Toon posts:

Gevulde SD card geeft error (moet geformateerd worden..)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgende is het geval:
Men was bezig om foto's op nieuw laptop te zetten door deze tijdelijk op SD card te zetten vanaf oude pc en deze kaart in te lezen op nieuwe laptop.

Echter toen men de SD card wilden lezen op de nieuwe laptop gaf deze aan dat de kaart geformateerd moest worden... bij het verwijderen van de SD card uit de oude pc heeft men "veilig verwijderen" gebruikt. Men is nu dus de foto's op de oude pc kwijt omdat men knippen > plakken heeft gebruikt en de bestanden op de SD card zijn niet meer te benaderen....

Wat is nu de handigste manier om de bestanden te "restoren"? Op de oude pc of op het beschadigde SD kaartje? Ik heb al een aantal recovery programma's gebruikt deze kunnen de kaart echter niet lezen (ik heb 'm nog niet geformateerd). Zijn er manieren om geknipte bestanden terug te halen net zoals dit men verwijderde bestanden kan?

Mede omdat het om dierbare foto's van een overledene gaat is het voor de personen belangrijk dat de foto's (in ieder geval gedeeltelijk) kunnen worden teruggehaald, ik hoop daarom dat jullie wellicht een oplossing hebben.

Tnx in advance!
Erik

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 08:42:
Echter toen men de SD card wilden lezen op de nieuwe laptop gaf deze aan dat de kaart geformateerd moest worden... bij het verwijderen van de SD card uit de oude pc heeft men "veilig verwijderen" gebruikt. Men is nu dus de foto's op de oude pc kwijt omdat men knippen > plakken heeft gebruikt en de bestanden op de SD card zijn niet meer te benaderen....
Het is natuurlijk een understatement te zeggen dat dit een van de stomste dingen is die je kan doen..... mobiele media moet je als backup beschouwen, nooit als enige databron!
Ik gok dat een undelete-actie op de oude PC de beste kans heeft. Let wel: op de harddisk er van, elke keer dat je die PC zelf aanzet verklein je de kans op terugvinden.
Je SD-card is wellicht gewoon kapot, of een neppert (kom ik bij USBsticks momenteel erg veel tegen), afhankelijk van waar je hem gekocht hebt...

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik geef ook een undelete op de PC de meeste kans.

Als dit geen resultaten oplevert zou ik Flash Memory Toolkit loslaten op de SD kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Undelete zou ik zeggen brengt bestanden terug die je verwijderd hebt? Dit is echter niet zo, de bestanden zijn geknipt en geplakt op de SD kaart, ze hebben dus nooit in de prullenbak gestaan.

Tnx voor de tips in ieder geval.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Undelete moet je met recovery software doen. Zoals PCI File Recovery bv.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:03

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:06:
Undelete zou ik zeggen brengt bestanden terug die je verwijderd hebt? Dit is echter niet zo, de bestanden zijn geknipt en geplakt op de SD kaart, ze hebben dus nooit in de prullenbak gestaan.

Tnx voor de tips in ieder geval.
Even voor de duidelijkheid; als de bestanden "geknipt" (wat een jeukwoord trouwens) zijn van de hardddisk en "geplakt" zijn naar de SD, dan zijn ze "gewoon" gedelete op de harddisk hoor. Bestanden die "gewoon" gedelete zijn, kun je vaak nog terughalen, zie hiervoor mijn commentaar verderop. Of ze al al dan niet in de prullenbak staan is geen voorwaarde voor succesvolle undelete acties (al is het vanuit de prullenbak wel makkelijker)

Ik zou dus zoals mensen boven mij ook zeggen, eerst proberen ze weer van die harddisk terug te krijgen (dus niet lezen en schrijven naar die harddisk, en als het je windowsschijf is, dan het liefst ontkoppelen en in een andere machine hangen. Kijk anders de FAQ er ook eens op na bij recovery enzo.

Als laatste zou ik proberen of de foto's op de SD kaart nog terug te halen zijn, en ook hiervoor geldt dat de search en de FAQ behoorlijk wat uitkomst kunnen bieden.

Succes, en laat even weten hoe het afloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sparhawk op 27-12-2007 13:28 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het verduidelijken ik ga het straks proberen en zal jullie informeren over de afloop 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Bestanden van de SD kaart zelf heb ik niet meer kunnen herstellen, alleen maar items gevonden die voor het plakken erop hebben gestaan.

Heb de bestanden wel nog zonder problemen terug kunnen halen van de hardeschijf dus alles opgelost :-). Heb hier trouwens het programma PC Inspector File Recovery voor gebruikt.

Allemaal bedankt!
Pagina: 1