Dedicated server

Pagina: 1
Acties:

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Ik weet niet waar ik het moet plaatsen, het is wel degelijk hosten dus daarom doe ik het hier

Ik probeer al een week een CS CZ Match server op te zetten voor onze clan op poort 27700 alleen het lukt niet. Ik heb 2 routers, een Linksys WRT54G en een Thomson Speedtouch. Ik heb op beiden routers mijn IP ge-forward maar helaas kunnen clan members niet joinen als ze mijn IP:27700 invullen bij favorieten. Andere (willekeurige, die gewoon server zoeken hebben gedaan) spelers kunnen wel joinen en meespelen. Maar nu is mijn vraag, IP:27700 zou toch gewoon moeten werken als andere mensen (Bijv. een Duitser kwam op bezoek) wel kunnen joinen?

Misschien om foutieve antwoorden te voorkomen, ik heb niet mijn locale IP gegeven, en ook geen geen verkeerde ports ge-forward en ik heb tot 3 5 keer toe al iemand in m'n CS CZ server gehad.
En ja, schaam dat het me niet lukt

Hardware lijkt me niet erg nodig, maar toch:
Asus A8N-SLI SE
AMD X2 64 3800+ (20% oc)
2 x 512 MB PC3200 DDR Samsung HyperX (20% oc)
XFX GeForce 7600 GT XXX

Groeten

[ Voor 13% gewijzigd door Red-Front op 27-12-2007 11:52 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Zitten de routers elk in een aparte range (schijnt vaak niet lekker te werken indien ze in dezelfde range zitten). Ook kun je proberen om de firewall uit te zetten of tijdelijk (voor te testen) met DMZ te werken. Ik vermoed namelijk dat er meer ports open moeten voor een verbinding toe te staan.

Daarnaast natuurlijk ook even kijken of voor de port in kwestie UDP/TCP of beide nodig is. Maar als eerste zou ik alle beveiligingen even uitschakelen, kan zijn dat het een software kwestie is en de routers goed werken.

• Red-Front
Bedankt, ik heb wat dingen geprobeert. Nu heb ik een vraagteken.. de opstelling is zo
Internet - Thomson Speedtouch router - Linksys WRT54G router - PC/Server

De Linksys forward 192.168.1.100:27700 (is mijn internete IP, cmd ipconfig ip-adres) en hetzelfde forward mijn Thomson, maar moet mijn Thomson eigenlijk niet de ip van de Linksys router forwarden? Dus 10.0.0.1:27700?

En wat nog erg raar is, ik heb al 6 mensen in m'n server gehad.. (ik ga niet telkens m'n begin post aanpassen.) en ik weet niet hoe ik dat moet verklaren..

En ik ben nu weer met 3 spaanse mensen aan het fraggen, maar ik weet niet hoe ik naar IP moet vragen in het spaans :+
*DEAD* ~[ESP]~ Ricky : deja los chetos hombre..
Yeah right 8)7

Problem solved - ik heb iemand mijn IP gevraagd en het schijnt dat hij op een hele andere poort draait dan 27700! Raar maar waar.

Dank U allen.

[ Voor 44% gewijzigd door Red-Front op 27-12-2007 13:31 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Volgens mij gaat dat sowieso niet werken met een 10.x.x.x router en de andere op 192.x.x.x. Dit heb ik op diverse plaatsen al gelezen.

Is het uitschakelen van de routing op een van de apparaten niet mogelijk? Bespaart je in de toekomst ook nog een aantal problemen. En anders, pure giswerk overigens, inderdaad de port in de speedtouch naar de linksys forwarden en de linksys port naar je lokale ip forwarden. Maar dat is dus puur gokken, geen idee of dat gaat werken.

• Red-Front
Problem solved - ik heb iemand mijn IP gevraagd en het schijnt dat hij op een hele andere poort draait dan 27700! Raar maar waar.

Bedankt AvanCade