Raid1 maken zonder gegevens te verliezen

Pagina: 1
Acties:

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
1. Hallo, ik heb een vraagje. Ik had een raid1 met 2 schijven aangemaakt op mijn systeem. Dit is echter niet goed gegaan. Daarna weer de raid1 verwijderd. Nu wil ik weer opnieuw de 2 schijven op raid1 zetten. Verlies ik nu al mijn data op de 1ste schijf. Dit is mijn systeem schijf met vista erop. Ik wil geen data verliezen.

2. De 2e schijf staat nog steeds op RAW. Deze kan ik ook niet als NTFS formateren, dan krijg ik een foutmelding. Hoe kan ik dit eventueel voor elkaar krijgen mocht ik geen raid instellen.

Zijn er tooltjes voor deze 2 problemen of oplossingen.

Iedereen fijne dagen gewenst.

Frans G

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:01

lier

MikroTik nerd

Is een herinstallatie een probleem ?
Kan je je data veilig stellen (buiten de 2 HD's die in de RAID moeten komen om) ?
Welke hardware heb je (moederbord/RAID controller) ?

edit:
Is de huidige Vista HD verbonden met de RAID controller ?

[ Voor 16% gewijzigd door lier op 27-12-2007 11:39 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
lier schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:38:
Is een herinstallatie een probleem ?
Kan je je data veilig stellen (buiten de 2 HD's die in de RAID moeten komen om) ?
Welke hardware heb je (moederbord/RAID controller) ?

edit:
Is de huidige Vista HD verbonden met de RAID controller ?
Moederbord is een Asus p5kr met onboard raid controller. De huidige vista sata-schijf staat nu gewoon als ide schijf in het bios. Als ik deze in bios op raid zet start mijn windows niet op.
Mijn 2e schijf staat nog steeds op Raw (nog van de raid1 instelling. Hier kan ik niets mee in windows.
Mijn data is nog geen probleem als ik deze verlies. Er staat nog geen data op, alleen windows vista.
Het is wel een upgrade versie, reeds geactiveerd. Kan ik deze opnieuw installeren. Er staat geen vorig besturingssysteem meer op. Als dit geen problemen gaat geven met installeren en activeren wil ik dit gewoon doen. Kan ik ook op e.o.a. manier RAW formaat opnieuw formateren naar NTFS.

Frans G