[Slackware] Vastloper tijdens format in installatie

Pagina: 1
Acties:

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 09:08
Momenteel ben ik bezig een fileservertje op te zetten met Slackware 11. Echter stuit ik steeds op het probleem dat de installatie vastloopt tijdens het formatteren na het kiezen van de targets. Er is geen schijfactiviteit en het toetsenbord reageert nergens meer op. Ik heb memtest86 en drive fitness test erop losgelaten maar beide melden geen errors.

Ik begon met slackware 12 maar deze liep al vast bij de melding "reading all physical volumes".

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 01:06
Was de partitie waar je op wilt installeren al gemaakt of heb je die voor het runnen van de setup zelf aangemaakt?
Geeft fdisk -l de gewenste output?

• Raegin
Ik krijg de juiste output, de partities heb ik vlak voor de setup aangemaakt met cfdisk.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43

Super_ik

haklust!

heb je al de niet smp kernel geprobeerd?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Misschien overbodig om te varegn, maar wat voor setup is er aanwezig qua hardware?
RAID, non-RAID?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Raegin
Super_ik schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:44:
heb je al de niet smp kernel geprobeerd?
Heb je hier een voorbeeld van? Mijn Linux kennis is niet veel diepgaand.
Swaptor schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:54:
Misschien overbodig om te varegn, maar wat voor setup is er aanwezig qua hardware?
RAID, non-RAID?
Het gaat om een Pent. 3 450 Mhz.
Er zitten twee ATA HD's in een van 60GB en een van 120GB. De laatste wil ik /home op gaan zetten.
Allemaal Non-Raid.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 12:42

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zet bij het booten (uit mijn hoofd) er eens 'noapic nolapic noacpi' bij, gewoon als test? Da's dus bij het lilo overzicht. Gewoon Slack12 pakken en dan dus 'hugesmp.s noapic nolapic noacpi' intypen als boot regel (weer uit mijn hoofd ;P)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43

Super_ik

haklust!

of dus huge.s (volgens mij)
smp kernel werkte bij mij ook niet op een ouwe bak.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Raegin
Kippenijzer schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:31:
Zet bij het booten (uit mijn hoofd) er eens 'noapic nolapic noacpi' bij, gewoon als test? Da's dus bij het lilo overzicht. Gewoon Slack12 pakken en dan dus 'hugesmp.s noapic nolapic noacpi' intypen als boot regel (weer uit mijn hoofd ;P)
Hierbij loopt hij vast na het laden van de cdrom driver.
Super_ik schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:57:
of dus huge.s (volgens mij)
smp kernel werkte bij mij ook niet op een ouwe bak.
Deze loopt vast bij "reading all physical volumes". Echter loopt hij wel helemaal door met gebruik van de parameter 'ide=nodma'. Het formateren ging goed alleen loopt de boel nu vast tijdens de installatie. Na het nogmaals te hebben geprobeerd loopt de boel weer vast tijdens het selecteren van de targets en de keer daarop ging het weer fout tijdens het formateren. Het lijkt dus random te zijn.
Pagina: 1