TV via PC

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:43
Beste lezer,

Op het moment ben ik op zoek naar een nieuwe PC. Ik heb reeds het een en ander samengesteld, maar zojuist schoot mij nog een idee te binnen. Ik wil namelijk mijn PC aan een TV (grote monitor :) ) verbinden.

Nu heb ik zelf de voorkeur voor een 42" Sony Bravia Full HD LCD TV, ik heb hier naar de specificaties gekeken, maar hier kom ik geen wijs uit.

Het is de bedoeling dat mijn TV signaal via mijn USB digitenne kastje mijn PC binnenstroomt om het vervolgens door te sluizen naar mijn (toekomstige) TV.

Ik heb qua 3d-kaart interesse in een ASUS Geforce 8 8800 GTS 512 MB. Hier zit geen HDMI aansluiting op voor zover ik weet. De TV vereist volgens mij wel een HDMI aansluiting.

Een 8600GTS heeft wel HDMI op de 3d-kaart. Is het mogelijk om deze via SLI te schakelen zodat ik op de 8800GTS mijn monitor kan aansluiten om vervolgens de TV op de 8600GTS aan te sluiten?

Nu vraag ik me af, hoe kan ik mijn probleem oplossen.

Met vriendelijke groeten & bij voorbaat dank,
Jeroen

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 07:30
De meeste kaarten hebben volgens mij gewoon een DVI-> HDMI converter. Ik weet niet hoe het zit bij de GeForce kaarten maar bij mijn Club3D ATI Radeon HD3870 kreeg ik zo'n converter en heeft de kaart verder ook nog digitale geluidsuitvoer over HDMI er bij in. Die laatste is ook wel makkelijk. Iig bestaan DVI->HDMI vonverters, geluid kan ook over HDMI en ik denk dat je daar wat meer over zal moeten weten. Verder is het ook wel goed om een kaart met HDCP te nemen zodat je later HD-Films goed kan afspelen ivm beveiliging.

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 27-12-2007 14:22 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

HDMI == DVI met geluid (optioneel)

Dat betekent dat je gewoon een DVI naar HDMI kan doen met een simpel verloopstekkertje.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verder is het niet mogelijk om een 8600 en 8800 in SLI te zetten, omdat het niet 2 dezelfde kaarten zijn. Verder is het zo dat als je SLI gebruikt je maar 1 monitor ermee kunt aansturen.

• knoore
Bedankt voor deze snelle antwoorden.
GENETX schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:19:
De meeste kaarten hebben volgens mij gewoon een DVI-> HDMI converter. Ik weet niet hoe het zit bij de GeForce kaarten maar bij mijn Club3D ATI Radeon HD3870 kreeg ik zo'n converter en heeft de kaart verder ook nog digitale geluidsuitvoer over HDMI er bij in. Die laatste is ook wel makkelijk. Iig bestaan DVI->HDMI vonverters, geluid kan ook over HDMI en ik denk dat je daar wat meer over zal moeten weten. Verder is het ook wel goed om een kaart met HDCP te nemen zodat je later HD-Films goed kan afspelen ivm beveiliging.
De 8800 GTS 512 heeft 2x DVI-I (met HDCP en Dual Link),
Dus HDCP is geen probleem.
Dual Link, houdt dat in dat er ook geluid doorheen gaat, of heeft dat weer een andere naam?

Zo'n converter kan ik gewoon bij de standaard computer winkel halen?

Alvast bedankt,
Jeroen

[ Voor 5% gewijzigd door knoore op 27-12-2007 15:01 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

knoore schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:01:
De 8800 GTS 512 heeft 2x DVI-I (met HDCP en Dual Link),
Dus HDCP is geen probleem.
Dual Link, houdt dat in dat er ook geluid doorheen gaat, of heeft dat weer een andere naam?

Zo'n converter kan ik gewoon bij de standaard computer winkel halen?
Dual link heeft niets te maken met geluid, Dual link DVI wordt gebruikt voor hogere resoluties dan die DVI aankan.
Of die HDMI convertertjes in iedere winkel te vinen zijn weet ik niet, ze staan wel in de PW pricewatch: Merkloos HDMI female naar DVI-D male

• knoore
Terw_Dan schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:05:
[...]

Dual link heeft niets te maken met geluid, Dual link DVI wordt gebruikt voor hogere resoluties dan die DVI aankan.
Of die HDMI convertertjes in iedere winkel te vinen zijn weet ik niet, ze staan wel in de PW pricewatch: Merkloos HDMI female naar DVI-D male
Op deze manier krijg ik dus netjes het beeld van mijn PC op de LCD TV?

Ik moet dus eigenlijk zoeken naar een PC --> DVI + Audio input --> HDMI output --> TV

Of is er ook een andere methode om het geluid naar mijn TV te leiden? Natuurlijk is er ook nog de optie om gewoon de boxen van mijn PC te gebruiken :).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

knoore schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:13:
[...]

Op deze manier krijg ik dus netjes het beeld van mijn PC op de LCD TV?

Ik moet dus eigenlijk zoeken naar een PC --> DVI + Audio input --> HDMI output --> TV

Of is er ook een andere methode om het geluid naar mijn TV te leiden? Natuurlijk is er ook nog de optie om gewoon de boxen van mijn PC te gebruiken :).
Wat dacht je van een standaard geluidskabeltje naar de input van je TV?
anders zijn er ook HDMI converters waar je DVI en geluid op aan kunt sluiten.
Pagina: 1