Canon pixma mp180 cartridges na (laten) vullen

Pagina: 1
Acties:
  • 875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Een tijdje geleden heb ik de canon pixma mp180 aangeschaft en navraag gedaan bij een lokaal printercatridge vulzaakje en zij verzekerden mij dat het die dingen hervulbaar waren.

Nu komt het probleem, catridge is leeg dus ik laat hem navullen. Blijkt het toch niet te werken.
Nu is de reden dat er een chip inzit die verbroken wordt als je de cartridge in de printer stopt.

Nu is mijn vraag, weet iemand of het toch mogelijk is om die cartridges bij te vullen of om die beveiliging te omzeilen?

Het gaat om de volgende cartridges:
zwart:
Cartridge PG-40
Cartridge PG-50
kleur:
Cartridge CL-41
Cartridge CL-51

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Bij mijn pixma 4200 zelfde soort probleem. Bij het gebruik van die inkttankjes moet ik een tijdje op "doorgaan" drukken. Dan gaat de printer gewoon door, maar moet je zelf de inktniveau's in de gaten houden, want dat kan ie niet meer.

Waarom? Omdat het kan!!

• Ernie
Ze hebben daar wel navulsets dus het is eventueel het proberen waard. Toch lees ik bij de productreviews dat er problemen zijn bij het gebruik icm met een mp180.
Als er nog iemand is die zelf ervaring heeft met het navullen van (gelijksoortige) printers zou ik het graag alsnog horen.

Dat de inktindicatie niet meer werkt is geen probleem voor mij.

Verwijderd

arno e: ik heb een 180 en als je gewoon doorgaat komt pas echt het probleem: de printer meld dat hij in onderhoud is en je kan niets meer..... zelfs scannen weigert hij, en daar ben ik toch echt pissig over.
Ik vind het mijn printer, en mijn keus na te vullen. Ik vind dat dat mijn eigendom is. En ik vind het zeker idioot dat mij het scannen verhinderd wordt, want dat heeft nog niks met inkt te maken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Doe het nou maar niet..je zal niet de eerste zijn die gaat huilen over de beroerde kwaliteit, vastlopende printers en geen garantie-verhalen.

• Ernie
Laat ik het advies maar opvolgen, dan gebruik ik gewoon het oude printertje ernaast waarbij de kwaliteit weliswaar minder maar die wel lekker goedkoop kan printen. Toch bedankt voor de adviezen.
Dat de fabrikant het liefst heeft dat wij dure merk cartridges kopen kan ik wel begrijpen, dat ze daarvoor deze methoden moeten gebruiken, tja ik zal me er maar niet over opwinden. Voortaan beter research voor de aankoop doen. De lokale vulboer kan het natuurlijk ook mis hebben :O
Pagina: 1