Toon posts:

Zwart Scherm in BIOS Asus P4P800 Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit met een probleem waar ik echt niet uit kom en hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Laatst wilde ik een extra harde schijf (IDE) in mn computer erbij zetten, maar gezien mn pc niet meer wilde starten en ik wat problemen kreeg, heb ik vervolgens die HD weer gewoon uit mn pc gehaald en ben weer terug bij mn oude configuratie. Helaas werkt alles nu niet meer zo als daarvoor.

Tijdens het opstarten zie ik alleen maar een zwart scherm, en kan daardus ook niet meer bij de BIOS configuratie komen.
Echter, ik merk wel dat ik in het BIOS kan komen. Wanneer ik bijvoorbeeld het knoopcelletje eruit haal, hoor ik een piep dat de datum/tijd niet geset zijn en kan ik op F2 drukken om ‘standaard waarden’ te laden, of F1 om datum en tijd in te stellen in het BIOS....door “blind” waarden te veranderen (met het boekje van BIOS erbij :p) kan ik de tijd en andere waarden instellen, en ESC + ENTER weer uit het BIOS komen. Eenmaal in Windows gekomen werkt alles prima, en zijn de datum/tijd veranderd naar de waarde die ik ‘blind’ had ingesteld.

Het lijkt wel alsof de video-kaart niet goed herkend/geinitialiseerd wordt tijdens BIOS ofzo. Ik heb al geprobeerd een ander BIOS te flashen (verschillende versies geprobeerd) maar dat veranderd maar weinig.

Moet ik hieruit concluderen dat mijn moederboard half is overleden? ik kan namelijk op internet nergens iets over vinden.

Mijn moederboard is een P4P800-deluxe.
heb een 9800Pro videokaart, 2x512MB geheugen, P4 2.8Ghz proc, en 2x sata schijf.

Wie o wie kan mij helpen :)
Bijvoorbaat dank!
Sander

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Sander het kan best zijn dat het aan het knoopcell baterijtje van je moderbord ligt.
Ik heb dit nl. wel vaker gezien dat een pc niet meer wil opstarten en dat het baterijtje de boosdoener was.
Als je nog een andere pc hebt zou je kunnen proberen dat baterijtje te lenen en kijken of het dan wel werkt.

www.bigclan.co.uk

Verwijderd

Topicstarter
Het knoopcelletje is nog goed, heb paar weken terug een nieuwe gekocht.
Ik noemde het even om te demonstreren dat ik wel in het BIOS kom in principe (als ik de 'del'-toets ingedrukt houd tijdens opstarten komt ie er ook...alleen zie ik niks)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:45

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:13:
Het knoopcelletje is nog goed, heb paar weken terug een nieuwe gekocht.
Ik noemde het even om te demonstreren dat ik wel in het BIOS kom in principe (als ik de 'del'-toets ingedrukt houd tijdens opstarten komt ie er ook...alleen zie ik niks)
dan kan het best zijn dat je videokaart "kaduk" is... maar helemaal zeker zijn we nog niet.

misschien klinkt het flauw, maar ben je er zeker van dat alle kabels weer netjes aangesloten zijn? sommige videokaarten (waaronder waarschijnlijk ook die van jouw) hebben een extra powerkabel nodig. Soms wil het echt niet zonder extra sap.

en misschien dat je ergens anders een kabeltje vergeten bent oid.

enfin, hij gaat wel aan maar geeft geen beeld. Misschien is het verstandig om een andere videokaart te proberen (als je nog een oude hebt, of anders van een goede vriend / familie / kennis). Je hebt een AGP variant nodig (of PCI, GEEN PCI-E (pci-express)) voor dit moederbord.

de bios reset had je al geprobeerd, dan neem ik aan dat je het geheel ook al kaal geprobeerd hebt (helemaal niets in je pc kast, alleen je videokaart, geheugen, proc, mobo en voeding). en dan ook helemaal geen randapparatuur.

eventueel hier de FAQ nog eens doornemen. Daar staat ook nog wel redelijk wat nuttige informatie in.

-_-

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wellicht valt je monitor out of range door de lage res. bij de boot. Probeer eens de andere D-SUB/DVI aansluiting op je VGA kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Juist, het gebruiken van de DVI aansluiting in plaats van de DSUB aansluiting werkt, en nu heb ik gewoon beeld als de computer opstart. Niet gedacht dat de oplossing zo "simpel" zou zijn haha.
Iedereen (Exorcist in het bijzonder) bedankt voor jullie hulp !
Pagina: 1