Toon posts:

Iomega Netwerk drive met SMB server

Pagina: 1
Acties:
  • 1.068 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Iomega Home Network Drive van 320 GB aan mijn router gehangen. Geconfigureerd, FTP server aangezet, SMB server aangezet, de op de router aangesloten PC's zien de drive en kunnen ermee connecten (via SMB dus)

Wat ik nu NIET weet: Is die SMB server nou iets dat alleen binnen mijn homenetwerk actief is en openstaat? Als ik de SMB shares niet beveilig met een password, is het dan mogelijk dat men van buitenaf (via internet dus) die schijf ziet en kan benaderen?

(Note: in mijn router staat de firewall aan, port 21 is voor FTP doorgelust naar die netwerkdrive omdat dat wél de bedoeling is. Maar ik ben dus niet zeker over dat SMB-server verhaal)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 14:12 ]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Nope, SMB gaat niet over je poort 21.
Geen zorgen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 15:19

lier

MikroTik nerd

En met poort 21 alleen ga je het niet redden, de data gaat namelijk over een andere poort dan de commando's...

Misschien even het poortmappingverhaal er op na slaan ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Hallo Grijpstra

Betreft het toevallig een WL500G? of een andere router van asus? Ik zou je hiermee kunnen helpen, want dit is relatief eenvoudig te doen.

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:22:
En met poort 21 alleen ga je het niet redden, de data gaat namelijk over een andere poort dan de commando's...

Misschien even het poortmappingverhaal er op na slaan ?
Ehm, ik wil niet rot doen, maar als ik tegen mijn Thomson ST780 zeg dat apparaat "Networkdrive" portmapping voor FTP moet krijgen, regelt ie dat keurig :) En dat werkt ook vlekkeloos. Maar daar ging het effe niet om, evengoed bedankt voor de tijd die je in mijn vraag steekt :) (Nee, niet sarcastisch bedoeld)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:17:
Hallo Grijpstra

Betreft het toevallig een WL500G? of een andere router van asus? Ik zou je hiermee kunnen helpen, want dit is relatief eenvoudig te doen.
Nee, het is dus een Thomson ST780, en dat FTP verhaal werkt keurig, ik maakte me alleen even zorgen over het eventueel van buitenaf zichtbaar zijn van de SMB-server in mijn Iomega Netwerk drive. Dank voor het aanbod, evengoed!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
jimbo123 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:17:
Nope, SMB gaat niet over je poort 21.
Geen zorgen.
Dank je :) Niet over poort 21, dus ook niet over een ander poortje, stiekem? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:12:
[...]

Dank je :) Niet over poort 21, dus ook niet over een ander poortje, stiekem? :)
139 en deze wordt keurig door de meeste fw tegengehouden :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:27:
[...]

139 en deze wordt keurig door de meeste fw tegengehouden :)
Klopt, doettie. Hartelijk dank. :)
Pagina: 1