Ik zoek een aparaatje waarmee ik een externe hardeschijf kan aansluiten en dan verbinding maakt met mijn netwerk. zo'n dingetje http://www.sitecom.com/pr...code=LN-350&productid=341. Deze is hellaas alleen geschitk voor 200GB, maar ik zou graag één willen hebben die meer GB aankan.
Kijk eens in de rpicewatch onder NAS devices.
Ik heb zelf een NSLU2 van Linksys. Daar kun je ook USB schijven maar die is wel erg traag.
Kijk anders eens op hardware.info daar worden verschillende NAS devices getest
Ik heb zelf een NSLU2 van Linksys. Daar kun je ook USB schijven maar die is wel erg traag.
Kijk anders eens op hardware.info daar worden verschillende NAS devices getest
Maar veelal is een gewone NAS (waar je een gewone IDE of S-ATA schijf moet insteken) goedkoper...
jezus ik heb al op verschillende forums deze vraag gesteld en iedereen komt aan zetten met NAS. Ik wil gewoon een aparaatje hebben die een bestaande externe hardeschijf kan delen op het netwerk. Meer nieT!!!
Na deze reactie kan je het eigenlijk wel vergeten, tenzij er echt iemand in een goede bui is.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:06:
jezus ik heb al op verschillende forums deze vraag gesteld en iedereen komt aan zetten met NAS. Ik wil gewoon een aparaatje hebben die een bestaande externe hardeschijf kan delen op het netwerk. Meer nieT!!!
Misschien moet je voor jezelf nagaan of zoiets wel bestaat als er goedkopere alternatieven zijn?
Misschien moet je eens aangeven wat je al gevonden hebt, wat voor moeite je al gedaan hebt, en dat is niet de vraag op een ander forum gedropt hebben. Meer Google enz.
Rustig maar, zeg dan dat NAS geen optie is in je startpost.
Wat heb je zelf al gedaan, waar heb je gezocht?
Wat heb je zelf al gedaan, waar heb je gezocht?
"jezus misschien moet je maar eens goed lezen!"
..
Flappie (1e reactie notabene) geeft volgens mij precies een device aan die doet wat jij wil: een externe hardeschijf delen op het netwerk, de Linksys NSLU2.
* Connects USB 1.1 or 2.0 disk drives and flash disks directly to your network
* Share music, video, or data files with managed access by user name or group
* Integrated file server -- access your files from the Internet
* Built-in disk utilities -- format, backup, and scandisk
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper
..
Flappie (1e reactie notabene) geeft volgens mij precies een device aan die doet wat jij wil: een externe hardeschijf delen op het netwerk, de Linksys NSLU2.
* Connects USB 1.1 or 2.0 disk drives and flash disks directly to your network
* Share music, video, or data files with managed access by user name or group
* Integrated file server -- access your files from the Internet
* Built-in disk utilities -- format, backup, and scandisk
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper
[ Voor 54% gewijzigd door triet op 29-12-2007 13:13 ]
Als je even zoekt, kan je vast wel een externe behuizing met ethernet aansluiting vinden voor je schijf, je moet dan wel je harde schijf uit de andere USB behuizing halen en overzetten naar deze behuizing... Maar wat wil je, jij hebt eerst voor een USB harddisk gekozen (om welke reden dan ook).
Je hebt trouwens ook wel routers waar je je USB HDD(s) op aan kan sluiten, maar die had je zelf toch ook al wel gevonden in je uitgebreide zoektocht neem ik aan.
Je hebt trouwens ook wel routers waar je je USB HDD(s) op aan kan sluiten, maar die had je zelf toch ook al wel gevonden in je uitgebreide zoektocht neem ik aan.
If I can't fix it, it ain't broken.
Aan de hand van je frustie reactie denk ik niet dat je weet wat een NAS is, dat staat voor: Network Attached Storage (welk vertaald inhoud: Schijfruimte over een netwerk).
Je hebt externe hardeschijven die USB / Firewire of Ethernet aansluitingen hebben, maar je meldt al niet eens wat voor externe schijf je hebt.
De optie van de NSLU2 van Linksys kan prima wat jij wilt (gewoon je usb-harddisk aanlsuiten, instellingen goed zetten enzo, en gas).
Dus als je eens de reactie serieus zou lezen, had je heel jezus er niet bij hoeven halen..
Je hebt externe hardeschijven die USB / Firewire of Ethernet aansluitingen hebben, maar je meldt al niet eens wat voor externe schijf je hebt.
De optie van de NSLU2 van Linksys kan prima wat jij wilt (gewoon je usb-harddisk aanlsuiten, instellingen goed zetten enzo, en gas).
Dus als je eens de reactie serieus zou lezen, had je heel jezus er niet bij hoeven halen..
Ey!! Macarena \o/
Pagina: 1