby-en aan zo'n ding, dan is je garantie ook meteen bekeken.
Piept 'ie trouwens ook als je de stand-by uitzet?

Zo scherp als een voetbal!

• Masterrikkie
er zit geen garantie meer op had maar 3 maanden. heb deze lcd halfjaar geleden gekocht voor ciraca 550 euro.

en hij piept als hij aan staat en als hij uit staat (standby) helemaal uit moet de stekker eruit.. dan piept hij uiteraard niet..

misschien handig te vermelden dat hij dicht bij het raam staat welke weleens open staat. ook als het regent.. (niet dat het echt op me tv komt maar af en toe een spettertje aan de achterkant.. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Masterrikkie op 27-12-2007 18:25 ]

• Reptile209
  • Laatst online: 00:40

Reptile209

- gers -

(jarig!)
3 maanden lijkt me sterk. Volgens mij moet je 1 tot 2 jaar lang bij de fabrikant terecht kunnen, mocht de winkel je afpoeieren. Je mag als consument bes verwachten dat een TV meer dan een half jaar meegaat...

Dat raam zou ik niet over beginnen tegen de fabrikant :+ en lijkt me ook niet een logische oorzaak. Tenzij de spetters een keer echt groot zijn geweest, maar dan zou je eerder verwachten dat je hele TV opgeblazen zou zijn. 't Lijkt me wel handig om die plaats nog eens te heroverwegen, of je raam beter dicht te houden...

[ Voor 43% gewijzigd door Reptile209 op 27-12-2007 18:28 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Klopt, is gewoon consumentenrecht. ermee naar de winkel gaan lijkt mij het slimste. En anders naar de fabrikant.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mogelijk resoneren de spoeltjes of lekkende condensators.

• Masterrikkie
heb hem gekocht op www.psxshop.nl deze koopt tv's weg bij samsung welke zijn teruggekomen omdat er iets kleins mee is, zoals een klein deukje aan de zijkant oid. Er staat duidelijk vermeld 3 maanden garantie..

hier hebi k toch geen recht op meer garantie? hij vroeg nog of ik er 2 jaar bij wij kopen maar heb ik toen niet gedaan..

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hier hebi k toch geen recht op meer garantie? hij vroeg nog of ik er 2 jaar bij wij kopen maar heb ik toen niet gedaan..
Waarom niet? Voor zover ik weet mag je dat wel verwachten, hoe het zit met beschadigde zaken weet ik echter niet. Even een jurist hiernaar laten kijken (lopen er wel wat op GoT rond) ;)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bel Samsung gewoon in plaats van eerst hier je klacht neer te gooien, dan heb je teminste uitsluitsel van het garantie gedeelte.
De mensen bij de helpdesk bijten niet, heb er zelf ook goeie ervaring mee en ze helpen je gewoon met je probleem.

Heb je geen garantie moet je pas verder klooien, soms willen ze het ook maken tegen een kleine vergoeding.

En als je aan de telefoon gewoon niets zegt over 3 maanden garantie heb je kans dat ze er nog ineens om vragen.
De kans is trouwens groot dat het gaat om psxshop welke maar 3 maanden garantie geeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Vorkie op 27-12-2007 18:42 ]

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:02

empy

Rijdt rondjes

Vorkie schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:41:
De kans is trouwens groot dat het gaat om psxshop welke maar 3 maanden garantie geeft.
Met hem, waarschijnlijk wil PSXshop je gewoon na 3 maanden niet meer hebben, maar dat betekent niet dat je bij samsung zelf ook niet meer aan mag kloppen...
Garanties gaan normaliter pas lopen vanaf het moment van aankoop.
Succes met samsung, voor de schermen hebben ze altijd wel goeie service, goeie ervaringen met samsung aftersales. :)

• Sine
  • Laatst online: 20:27
En anders zou ik eens naar de elco's op het voedings bord kijken, best een aardige kans dat daar iets scheef zit.

Repareren doe je zo.

• Masterrikkie
en hoe gaat dat in ze werk met fabrieks garantie? waar bel ik heen en waar moet me tv heen?

heb dus totaal 0,0 ervaring mee.

bedankt

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waar bel ik heen .. iets met rtf ... em wat was het ook al weer

oh ja staat dat niet in je... je boekje/userguide ?

samsung werkt doorgaans on-site
(hiet ook goeie ervaring met samsung ... een voorwaarde, ze willen een bon zien)

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 30-12-2007 22:11 ]

Iperf

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:29
Klinkt alsof er iets los zit in de schakelende voeding. Dit kan echter ieder component zijn maar zijn met name de spoeltjes/draadjes/ferrietkrelen en transformator. Soms wil eea plastificeren/ingieten wel helpen maar dan moet je wel voorkomen dat de warme onderdelen vrij blijven en dus precies weten waar je mee bezig bent. Ik denk niet dat je er zelf dus veel aan kan doen, wel kan je een zgn standby-killer gebruiken:
Een paar seconden na in stand-by schakelen van het aangesloten apparaat, zal de POWERSAFER-2 het apparaat van de stroombron afsluiten. Hierdoor bespaar de POWERSAFER-2 geld. Zodra u één van de apparaten met de afstandbediening weer inschakelt, sluit de POWERSAFER-2 de energievoorziening opnieuw aan.
(zit een ir sensor in geloof ik)

• Sine
  • Laatst online: 20:27
waarschijnlijk is het inderdaad de trafo die staat te trillen, maar in de regel doen die dingen dat niet zomaar en opeens ( zeker de nieuwere apparaten niet )

Een paar rotte elcotjes secundair kunnen erg dit veroorzaken, en als dat het geval is zal het alleen maar erger worden totdat het gewoon niet meer werkt.

Repareren doe je zo.

Pagina: 1