Toon posts:

Eigen kopie maken van dvd collectie

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met kerst heb ik een aantal dvd's gekregen welke ik voor eigen gebruik wil backuppen voor het geval dat er ooit iets mee gebeurt

Nu heb ik de Film Rattatouile gekregen(erg leuke film voor de twijfelaar!!)

maar wou beginnen met mijn collectie backuppen met deze film. ik heb een aantal dvd ripprogramma's gebruikt om deze op mijn externe backup disk te krijgen, dit heeft echter geen effect gehad.

meerdere malen kreeg ik errors of copyright meldingen..

weten jullie misschien hoe ik voor mezelf op normale manier een originele dvd kan kopieren in image file?

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Welke programma's heb je gebruikt dan? Want ik heb over het algemeen altijd goede resultaten met DVD2OneX icm met Handbrake. Maar ik weet dus niet of je dit programma al gebruikt hebt.

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-01 09:09
MacTheRipper.
Ript gewoon je VIDEO_TS folder naar je HDD

Verwijderd

Topicstarter
nee DVD2OneX heb ik nog niet gebruikt, ik had op google naar programma's gezocht op o.a: Copy dvd to image Mac

maar ben niet zo'n held in google zoeken voor programma's

edit:

MacTheRipper werktte hierbij niet, deze sloeg vast op deze dvd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 12:46 ]

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Ik gebruik zelf ook MacTheRipper in combinatie met Handbrake... werkt tot nu toe op elke film!

MacBookLast.fmfacebook

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Moisex, het is handig als je even aangeeft welke programma's je wel al hebt geprobeerd en waar het fout ging. Als andere users met alternatieven komen, die jij al hebt geprobeerd is het zonde van hun tijd en moeite en schiet jij er ook niets mee op. Plus dan is je probleem ook sneller opgelost :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
ja heb je gelijk in Hoedje, maar was eerder in het algemeen benieuwd naar wat andere mensen gebruikten, heb de macbook nu niet bij de hand dus kan nu niet kijken

maar niemand heeft dus problemen gehad met het kopieren c.q backuppen van legale dvd's?

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-01 09:09
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:42:
nee DVD2OneX heb ik nog niet gebruikt, ik had op google naar programma's gezocht op o.a: Copy dvd to image Mac

maar ben niet zo'n held in google zoeken voor programma's

edit:

MacTheRipper werktte hierbij niet, deze sloeg vast op deze dvd
Wat voor foutmelding gaf MacTheRipper dan?
Heb hier nergens problemen mee gehad verder

Verwijderd

Topicstarter
ja niet echt veel byzonders, ploink geluidje, error en viel ook gelijk het programma uit. zover ik me kan herrinneren ook geen apple melding zelf wat je kunt versturen..(foutrapport dus)

Verwijderd

een screenshot van de foutmelding misschien?
dit kan je doen door op command+shift+3 te drukken, op die manier kan je zelf de melding beter lezen en wellicht komt die fout iemand bekend voor :)

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga vanavond ff voor jullie proberen :)
Pagina: 1