[Win Xp] Netwerk kabel niet aangesloten (Toch wel)

Pagina: 1
Acties:

• gnirts_modnar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2025
Hallo allemaal,

Ik zit met een merkwaardig probleem. Op mijn werk heeft een computer van de een op de andere dag problemen gekregen met de netwerk adapter. Als ik de computer start, geeft hij af en toe de melding dat de netwerk kabel niet aangesloten is. Ik heb hier op tweakers al een ander topic over gelezen, maar in dat geval doet hij het nooit op de pc. Bij mij is het dus het geval dat het af en toe wel werkt, maar af en toe ook niet. Herstarten helpt, maar ook niet in alle gevallen. Heeft iemand een idee over de oorzaak van het probleem. De volgende dingen zijn al geprobeerd. De kabel is gechecked. Ik heb zelfs de connectoren opnieuw aangeknepen. Ik heb via ipconfig gechecked of de netwerkadapter 'herkent' wordt. Daarnaast heb ik het even log gechecked op eventuele foutmeldingen. Daar wordt wel iets gezegd over het ophalen van dnsrecords, maar ik vermoed dat dat gewoon een resultaat is van het niet aangesloten zijn van de netwerk adapter. Ik heb apparaatbeheer uiteraard nagekeken op eventuele hardware problemen, maar ook daar lijkt alles in orde.

Ik hoop dat jullie me uit deze benarde situatie kunnen verlossen ;)

Bvd

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 09:48

ralpje

Deugpopje

Kun je wat meer info geven? Hoe ziet je netwerk eruit? Wat voor switch? Wat voor netwerkkaart? On board of los?
Heb je al eens geprobleer om je NIC op een vaste snelheid te zetten ipv auto?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• gnirts_modnar
Dat kan uiteraard!

Switch: 3com 16 poorts 10/100mbit
Netwerkkaart: Onboard realtek,
Netwerk: +/- 15 computers. op drie na allemaal xp 1 x SBS 2003 1x Debian & 1x Vista

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, ga ik nu doen.

Pc is verder een oude pentium 4 +/-1400mhz
1 gb ddr
40 gb hdd

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 15:13
Je zou ook een Winsock fix kunnen draaien:
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 21:05
Vast niet van toepassing, maar ik heb hetzelfde hier (Italie) gehad waarbij de alles meldde dat het goed werkte (kabel gestest=ok, netwerkkaart functioneerde ok) maar desondanks de aangesloten netwerkkabel niet gezien werd.

Oorzaak : Blikseminslag
Oplossing : Andere netwerkkaart erin

La dolce vita - non farmi ridere

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kijk eens of er niet één van de lijntjes in de RJ-45 socket van de netwerkkaart niet verbogen is oid.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Of switch kapot of kabelbreuk of netwerkkaart kapot. Uitwisselen tot je de oorzaak vindt.

• gnirts_modnar
winsock fix gedraait, en na een paar keer restarten werkte het weer. Helaas is het mij geenszins duidelijk of deze stimulus ook daadwerkelijk het gewenste effect had. Zal dus even afwachten zijn of het probleem zich weer voor doet. Ik houd jullie op de hoogte, en zal tevens de andere gesuggereerde dingen even nalopen.

Switch kapot lijkt uitgesloten, want dan zouden andere stations dezelde symptomen moeten vertonen. Tenzij het natuurlijk specifiek in juist die switchpoort zit. Kabel breuk is min of meer uitgesloten want, en dit geld overigens natuurlijk ook voor de switch, ander systeem op dezelfde kabel heb ik meerdere malen geprobeerd en ik heb tot nu toe bij die systemen geen afwijkend gedrag genconstateerd. Conclusie nicje vervangen?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Kijk het even aan. Als het probleem weer terug is, lijkt me dat de beste (volgende) oplossing.
Pagina: 1