Mac bestanden kopieren naar een hd met ntfs

Pagina: 1
Acties:
  • 1.538 views sinds 30-01-2008

• SRI
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-10-2025
Beste mensen,

Ik heb een oude mac (G4) met Max osX 10.4.10.

Nu heeft dat ding helaas geen dvd brander (wil ongeveer 8 gig aan informatie kopieren).

Nu had ik een externe hd maar die is ingesteld op ntfs en daarnaar wilt hij geen bestanden kopieren. Het is ook de bedoeling dat de bestanden uiteindelijk gelezen kunnen worden op windows xp.

Iemand enig idee hoe ik die bestanden op die hd kan krijgen zonder hem te formateren? En als je hem wel formateerd kan windows het dan wel lezen?

Of is het mogelijk hem met een windows pc te linken (gewoon netwerkje) en dan de bestanden te kopieren? En hoe dan precies (ik mag hem gebruiken van een vriend om te kijken of een mac mij bevalt, maar dan wilt hij eerst zijn bestanden hebben en ik heb echt geen idee hoe.

Nou ik ben benieuwd naar jullie reacties. En alvast bedankt natuurlijk!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mits je een (Windows) PC in je netwerk hebt, en daar de HD aan hangt, en 'm als server gebruikt, kun je bestanden wel overgooien.

PC aan netwerk, Mac idem, share aanmaken voor externe HD, rechten instellen voor gesharede externe HD, aanloggen op share, en go, go, go!

Je hoeft dus je HD niet opnieuw te formatteren. En de Mac kan gewoon lezen en schrijven op deze schijf.

[ Voor 51% gewijzigd door Ramzzz op 27-12-2007 17:04 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

SRI schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:56:
...
Iemand enig idee hoe ik die bestanden op die hd kan krijgen zonder hem te formateren? En als je hem wel formateerd kan windows het dan wel lezen?
:? Dus eigenlijk maakt het niet uit of je 'm wel of niet formatteert ?
Gewoon formatteren dus, maar niet ntfs.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
De beste cross-OS oplossing waarbij je read/write access hebt zonder gebruik van speciale drivers/tools is de betreffende partitie te formateren in FAT32, met alle nadelen van dien (geen files >4 GB, etc). Heb ik uiteindelijk ook gedaan met een externe harddisk die in Windows, Linux en OS X moest werken.

Als het tijdelijk is en eenmalig zou je beter kunnen kijken naar een oplossing zoals WeeJeWel geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door wacko op 27-12-2007 22:59 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Over het schrijven naar NTFS geformatteerde hardeschijven, zien hier al de nodig topics aan gewijd. Daarnaast is er via Google ook veel informatie over dit onderwerp te vinden.

Op wat voor een manier je de HD moet formatteren, zodat je hij zowel onder Windows als Mac OS X zijn hier ook de nodig topics over te vinden. Waar het op neerkomt is dat je voor NTFS extra software op de Mac nodig hebt, die niet altijd even betrouwbaar of snel is. Voor HFS+ heb je sofware zoals Macdrive nodig onder Windows. Met FAT32 heb je geen extra software nodig, maar kunnen bestanden niet groter dan 4 GB worden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.