Toon posts:

Chello blokkeert nieuwsgroepen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
.
Chello blokkeert dus wél de nieuwsgroepen !! !

Vanmorgen de helpdesk aan de lijn gehad. De helpdesk heeft het bij de desbetreffende afdeling nagevraagd.

De helpdesk-dame meldde mij dat UPC bij grote drukte op het net, dus de verbindingen naar nieuwsgroepen, dichtknijpt of zoals in mijn geval geheel blokkeert.

Gelijk gevraagd wanneer ik kan opzeggen. Maar volgens haar zijn er op dit moment meerdere providers die deze werkwijze hanteren. Is dit zo ?

Bij welke provider kan ik nog wel downloaden met Eweka ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 13:41 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Eweka is toch gewoon losstaand van Chello... :|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Volgens mij blokkeren geen ADSL providers nieuwsgroepen i.i.t. slechtste limiterende kabelaars.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2016 12:21 ]

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:18 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 15:46
Je caps lock staan, beetje minder schreeuwen en snerken mag ook wel...

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:03:
Eweka is toch gewoon losstaand van Chello... :|
Ze gooien gewoon de poort dicht waarover nieuwsgroepen gaan. Ik geloof dat het poort 117 is.
Maar wel erg slordig en vraag het me af of ze dit zomaar kunnen maken.

Tele2/versatel doet dit tot op heden niet.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij is er ook iets mis met je capslock

39

Verwijderd

Maar volgens haar zijn er op dit moment meerdere providers die deze werkwijze hanteren. Is dit zo ?
nee dat is niet zo. daarom is het ook zo belachelijk dat ze dit doen.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Als er, toen jij je abbonement had aangevraagd, bijstond dat nieuwsgroepen ondersteund waren, dan zouden ze dit niet mogen dichtknijpen.
Mits hier niets over in de overeenkomst stond die je hebt geaccepteerd (in iedergeval niks dat ze het mogen dichtknijpen).
Als de nieuwsgroepen dus meer dan 48 uur worden dichtgeknepen, zijn zij degene die "strafbaar" bezig zijn.
Als ze hier niks aan doen, kan je best eisen dat je direct op wilt stappen en verder geen abbonements kosten wilt bepalen.
Maar in hoevere je hier in door gaat moet je zelf weten natuurlijk.

http://specs.tweak.to/15535

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 05:31
Blokkeren is volgens mij niet eens toegestaan of zit ik er nu langs? Knijpen wel overigens.

UPC kan NNTP verkeer gewoon regelen indien zij dat nodig achten, een oplossing is gebruik maken van een SSL verbinding naar je nieuwsserver maar Eweka ondersteund dit helaas niet.

Ik heb trouwens nog nooit last gehad van geblokkeerde verbindingen of minder bandbreedte met UPC Internet Extreme (2,3MBps).

Offtopic: Chello bestaat niet meer, dat is UPC Internet geworden.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:34

servies

Veni Vidi Servici

Ben zo'n jaar of 4 geleden overgestapt van UPC naar XS4All vanwege facturatie problemen (het duurde overigens nog 1,5 jaar voordat ze toegaven dat ze fout zaten, maar ondertussen hadden ze al wel een incasso bureau ingeschakeld...)
Sindsdien heb ik 24/7/365 volledig internet. Nergens wordt er geknepen, nergens zijn er beperkingen. Ik draai m'n eigen mailserver, webserver, whatever. Niets wordt er geblokkeerd en ze zorgen er ook voor dat hun IP range tenminste niet op een blacklist of whatever komt te staan...
Ja, de maximumsnelheid is iets lager dan die van kabel... maar boeit het nu of het je je bestanden in 10 of 15 uur hebt gedownload?

Verwijderd

Topicstarter
Er is niks mis met mijn cap-lock.

Op het moment worden veel chello-gebruikers geknepen of geblokkeert, als ze willen downloaden via nieuwsgroepen en P2P. Sinds deze week hebben erg veel gebruikers deze problemen. (zie ook de fora 's van chelloo.com en eweka.nl enz...) Vanmorgen heeft een helpdesk-medewerkster van UPC mij ook bevestigd, dat ingeval van drukte op het net, de toegang tot nieuwsgroepen en P2P wordt afgeknepen of zelfs tijdelijk wordt geblokkeerd ! Men zorgt er dan op deze manier voor dat het surfen en mailen optimaal blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens kijken voor XS4ALL......bedankt 'servies'.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 13:53
Dit doen ze al tijden. Ze noemen het niet knijpen, maar het geven van proriteit aan ander netwerk verkeer.

