Laptop-brander

Pagina: 1
Acties:

• EwickeD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 09:58
Beste mensen,

ik heb een ASUS A6J laptop :) , mijn dvd-brander die hier in zit doet wat moeilijk (zoemt bij opstarten, en soms tijdens afspelen van een cd).. :(
laatst ben ik met mijn fiets gevallen :( , en daarbij is ook nog eens een hoekje van mijn laptop afgebroken :( (geen hardware beschadigd :) , alleen een loos hoekje kapot :( , niet voor verzekerd.. :( daarvoor deden de problemen met het zoemen zich al voor! :( :( ben al eerder naar leverancier mycom geweest, maar die durfden er niet meer over te zeggen en k gebruik mijn laptop tevens als vaste pc, daardoor vrij onmisbaar..) de brander doet het opzich nog wel :) , maar door de val/beschadiging denk ik dat asus moeilijk zal doen over garantie :( als ik deze nu nog op stuur, heeft iemand hier ervaring mee?

verder zit ik te denken zelf een andere brander in mijn laptop te plaatsen, zijn alle slimline optische drives met alle laptops compatible met andere woorden:

Zal een NEC AD 7633 passen in mijn A6J in plaats van de standaard "matshita dvd-ram uj-841S"

Thanks in advance!!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het is een brander die voor een laptop is gebouwd (of laat ik het anders zeggen: het is een formaat voor een laptop). Ik ben er dus van overtuigd dat dit gewoon moet passen. Je moet wel even kijken naar de afmetingen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• EwickeD
Outerspace schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:52:
Het is een brander die voor een laptop is gebouwd (of laat ik het anders zeggen: het is een formaat voor een laptop). Ik ben er dus van overtuigd dat dit gewoon moet passen. Je moet wel even kijken naar de afmetingen.
Je bent er dus niet helemaal van overtuigd? :P
Waar ik meer over in zit zijn de bevestigingspunten en de aansluiting op het moederboard.. is dit bij alle slimlines volledig gestandaardiseerd? weet je daar misschien ook iets meer over Outerspace?

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak zit er nog wel een bracket omheen zodat je hem vast kunt zetten in de notebook, die zul je dus even moeten overschroeven. Verder kun je er vanuit gaan dat het gewoon past, dingen zijn al jaren standaard.

en de smilies waren deze week in de reclame?

• Fire69
  • Laatst online: 13:55
Outerspace schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:52:
Ben ik niet zo zeker van.
Niet elke laptop-behuizing is hetzelfde (plat, afgerond, ...) dus het kan problemen geven.
Ook is het zo dat er 2 hoogtes zijn in die dingen, dus daar moet je ook zeker op letten.
Of de connectors standaard zijn, weet ik zo niet, maar bij HP/Compaq durft dat wel eens veranderen...
Terw_Dan schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:56:
Vaak zit er nog wel een bracket omheen zodat je hem vast kunt zetten in de notebook, die zul je dus even moeten overschroeven. Verder kun je er vanuit gaan dat het gewoon past, dingen zijn al jaren standaard.

en de smilies waren deze week in de reclame?
Vroeger was de hoogte standaard idd, maar nu is er dus een dunnere variant.

Als ik het me goed herinner, heb ik in mijn werklaptop ook zo'n ding zitten zoals de TS, en dat is de dunnere variant.

[ Voor 66% gewijzigd door Fire69 op 27-12-2007 10:59 ]

• EwickeD
Hmm ik zie nogal verschillende reactie..

Allemaal bedankt in ieder geval!

Maar hoe kan ik dit het beste nagaan? ik ben lang niet altijd in de gelegenheid om even langs een winkel te gaan hiervoor.. Moet/kan ik deze vraag voorleggen bij asus? (heeft iemand hier een emailadres voor dan?)

Echt heel erg bedankt voor alle reacties!
Fire69 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:56:
[...]

Ben ik niet zo zeker van.
Niet elke laptop-behuizing is hetzelfde (plat, afgerond, ...) dus het kan problemen geven.
Ook is het zo dat er 2 hoogtes zijn in die dingen, dus daar moet je ook zeker op letten.
Of de connectors standaard zijn, weet ik zo niet, maar bij HP/Compaq durft dat wel eens veranderen...

[...]

Vroeger was de hoogte standaard idd, maar nu is er dus een dunnere variant.

Als ik het me goed herinner, heb ik in mijn werklaptop ook zo'n ding zitten zoals de TS, en dat is de dunnere variant.
Heeft die hoogte niet te maken met de uitneembaarheid van een optische drive (gewichtsbesparing bij het meenemen van de laptop als je de optische drive toch niet gaat gebruiken..)?

[ Voor 55% gewijzigd door EwickeD op 27-12-2007 11:02 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

EwickeD schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:59:
Hmm ik zie nogal verschillende reactie..

Allemaal bedankt in ieder geval!

Maar hoe kan ik dit het beste nagaan? ik ben lang niet altijd in de gelegenheid om even langs een winkel te gaan hiervoor.. Moet/kan ik deze vraag voorleggen bij asus? (heeft iemand hier een emailadres voor dan?)
Staat er niets in de specssheets? Vaak staat er namelijk wel bij of het een standaard hoogte is (12.7mm) of niet.

• EwickeD
over mn huidige brander kan ik weinig vinden, over de nec ad 7633 ook niet super veel (ergens zag ik wel 1,3 cm hoogte, neem aan dat dit 12,7 mm zal zijn..

k zal thuis ff in de boekjes van de laptop kijken ook, maar weet niet zeker of ik iets bruikbaars zal vinden...

• EwickeD
niks te vinden over de matshita UJ-841S, lijkt mij geen Superslim (9,5 mm) te zijn.. verouderd type die UJ-841S, weet iemand dat misschien?
Verder lijken ze gewoon allebei IDE te zijn, dus dat zal geen probleem opleveren..

Bedankt voor de hulp!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
op plaatjes van google van de Asus A6J lijkt je frontje redelijk de rechthoekige standaard afmetingen te hebben. bijna alle optische slimline drives zouden daarom wel moeten gaan passen. Kwestie van een paar schroefjes en misschien een bracket overzetten.
Als 't frontje andere afmetingen had, dan is 't wat lastiger te beantwoorden. Dad het heel erg merk en modelspecifiek geweest of 't oude frontje wel op de nieuwe speler had gepast. Aangezien je 't standaard vlakke frontje hebt, hoef je die niet te wisselen.

• EwickeD
frontje is aan de onderkant wel afgerond, maar frontje wissel wordt sowieso niks, de brander die ik op het oog heb is een slot-in dus die heeft geen uitwerplade..
Ik vraag me eigenlijk nog altijd af waarom deze dingen niet echt populair zijn, vind ikzelf nogal jammer vind het stukken fijner...

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Garantie kan je vergeten (die vraag is een beetje ondergesneeuwd) vanaf nu, al je defecten kunnen wel gevolg zijn van het vallen.

Ik denk dat je toch echt je specsheet of Asus zelf zal moeten raadplegen om een duidelijk, eenduidig antwoord te krijgen. Een beetje PC winkel zou je in principe ook moeten kunnen helpen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Fire69
  • Laatst online: 13:55
EwickeD schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:50:
[...]
Ik vraag me eigenlijk nog altijd af waarom deze dingen niet echt populair zijn, vind ikzelf nogal jammer vind het stukken fijner...
Omdat het vaak (meestal) crap is ;)
Pagina: 1