[XP Pro] Gedeelde printer op localhost toevoegen (TS)*

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb hier een Laserjet 3052 staan, waar ik al uren mee aan het kutten ben. Ik moet als ik verbinding maak naar een terminal server, kunnen printen op de 3052 vanuit de terminal sessie, door de client printer die dan geconnect wordt.

Ik heb eerst geprobeerd de drivers zowel op de pc als op de terminal server te installaren, maar verschijnt de printer niet in de RDP sessie.

Heb daarna de policy van fallback drivers aangezet, werkt ook niet voor deze printer (voor andere printers wel).

Bovenstaande problemen lijken te komen omdat deze printer een DOT4 poort gebruikt, en dus niet een USB poort.

Heb toen de netwerkpoort van de printer geprobeerd. Dus printer op de pc via netwerk verbonden op ip-adres, werkt nog steeds niet.

Toen heb ik deze netwerkprinter gedeeld, op een andere machine toegevoegd, met die machine een terminal sessie opgezet, dan werkt het wel als de fallback drivers policy aanstaat.

Dus, omdat alle pc's in het netwerk in terminal sessies moeten kunnen printen, moet ik op de pc waar de printer via ip-adres is aangesloten (en daarna gedeeld is voor de andere pc's), de gedeelde printer aan mezelf kunnen toevoegen.

Dus naar (\\<pc-naam>>\printer). Als ik deze wil toevoegen, dan werkt dit niet. Ik krijg dan gewoon het venster met de printereigenschappen voor me neus, en de printer wordt niet toegevoegd als een door-share-benaderde-printer. Ik heb al van alles geprobeerd (\\ip-adres, \\pcnaam, \\localhost, \\127.0.0.1 enz enz), maar dit mag allemaal niet baten.

heeft iemand een oplossing voor mij ?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dark Wanderer schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:16:
Heb toen de netwerkpoort van de printer geprobeerd. Dus printer op de pc via netwerk verbonden op ip-adres, werkt nog steeds niet.
Printer via JetDirect in het netwerk hangen, printer toevoegen op je terminalserver via het IP adres. Gebruiker rechten geven op de printer op de TS, waarom zou je via de client willen printen als de printer al in het netwerk hangt?

This footer is intentionally left blank

• Dark Wanderer
Terminal server staat in een datacenter in amsterdam, dus kan niet direct connecten, moet door RDP sessie heen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sommige USB printers worden uitgefilterd via RDP.
Er is een registry key die je hiervoor kan aanpassen, waarna je ontbrekende printer nu wel via de RDP sessie te zien zal zijn.
Artikel hiervoor staat in de MSKB.

Je zal uiteraard alsnog de driver willen toevoegen (liefst de default fallback).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dark Wanderer