Het is dus gewoon knijpen want bij het prio geven aan ander netwerk verkeer zou je een grillige
snelheids grafiek krijgen, bij Chello krijg een een hele gladde met mooie ronde getallen.

Een andere poort kiezen werkt niet: ze kijken naar het soort netwerk verkeer.

Een oplossing is er wel: een payserver nemen met ssl verbinding: dan kan Chello niet meer zien wat voor netwerkverkeer het is en gaat het weer op de volle snelheid.

Ja ik heb ook Chello, en ja ik ben geen fan van hun praktijken. Bij mij hebben ze het heel lang ontkend (het zou aan de payserver of mijn computer liggen: echter ik had er nog een adsl verbinding naast liggen en daarmee ging het dan wel steeds volle snelheid).

Maar met de ssl verbinding ben ik erg blij (+ dat de Chello lijn sneller en stabieler is dan de BBned adsl2 verbinding die ik voorheen had).

Do as I say, don't do as I do.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@ levensmotto

mja .. maakt het uit ....

ik bedoel al iedereen de kabel vastzet .. dan kun je ook niet bij die nieuwsgroep komen omdat het te druk is ....

nu kunnen alle "normale" gebruikers fijn door internetten zonder dat alles vast zit.

(neemt niet weg dat het irritant is)

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 27-12-2007 13:18 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch logisch dat als iemand een snel Chello abbonnement neemt, dit niet is om alleen te surfen en te mailen ? De techniek is toch al wel zover dat bandbreedte met het downloaden geen probleem meer zou moeten opleveren ??

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 01:13
www.tweakdsl.nl

tegenwoordig een beetje duur vergeleken met providers zoals telfort

maar .. gratis 20mbit usenet abbo zit erbij en geen capping what so ever :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er is niks mis met mijn cap-lock.
Dat is misschien jouw mening maar hier op tweakers is het gewoon niet de bedoeling. Lees de regels er maar op na.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:22:
Het is toch logisch dat als iemand een snel Chello abbonnement neemt, dit niet is om alleen te surfen en te mailen ? De techniek is toch al wel zover dat bandbreedte met het downloaden geen probleem meer zou moeten opleveren ??
/me fish mompeld iets over overboekings factor

en idd caps locks zijn fokking irritant ....

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 27-12-2007 13:32 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik kaart op dit forum een groot probleem aan dat veel gebruikers van Chello treft, en dan wordt er hier constant gezeken over 'caps-lock' ??

Wat een onverdraagzaamheid, zeg. Ik doe mijn best om dit probleem aan te kaarten, heb minuten lang telefoonkosten aan UPC gespendeerd etc...

Verwijderd

als je voor upc kiest dan ben je even dom als een belg die voor een provider met een veel te laag datalimiet kiest. maar wel achteraf zeuren en zeiken :|

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:40:
Wat een onverdraagzaamheid, zeg. Ik doe mijn best om dit probleem aan te kaarten, heb minuten lang telefoonkosten aan UPC gespendeerd etc...
Ik denk dat bij de meeste mensen hier op het forum dit soort problemen al lang al bekend zijn ;)
Zoek maar eens rond naar topic over UPC algemeen. :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou dan heb je een paar keuzes

1) neem een andere provider
2) ssl
3) niet meer nieuwsgroepen
4) niet meer upc bellen
5) geen capslock gebruiken

elke provider heeft gewoon een overboekingsfactor .. tijnzij jij specifiek voor een factor 1 vraagt. en dan pas kan er niet geknepen worden. maar dan wordt je fijn doodziek van de prijs

nou ophouden met mauwen ... helemaal over de caps lock, die moet je gewoon niet gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 27-12-2007 13:48 ]

Iperf

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
The Realone schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:09:
Blokkeren is volgens mij niet eens toegestaan of zit ik er nu langs? Knijpen wel overigens.
Bij Telenet hier in België is het geloof ik zo dat er iets instaat dat ze garanderen dat de web en email protocollen en zo zullen werken. Torrent en nieuwsgroepen en dergelijke staan daar niet echt in. Ook blokkeren veel providers ook gewoon poort 25, dus ik denk wel dat ze mogen blokkeren.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 06:25
Orange blokt niks teminste niet naar XSnews & Download2day.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
Klinkt misschien heel gek, maar volgens mij was dit al lang bekend ?

