Toon posts:

[XP] Start Menu customizen?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Is het mogelijk de snelkoppelingen die nu in het start menu te vinden zijn (Mijn document, Mijn afbeeldingen, etc.) aan te passen naar mappen die ik vaker gebruik (zoals dit bij vista ook mogelijk is)

Daarnaast zou ik ook graag in het standaard explorer schermpje mijn koppelingen links kunnen aanpassen. Is dit allemaal mogelijk of kan XP dit simpelweg niet? 8)7

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Register: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Erg duidelijk is je uitleg niet... heb die regkey wel gevonden, maar hoe voeg ik bijv éxtra mappen toe aan mijn explorer window etc?!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het kan dus wel, alleen wordt er nu van je verwacht dat je in ieder geval iets doet met de hint dat je bepaalde zaken die in die registry key genoemd worden verder uitzoekt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Volgens mij kan dat niet zomaar in het register worden veranderd. Je veranderd alleen het pad, dus waar Mijn Afbeeldingen staat enzo. In het startmenu zal er dus "Mijn Afbeeldingen" blijven staan./

Homey — Critics are those without skills to create.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
In het startmenu, rechtsklik op mijn documenten -> eigenschappen -> Doelmap aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke! Ik ben nu zover dat ik "mijn videos" heb kunnen aanpassen naar de map "TV Shows" waar al m'n meuk van 24 etc staat. Hoe voeg ik nu aan het start menu nog extra mappen toe (kan dit?) en hoe voeg ik in me normale explorer window als ik dus in een map blader aan de kop "andere locaties" meer mappen toe?

Alvast bedankt.

Heb het overigens idd via het register gedaan.
Pagina: 1