xp opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

• chriswet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 20:17
Dag Tweakers,

Sinds gisteren is er iets vreemds aan de hand met de PC van mijn vriendin. Na het bekende licht blauwe welkom scherm van Windows begint de hele opstart opnieuw. Vandaag hield de PC het wel 3 uur vol voordat ik de stroom eraf haalde. Met F8 in veilige modus wel Windows in gekund, maar andere opties zoals veilige modus met netwerk of veilige modus met prompt leverde hetzelfde resultaat op. Het rare is dat ik juist een maand geleden alles opnieuw had geïnstalleerd en toen liep het ding als een zonnetje. Ik kan niet verklaren wat de oorzaak van het probleem kan zijn; er is niets geïnstalleerd of eraf gehaald in de tussentijd.
In de BIOS zie ik niets vreemds, alle schijven staan goed. Ik heb in de veilige modus ook een systeem herstel gedaan maar dat leverde hetzelfde resultaat op: hij start constant opnieuw op na het welkomst scherm. Ik heb in de veilige modus een virus scan gemaakt en niets gevonden.
Wie weet toevallig wat er aan de hand kan zijn?
Ik moet bekennen dat ik geen Windows CD mee had, anders had ik een reparatie uitgevoerd; dat ga ik morgen fijn uitproberen vanaf de CD. Ik vertrouw erop dat dat gaat slagen. Ik ben benieuwd of dit (voor iemand) een bekend probleem is.
Ik moet ook bekennen dat ik liever geen post van dit onderwerp zou maken als ik wist hoe je deze probleemstelling kon Googelen. Ik heb diverse fora nagelopen maar het is steeds net niet wat ik zoek.
De specs:
AMD Sempron 2400+
Asus A7V mobo (Socket A)
Radeon 9800
Diverse schijven
geen audio kaart

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Klinkt als een hardware probleem zo op het eerste gehoor. Het kan eventueel voeding gerelateerd zijn. Leen eens een voeding van een vriend en kijk of de problemen nog steeds optreden. Wat voor voeding gebruik je trouwens? Hoeveel Ampere kan de voeding op de diverse voedinglijnenen leveren (zie de sticker op de zijkant van de voeding)?

Test het geheugen eens met Windiag van Microsoft: http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp .

Probeer eens met enkel CPU, geheugen, HD en videokaart te draaien. Treedt het na het wisselen van de voeding en deze minimale configuratie nog steeds op?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Volg het stappenplan uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter om het probleem te lokaliseren :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.