Proccesor vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Hallo,

Ik ben niet zo into de proccesors van een computer daarom deze vraag hier.

Ik heb nu in mijn computer de AMD ATHLON x2 DUALCORE 4800+ zitten.

Ik wil deze uitbreiden naar een AMD AHTLON x2 DUALCORE 6000+ ofzo

Kan dit?

Of raden jullie een betere proccesor aan.

( wat ik zo weet is dat ik een asrock moederbord heb )

- Roel C

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk op de cpu support list van je mobo en dan weet je of het wel of niet kan. Maar zonder te melden wat voor mobo je hebt kunnen wij er niets zinnigs over zeggen. Waarschijnlijk gaat het wel werken, maar er zijn genoeg redenen waarom het problemen zou kunnen gaan geven.

• roel17
Ik zal als ik thuis ben even op het boekje kijken moet ik gewoon bijvoorbeeld dit zeggen:

ASROCK-serienummer ???

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat je moet weten is of het moederbord het aan kan. Zoek dus op welk moederbord je precies hebt en ga op google of via de site van de fabrikant zoeken of het gaat.

Met een beetje inzet is dit makkelijk zelf uit te zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2007 17:10 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je ergens niet in thuis bent, verdiep je er dan in. Nu dump je de vraag gewoon hier, terwijl je dit zelf prima kan opzoeken.

• roel17
Oké, sorry maar dat komt omdat ik nu ergens ben.
En hier ligt een shop waar ik een 6600 had zien liggen voor €150 euro!

- Roel C
Ik ga thuis even kijken even 30 min rijden weer dus valt wel mee!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

€150 voor een X2 6000 is niet echt goedkoop ofzo: pricewatch: AMD Athlon X2 6000+
staat er al voor €128

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Kan je voor € 150 dan niet beter een Phenom 9500 zoeken?

Yes, but no.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

PilatuS schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:09:
Wat je moet weten is of het moederbord het aan kan. Zoek dus op welk moederbord je precies hebt en ga op google of via de site van de fabrikant zoeken of het gaat.

Met een beetje inzet is dit makkelijk zelf uit te zoeken.
Met een beetje inzet, maar ook met wat hulp van een ervaren tweaker om hem in de juiste richting te wijzen, vergeet dat niet ;)

Maar gewoon even kijken wat voor model je moederbord is. Dan kun je via google of via de site van de fabrikant (ASRock in dit geval) wel uitvinden welke processoren door je moederbord worden ondersteund.

Er wordt hier ook nog aangegeven dat je diezelfde processor nog goedkoper kunt vinden, dus misschien is dat ook nog een optie voor je.

Kom je er niet uit, laat dan maar weer van je horen, dan helpen we je graag met de problemen waar je eventueel tegenaan loopt.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met een beetje inzet, maar ook met wat hulp van een ervaren tweaker om hem in de juiste richting te wijzen, vergeet dat niet
Wat ik bedoel is dat dit eigenlijk te basic is voor tweakers.net. Meer iets voor beginnersweb.nl of zo. Ik snap dat niet iedereen weet hoe je dit kan uitzoeken maar van een tweaker mag je toch verwachten dat ie het wel weet.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

roel17 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:14:
Oké, sorry maar dat komt omdat ik nu ergens ben.
En hier ligt een shop waar ik een 6600 had zien liggen voor €150 euro!

- Roel C
Ik ga thuis even kijken even 30 min rijden weer dus valt wel mee!
6600 = Intel (E6600 / Q6600). Die vind ge idd voor 150 euro.

Hoogste van AMD is de 6400+.

Of dit gaat? Hangt af, de 4800+ is er in S939, en in SAM2, dus we hebben u volledige mamaplanknaam nodig, en dan kunnen we (en gijzelf ;) ) dat uitvogelen :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mieJas schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:31:
Kan je voor € 150 dan niet beter een Phenom 9500 zoeken?
Dat ligt er aan, ben je de extra core's nodig? Niet? Dan is de Athlon 64 X2 6000+ sneller.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:21
Dat ligt er aan, ben je de extra core's nodig? Niet? Dan is de Athlon 64 X2 6000+ sneller.
Uberhoubt, een upgrade van een X2 4800 naar X2 6000 scheelt hooguit zo'n 25% in prestatie's. Mag ik vragen waarom je je cpu wilt upgraden? tegenwoordig is de cpu niet snel meer de beperkende factor en voor 150 euro kun je ook een nieuwe videokaart, 8 GB geheugen, een extra monitor enz krijgen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Van een topicstart verwachten we toch een stuk meer eigen inzet dan dit. Zoek op wat je in huis hebt (exact welk mobo), zoek daarvan de CPU support list (in manual of op website fabrikant), kijk vervolgens in Pricewatch om te zien wat de opties zijn qua prijs. Vergelijk die met andere mogelijkheden. Je hebt geen van deze stappen zelf gedaan. Dan voldoet deze topicstart echt niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.