[Vista] Downloaden stopt "halverwege"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Hallo,
ik heb met een nieuwe computer met Vista een raar probleem.
Ik heb internetplusbellen van KPN en dus een experia box (oid, ik vergeet de naam altijd) oftewel een gigaset SX552. De lan-adapter is een onboard Marvell Yukon gigabit kaart.
Het probleem is dat downloads vaak op een bepaald punt stoppen. Soms is dat na 5MB, soms na 400 kB. Dit is in zowel IE als FF, maar ook bij bijv. symentec liveupdate. De firewall uitschakelen helpt niet. Ik heb de box al een harde reset (en dus de laatste firmware) gegeven. Ik heb ook de laatste drivers binnengehaald via windows update (de drivers op de marvell site hebben hetzelfde versienummer).

Weet iemand wat ik zou kunnen doen?

De oude PC (met XP) had overigens geen kuren (op dit gebied, op andere fronten was het een hel) en een tweede PC (met XP) doet het ook prima.

edit:

Ik heb overigens ook al IPv6 uitgeschakeld, dus dat is het ook niet

[ Voor 5% gewijzigd door dtech op 27-12-2007 11:50 ]

Verwijderd

Zou niet weten wat dit kan zijn... het enige wat ik kan doen is de standaarddingen opnoemen:

- Firewall?
- Firewall van router zelf?
- Instellingen in de explorers die downloads blokkeren?
- Valt je verbinding ook weg bij het surfen op internet? (daar download hij namelijk net zo goed dingen, zoals plaatjes, scripts en dat soort meuk!)
- Maybe ff je instellingen in Vista tweaken en je lan verbinding opnieuw toevoegen?

Ik vind het iig een raar probleem ;)

• dtech
-Firewall:
Norton Internet Security nogwat (die standaard proef-meuk, gaat er nog af in favor of NOD32)
- Router zelf:
Gewoon NAT, en de andere PC's doen t prima
- Instellingen
Tis in Firefox, IE en Liveupdate, maar wat voor instellingen bedoel je?
- Surfen
Soms laad een pagina niet goed, maar het probleem is meestal pas na enkele honderden kilobytes of een paar MB, dus tijdens normaal surfen heb je er niet zo heel veel last van.
- Instellingen 2
Welke instellingen en hoe voeg ik opnieuw toe?

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Probeer het eens zonder enige beveiliging geinstalleerd op computer.
Norton grijpt nogal diep in op het besturingssysteem. Misschien voor jouw situatie iets te diep.. ;)

Verwijderd

Precies, sowieso die Norton meuk eraf gooien!

• dtech
Norton eraf gooien (en NOD32 3.0 erop zetten) werkte, stomme bloatware

Verwijderd

Mooi zo :)

• dtech
Het probleem is toch nog niet helemaal weg. Het is na het deinstaleren van NIS wel een stuk minder geworden en downloads komen een stuk verder. Maar vooral bij bijvoorbeeld het bijkijken van streaming filmpjes houd het toch ergens op. Iemand nog een idee?

• dtech
Weer een update. Het probleem lijkt niet/veel minder voor te komen als outlook (de volledige, niet outlook express) 2007 niet open staat. Ook worden videodownloads abrupt afgebroken als outlook geopend wordt. Iemand een idee waardoor dat zou kunnen komen? Misschien flipt er iets als er teveel verbindingen worden geopend oid...

Verwijderd

Poeh... wat voor een internetverbinding heb je? 52 kbps ofzo?!

• dtech
Nee, KPN internetplusbellen standard (niet echt snel, maar voldoende voor mijn ouders). Uit mijn hoofd is het 3 Mb/s download oid.
Pagina: 1