Toon posts:

Netwerkshare probleem WD My Book II

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Western Digital My Book Premium II van 1TB. Deze bevat 2 schijven van 500GB die in Raid 0 staan. De My Book is via USB aangesloten. Onder windows XP heb ik de schijf ingesteld als netwerk share via verkenner. In mijn thuisnetwerk wordt de schijf of de wel zichtbaar maar deze is niet te openen vanaf een andere computer. Windows meldt dan dat de share niet toegankelijk is.
Ook als ik niet de hele drive maar mappen erop deel ontstaat hetzelfde probleem.
Iemand een suggestie hoe dit op te lossen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Welke besturingssystemen gebruik je in je netwerk? Ik kan namelijk ook geen mappen vinden die gedeeld zijn onder Vista als ik zelf XP gebruik.

Wat ooit bij mij heeft geholpen is op je PC even een FTP server installeren en dan via de andere PC met een client de PC benaderen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik XP en Vista. Ik heb nog een andere externe USB schijf deze wordt wel probleemloos in het thuisnetwerk gedeeld zowel met Vista als XP

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die enige ervaring heeft met het delen over een netwerk van deze externe harddisk?

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden!
Na een paar uur Google'n de parameter IRPStackSize in het register verandert en het probleem is opgelost