Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:16:
blokkeren van usenet providers of p2p applicaties = niet kunnen internetten dus ik zou het wel weten hoor. geen cent meer betalen, upc komt z'n contract niet na. in plaats van zeuren zouden upc klanten eens een keer iets moeten doen, net zoals de belgen die constant zitten te zeiken over hun o-zo brakke providers terwijl er genoeg providers zijn in hun land die wel fatsoenlijk zijn. ik ben die belgen spuugzat en ook alle mensen die upc kiezen, wel gewoon betalen terwijl ze niet kunnen internetten. in plaats van zo te reageren zou je eens van je luie reet moeten gaan en het probleem oplossen, leuk hoor dat chelloo.com forum maar het enige wat ze doen is boze reacties plaatsen terwijl ze geen zak doen om het probleem op te lossen. opgerot met deze onzin.
Volgens mij ben jij gefrustreerder dan menig UPC abonnee...Inderdaad nogal een kansloze reactie die je hier geeft.
Ten eerste heeft niet iedereen last van die gebeuren. Sterker nog, slechts een heel klein deel van alle UPC gebruikers. Want hoeveel mensen maken er nu gebruik van nieuwsgroepen? En hoeveel van die gebruikers hebben ook daadwerkelijk problemen? Ik heb bijvoorbeeld nooit problemen met UPC, heb altijd een strakke download van 2,3MBps met mijn 20Mbit abo, alsof ik 1:1 overboeking heb.
Ten tweede geef je aan dat UPC zijn contract niet na zou komen. Even een 3-tal relevante puntjes uit de algemene voorwaarden. Let wel op dat punt 27.1 over de eigen nieuwsservers gaat.
25.1 UPC garandeert uitdrukkelijk geen minimumsnelheid noch dat altijd gebruik
kan worden gemaakt van de Breedbanddienst of dat de Klant altijd gebruik kan
maken van de beschikbaar gestelde capaciteit.
25.2 De Klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik
van de Breedbanddienst door andere gebruikers en/of de juiste werking van het
netwerk en de computersystemen van UPC en de Breedbanddienst verstoort.
27.1 UPC geeft een groot aantal nieuwsgroepen door. UPC kan om haar moverende
redenen besluiten bepaalde nieuwsgroepen niet door te geven, dan wel besluiten
om in het kader van een voor haar geldende tariefstructuur in de doorgifte van
nieuwsgroepen een zeker onderscheid te maken.
Ten derde: Als jij briljante ideeën hebt om er iets tegen te doen dan zijn er veel gebruikers die dit met plezier aan horen (en als je dan toch bezig bent wil je vast ook wel even helpen het datalimietprobleem in Belgie op te lossen). En overstappen naar een andere provider is
geen oplossing.