En ik moet zeggen dat ik er verdomd weinig last van heb. Kan natuurlijk verschillen per regio/blok oid, maar als ik eens 400KB/S haal ipv 700 voor een paar uurtjes ga ik mij daar niet druk over maken.

Over het gebruik van capsloc, het is hier gewoon niet gewenst. Het is ook niet echt een leven-of-dood situatie hoor. :P

En verhalen als "als de dat doen overtreden zij de wet", nou reken maar dat zij een legertje advocaten klaar hebben staan en dat de overeenkomst dit vast wel ergens dekt.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:40:
Ik kaart op dit forum een groot probleem aan dat veel gebruikers van Chello treft, en dan wordt er hier constant gezeken over 'caps-lock' ??

Hoeveel gebruikers? Heb je alle gebruikers van Chello geinventariseerd en gevraagd of/wanneer de nieuwsgroepen bij hun geblokkeerd worden?

We zijn niet onverdraagzaam maar je probeert ons iets duidelijk te maken op een manier waarop we hier niet echt met elkaar omgaan. Plus dat ongeveer elke Tweakers die "iets met Chello" heeft, wel van een aantal problemen/oplossingen op de hoogte is, dus het nut van dit topic is niet echt van hoog niveau.

* MAX3400 vind CAPS zwaaar irri...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Caps zijn ook erg irri, het staat heel kinderachtig en schreeuwerig. Meeste mensen die Caps'en kraaien meestal namelijk nog onzin uit ook. Dan sta je dus meteen 2-0 achter, ook als je een legitiem punt hebt. Ipv. te klagen dat je terechte klapjes krijgt, had je ook eerst de FAQ kunnen doorlezen, dan was deze ellende je bespaart geweest.

Maarruh, misschien wordt het tijd voor een dubbel-blinde newsserver test vanaf (en juist niet vanaf) het Chello netwerk ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Draai al enkele jaren mijn adsl via planet (ondertussen internet+bellen) en het enige probleem wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat ze mijn abo niet terug hebben gezet (ivm mijn eigen verhuizing) naar een lagere snelheid.

Heb zelf icm Tweaknews mijn binaries (usenet) lopen en dit werkt perfect.

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:44:
als je voor upc kiest dan ben je even dom als een belg die voor een provider met een veel te laag datalimiet kiest. maar wel achteraf zeuren en zeiken :|
Domme antwoorden zitten mensen zeker niet op te wachtten!

Ik heb al 7 jaar Chello/UPC en nog NOOIT een probleem gehad. Echter sinds korte tijd heb ik ook problemen met een aantal newsgroups en krijg gewoon geen data binnen. Verder nog nooit een storing of downtime gehad van mijn internet verbinding.

Dus gaarne je ondoordachtte en hersenloze comments voor je houden of in een ander topic plaatsen..

bvd..

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Hier ook Planet werkt naar behoren in combinatie met Eweka.

Vriend van me heeft Tiscali, die kan bij mijn weten geen nieuwsgroepen gebruiken, misschien is het al veranderd hoor.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Ik heb zelf alleen het idee dat p2p verkeer wordt geshaped, de laatste tijd haal ik van private trackers geen 700-750 KB's meer.
Mja, anders dat dat heb ik verder weinig issues.
Newsgroepen zelf gebruik ik niet, daar kan ik verder niets over zeggen.

Draai anders eens een test van een halve nacht lang ofzo en bekijk je speed graphs.

It's always DNS...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:07:
[...]

Domme antwoorden zitten mensen zeker niet op te wachtten!

Ik heb al 7 jaar Chello/UPC en nog NOOIT een probleem gehad. Echter sinds korte tijd heb ik ook problemen met een aantal newsgroups en krijg gewoon geen data binnen. Verder nog nooit een storing of downtime gehad van mijn internet verbinding.

