Ik heb vandaag een LCD TV gekocht en daarbij een digitale HD Kabelontvanger van het merk Samsung, type DCB-H360R. Met een kaart van Casema ontvang ik inmiddels programma's via een zeer goede kwaliteit en speel ik DVD's af via mijn Pioneer Harddisc recorder. Nu wil ik ook graag programma's kunnen opnemen. Niet zoals met Digitenne het geval is dat je alleen maar het programma kan opnemen dat je aan het kijken bent. Ik wil programma X kijken en tegelijkertijd programma Y opnemen. Volgens de winkelier kon dit met de kabelontvanger van Samsung. Ik krijg het echter niet voor elkaar. Er lopen inmiddels flink wat (Scart, HDMI)kabels heen en weer, maar zonder resultaat. Kan één van jullie deze amateur helpen? Bedankt alvast.
Dat kan niet. Je kan alleen maar het programma opnemen dat je geselecteerd hebt aangezien de Samsung DCB-H360R maar één tuner heeft. Als je gelijktijdig één digitaal kanaal wilt kijken en een ander opnemen dan zal je een ontvanger moeten hebben met twee tuners en die zijn er niet voor HDTV.
Bedankt voor je snelle reactie ArChie!
ArChie, ik zie net op www.home.nl dat er wel een Samsung DCB-P850R op de markt is met een interne harde schijf van 160Gb. Hier volgt de beschrijving;
"Met deze Digitale Televisie Harddisk Recorder kunt u niet alleen televisie kijken in digitale kwaliteit, maar ook programma’s opnemen op een harde schijf en later afspelen. Uiteraard ook in digitale kwaliteit! Voordelen: Tv-uitzendingen opnemen op de harde schijf van 160 GB, goed voor 80 uur opnemen Tv-programma kijken en tegelijkertijd een ander programma opnemen". Is dit niet iets dan?
ArChie, ik zie net op www.home.nl dat er wel een Samsung DCB-P850R op de markt is met een interne harde schijf van 160Gb. Hier volgt de beschrijving;
"Met deze Digitale Televisie Harddisk Recorder kunt u niet alleen televisie kijken in digitale kwaliteit, maar ook programma’s opnemen op een harde schijf en later afspelen. Uiteraard ook in digitale kwaliteit! Voordelen: Tv-uitzendingen opnemen op de harde schijf van 160 GB, goed voor 80 uur opnemen Tv-programma kijken en tegelijkertijd een ander programma opnemen". Is dit niet iets dan?
ArChie schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:47:
Dat kan niet. Je kan alleen maar het programma opnemen dat je geselecteerd hebt aangezien de Samsung DCB-H360R maar één tuner heeft. Als je gelijktijdig één digitaal kanaal wilt kijken en een ander opnemen dan zal je een ontvanger moeten hebben met twee tuners en die zijn er niet voor HDTV.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 18:38 ]
ff zelf Google?
http://www.kieskeurig.nl/...11302C125722D0045473D.htm
http://www.kieskeurig.nl/...11302C125722D0045473D.htm
Ja, dat is namelijk geen HDTV kabel ontvanger maar een SDTV kabel PVR waarmee je geen HDTV kanalen kan weergeven of opnemen. Als HDTV geen eis is, dan kan een SDTV PVR natuurlijk een optie zijn aangezien een dergelijk apparaat wel over twee tuners beschikt zodat je kan opnemen en weergeven tegelijkertijd. Er zijn twee merken, namelijk de Samsung DCB-P850R en de Humax iPVR-9200C. Geen van beide is foutloos/probleemloos. De Humax is wat uitgebreider dan de Samsung en heeft onder andere de mogelijkheid om opnamen van de harddisk te copieren naar een PC. Bij de Samsung kan dat niet, als de harddisk vol zit dan zal je dus opnames moeten weggooien. Ik zou zeggen: leg de specificaties van beide PVR's naast elkaar en doe wat onderzoek op het Internet voordat je een beslissing neemt.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:58:
Dergelijke HD-recorders met dual tuner bestaan er wel degelijk ook voor Digitenne, bijvoorbeeld de Topfield TF5300.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:03:
Niet zoals met Digitenne het geval is dat je alleen maar het programma kan opnemen dat je aan het kijken bent.
Ook de Samsung twin-tuner. TS moet niet te snel "feiten" neerschrijvenasmi schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:10:
[...]
Dergelijke HD-recorders met dual tuner bestaan er wel degelijk ook voor Digitenne, bijvoorbeeld de Topfield TF5300.
Die zijn er al wel voor satelliet! Zoals de topfield 7700 en homecast 8100.
Pagina: 1