Toon posts:

[LCD] Syncmaster te licht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst met kerst een Samsun Syncmaster 931bW gekregen.

Ik heb em nu aangesloten en het eerst wat me meteen opviel is dat hij ONTIEGENLIJK licht is.

Dat ding is gewoon bijna zo'n xenon lamp die je in een iMAX hebt.. maargoed terzake :P

Nu heb ik er best wel last van, want het stresst mn ogen en sommige dingen zijn gewoon TE licht. Lezen gaat ook niet echt als er text staat op en wit achtergrond, net zoals ik dit nu typ.

Een voorbeeld: Taakbalk icoontjes zijn te licht, als ik in windows live hotmail zit, dan kan ik ongeopende (gele) mails niet echt onderscheiden van geopende. Als ik mn beeldscherm achterover kantel, dan ziet alles er pas goed uit, dus uit een hoek van ongeveer 30/40 graden ofzo..

Ik heb de drivers geinstalleerd, maar de software die er bij zat wil niet werken. Natural color installeerd niet goed (hij kan flash osx ofzo niet registreren) en magictune.. tjah ik weet niet wat dat ding doet, hij gaat niet aan gewoon :P..

Heeft iemand iedeeen? 3rd party software? In de settings van mn beeldscherm heb ik ook wat gekloot maar zit ook niet zo veel. Gamma instelling helpt niks, RGB niks, Magicolor niks, tjah eigenlijk al die "magic" gedoe helpt gewoon niet.

Alvast bedankt

Verwijderd

Heb je al via de knopjes onder je scherm de brightness aangepast?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Brightness? Contrast? Te vinden onder het knopje "Menu" op je scherm... toch? :/

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk hebben jullie mn laaste parragraaf niet gelezen.. heb ik al geprobeerd

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Er staat niet dat je je brightness naar beneden hebt geschroefd, je schrijft alleen dat er niet 'niet zo veel' zit in je OSD. Maar brightness heeft elke monitor sinds 1980 (ofzo :P ) en dat is de enige instelling die je nodig hebt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
brightness naar beneden schroeven heeft helemaal geen nut..

dan wordt alles een beetje donkerder en verliest het kleur... Maargoed.. ik geloof niet dat er een oplossing bestaat behalve er aan wennen. :P

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:32:
brightness naar beneden schroeven heeft helemaal geen nut..

dan wordt alles een beetje donkerder
Dan heeft het dus toch wel een beetje nut? :P Met het contrast spelen kan ook nog iets helpen, want dan maak je het verschil tussen wit en zwart minder groot -> minder fel voor je oogjes.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 11:37

TNO

cake.

Welke gamma instellingen heb je verandert? Die van je scherm zelf, of van je videokaart drivers? Probeer beide eens te veranderen. Bij nvidia kaarten heb je ook een beeldscherm-instel-wizard, misschien zou je die eens kunnen doorlopen, mits je een nvidia kaart hebt natuurlijk :P

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Is het gewoon niet een beter plan om naar degene waarvan je het scherm heb gekregen toe te stappen en het bonnetje vragen, zodat je hem zelf voor een ander model ruil.

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb et al gefixed.. heb nieuwe drivers gedownload, geinstalleerd, nieuwe ati drivers, toen ging magictune oppeens aan en nu werkt ie zoals het moet :) whoot
Pagina: 1