Dus gaarne je ondoordachtte en hersenloze comments voor je houden of in een ander topic plaatsen..

bvd..
blokkeren van usenet providers of p2p applicaties = niet kunnen internetten dus ik zou het wel weten hoor. geen cent meer betalen, upc komt z'n contract niet na. in plaats van zeuren zouden upc klanten eens een keer iets moeten doen, net zoals de belgen die constant zitten te zeiken over hun o-zo brakke providers terwijl er genoeg providers zijn in hun land die wel fatsoenlijk zijn. ik ben die belgen spuugzat en ook alle mensen die upc kiezen, wel gewoon betalen terwijl ze niet kunnen internetten. in plaats van zo te reageren zou je eens van je luie reet moeten gaan en het probleem oplossen, leuk hoor dat chelloo.com forum maar het enige wat ze doen is boze reacties plaatsen terwijl ze geen zak doen om het probleem op te lossen. opgerot met deze onzin.

• Martkrui
  • Laatst online: 29-11 19:48
Er zitten zoveel aannames en generalisaties in die post dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen...

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:13
zie Torrent probleem UPC

Hierin wordt al verslag gedaan van wat UPC precies doet.
Behalve dus nieuwsgroepen worden torrents ook afgeknepen : afknijpen kan je het nieteens meer noemen, je kan gewoon niet verbinden met torrent trackers, tenzij je een SSL proxy gebruikt (het maakt ook niets uit of het legale, illegale of private trackers zijn, je kan gewoon niet verbinden tijdens "piekuren").

Dit gaat dus wel een stukje verder als allen traffic shapen : dit is gewoon de traffic op 0 zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:16:
[...]

blokkeren van usenet providers of p2p applicaties = niet kunnen internetten dus ik zou het wel weten hoor. geen cent meer betalen, upc komt z'n contract niet na. in plaats van zeuren zouden upc klanten eens een keer iets moeten doen, net zoals de belgen die constant zitten te zeiken over hun o-zo brakke providers terwijl er genoeg providers zijn in hun land die wel fatsoenlijk zijn. ik ben die belgen spuugzat en ook alle mensen die upc kiezen, wel gewoon betalen terwijl ze niet kunnen internetten. in plaats van zo te reageren zou je eens van je luie reet moeten gaan en het probleem oplossen, leuk hoor dat chelloo.com forum maar het enige wat ze doen is boze reacties plaatsen terwijl ze geen zak doen om het probleem op te lossen. opgerot met deze onzin.
Kan mezelf wel weer quoten.. maarja.. hard hoofd denk ik...

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 05:31
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:44:
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:16:
Volgens mij ben jij gefrustreerder dan menig UPC abonnee...Inderdaad nogal een kansloze reactie die je hier geeft.

Ten eerste heeft niet iedereen last van die gebeuren. Sterker nog, slechts een heel klein deel van alle UPC gebruikers. Want hoeveel mensen maken er nu gebruik van nieuwsgroepen? En hoeveel van die gebruikers hebben ook daadwerkelijk problemen? Ik heb bijvoorbeeld nooit problemen met UPC, heb altijd een strakke download van 2,3MBps met mijn 20Mbit abo, alsof ik 1:1 overboeking heb.

Ten tweede geef je aan dat UPC zijn contract niet na zou komen. Even een 3-tal relevante puntjes uit de algemene voorwaarden. Let wel op dat punt 27.1 over de eigen nieuwsservers gaat.
25.1 UPC garandeert uitdrukkelijk geen minimumsnelheid noch dat altijd gebruik
kan worden gemaakt van de Breedbanddienst of dat de Klant altijd gebruik kan
maken van de beschikbaar gestelde capaciteit.

25.2 De Klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik
van de Breedbanddienst door andere gebruikers en/of de juiste werking van het
netwerk en de computersystemen van UPC en de Breedbanddienst verstoort.

27.1 UPC geeft een groot aantal nieuwsgroepen door. UPC kan om haar moverende
redenen besluiten bepaalde nieuwsgroepen niet door te geven, dan wel besluiten
om in het kader van een voor haar geldende tariefstructuur in de doorgifte van
nieuwsgroepen een zeker onderscheid te maken.
Ten derde: Als jij briljante ideeën hebt om er iets tegen te doen dan zijn er veel gebruikers die dit met plezier aan horen (en als je dan toch bezig bent wil je vast ook wel even helpen het datalimietprobleem in Belgie op te lossen). En overstappen naar een andere provider is geen oplossing.
Pagina: 1