[XP] PC hangt soms voor inlogscherm + andere fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:47
Hallo allemaal,

De laatste tijd heb ik nogal wat problemen met mijn pc. Hij hangt, freezed willekeurig en geeft BSOD's. Allereerst zal ik beschrijven wat er tot nu toe is gebeurd, wat de specs zijn en wat ik allemaal al heb geprobeerd.

Geschiedenis:
De pc is ruim 2 jaar geleden gekocht bij een aanbieding van de postbank. Het is een Compaq Presario . Deze heeft anderhalf jaar lang naar behoren gewerkt. Een half jaar geleden begonnen de problemen. Resoluties werden niet goed weergegeven en spellen crashten. Ik kwam al gauw tot de conclusie dat de videokaart rot was. Aangezien er een verzekering voor 3 jaar afgesloten was heb ik de pc opgestuurd naar Service Planet. Deze kwam pas na 6 weken weer terug. Wat mijn verbazing schetste toen de pc arriveerde was dat deze in een gedeukte doos zat, slechts verpakt in een katoenen doekje. De pc zelf stond bijna schuin. De behuizing was kapot en stukjes plastic van het frontje waren kapot. Volgens de begeleidende brief hadden ze de pc gronding nagekeken en de videokaart vervangen. Hieronder staat een foto van de pc toen hij net aangekomen was:

Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/6psv7d1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/6ptys79.jpg

Jullie raden echter al dat toen ik de pc aansloot er geen opstart mogelijk was. Ik heb toen heel pissig de pc teruggebracht naar Service Planet en een fatsoenlijke reparatie geëisd en een deugdelijke verzending. Na wederom zes weken te hebben gewacht is de pc vorige week weer binnen gekomen. Ze hadden de behuizing vervangen en de pc wederom grondig nagekeken. Op het eerste gezicht werkte alles. Broertje blij en ik blij. Na een paar dagen begon de pc jammer genoeg alweer vast te lopen. Freezes op willekeurige momenten, af en toe een BSOD en meestal komt de pc niet bij het inlogscherm.

Systeemspecs van pc:
Athlon 64 3200+
1024 mb pc 3200 (2x512) Samsung, Twinmos
MSI Amethyst-M
Nvidia GeForce 6200LE
Maxtor 200GB harde schijf

De fouten:
- de welbekende machine_check_exception met screendump: stop: 0x0000009c (0x00000004, 0x805461F0, 0xB2000000, 0x00070F0F)
- Freezes tijdens games, internet, office en ieder ander willekeurig moment (meestal pas na een uurtje werken)
- Regelmatig hangen voor het inlogscherm van XP

Eigen vermoedens:
Aangezien XP soms 3 uur zonder ieder probleem draait en op willekeurige momenten vastloopt kan er van alles aan de hand zijn. Hij loopt echter ook regelmatig vast vlák voor het inlogscherm. Dit is wel een consistente fout. Ik denk dus dat er sprake is van een combinatie van soft- en hardwarefouten

Wat heb ik al geprobeerd:
- Veilige modus opgestart, deze draait gewoon wel.
- Memtest een nachtje gedraaid, geheugen bevatte geen fouten.
- Nieuwe videokaart verwijderd en op onboard opgestart, pc bleef hangen op hetzelfde punt.
- Fan speeds zijn normaal en temperaturen van processor, videokaart en kast eveneens.
- Rondgekeken op het moederbord naar rotte condensatoren, niets bijzonders kunnen vinden.

Wat wil ik van jullie :)
Allereerst zou ik jullie om hulp willen vragen wat ik allemaal nog kan proberen voordat ik mijn pc weer terugstuur. Jullie zullen begrijpen dat ik er verrekte weinig zin heb om mijn pc nog 6 weken in onkundige handen te laten vertoeven en vervolgens weer stuk terug te krijgen. Ik voel er nog meer voor om hem naar een pc-speciaalzaak te brengen en hem daar eens grondig na te laten kijken.
Verder zit ik er nog over te denken om gewoon eens leuk te gaan babbelen met de verzekeringjongens en een compleet nieuwe pc te eisen...

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:07
Kun je wat van die minidumps (uit c:\windows\minidump) ergens uploaden en linkjes posten? Dan kan ik ze eens door de Windows Debugger halen...

• Omabeatle
Het vreemde is dat er alleen minidumpjes van voor de reparatie te vinden zijn. Toen had de pc echter al wel kuren. Bij deze de link:

http://www.megafileupload...nidump-omabeatle-rar.html

• Omabeatle
* schop * Ben net terug van vakantie, dus de situatie wat betreft de pc is nog ongewijzigd... Iemand nog advies?