USR Router met Multikabel, wegvallende verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb een US Robotics Wireless Router (5463). Deze is aangesloten op een motorola modem die ik geleverd heb gekregen van Multikabel. Nu heb ik sinds het begin al het volgende probleem.
Af en toe valt de verbinding weg. Dit gebeurt zowel via UTP als draadloos. Dit manifesteert zich door downloads die afgebroken worden en verbindingen van programma's die at random wegvallen. Dus de ene keer valt het ene programma weg en de andere keer weer het andere. Zo gaat een download wel door maar valt bijvoorbeeld remote desktop weg.

Ik heb ondertussen de firmware van de router geupdate naar de nieuwste versie, heb de firewall van de router uit gezet en heb nog wat andere dingen geprobeerd. Helaas helpt niks. Het enige wat oplossing biedt is het verwijderen van de router, dan is de verbinding namelijk perfect.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en dat iemand me hier mee kan helpen. Het begint namelijk erg irritant te worden. Alvast bedankt.

Verwijderd

Simpelweg je router inruilen en een andere router aan je PC zaak vragen is geen mogelijkheid?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Helaas niet. Heb 'm gekocht toen ik ging verhuizen, maar dat ging helaas niet door. Ben nu een jaar later toch verhuisd en heb 'm onlangs pas aangesloten. Niet dus helaas :(

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Klinkt toch wel als een router die het allemaal niet goed aan kan..
Gebeurt het vooral als er relatief wat meer netwerkverkeer over de verbinding gaat?