Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CSS/Safari] table-cell

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik gebruik in een div een "display: table-cell" als stijl om in de div 3 divs naast elkaar weer te geven.
Als ik dit niet doe, vallen ze buiten de div en krijgen ze o.a een andere achtergrond.

In Safari 3 resulteert dit tot een raar iets, de div boven de div met table-cell komt onderaan de pagina, in firefox en ie geeft het wel de juiste layout.

Als ik het display enkel op table zet, ziet het er juist uit in safari, maar in ie en FF geeft dit niet het juiste resultaat.

Op google lees ik dingen dat safari crashed als je display: table-cell gebruikt in een form, maar over bovenstaand vind ik niks.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Kijk eerst eens in de specificaties welke browsers display: table-cell ondersteuenen. Ik denk dat je er dan wat mist.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, dat zal helaas.

Het juiste resultaat bereikt iig ie4, ie5, ie6, ie7 en firefox.
Ik zal op zoek gaan naar een CSS hack voor safari, in ieder geval bedankt voor je reactie.

/edit

Dit deed voor mij de truuc, hoop dat het blijft werken en misschien heeft iemand er wat aan:

/edit

Helaas onder firefox weer niet :'(

Origineel:
code:
1
2
3
4
#content {
    text-align: left; 
    display: table-cell;
}

Hack:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#content {
    display: table-cell#;
}

#content {
    display: table;
}

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 01:23 ]

• disjfa

disjfa

be

Of je zoekt wat verder en komt achter dat:
Safari requires elements with display: table and display: table-row to show the cells correctly. The other browsers don't.
Maar 100% kans dat je heel display:tabel of display:table-cell nooit nodig zal hebben. En het noemen van crappy oplossingen "hacks" gaat noemen je al zeker bent dat je meer problemen aan het creeren bent dan oplossingen aan het zoeken.

disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik dus echt table-cell nodig, table-row werkt voor mij niet onder safari, jammer.

Ik dacht dat een CSS hack tegenwoordig de term voor zoiets was, ik krijg op die manier ook honderden resultaten via google om crossbrowser problemen op te lossen. Een andere oplossing voor mijn probleem, is er helaas niet. Misschien kun je je kritiek iets beter formuleren, of voor je houden.

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 01:46:
Ik dacht dat een CSS hack tegenwoordig de term voor zoiets was,
Nee, in 2004 hackte we nog alles wat los en vast zat. Tegenwoordig gebruiken we html waar het gebruikt moet worden. Zetten we alles gewoon normaal recht crossbrowser zonder gekke "hacks" aangezien die 99.9% niet nodig zijn :)

disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Je kritiek heeft me toch geinspireerd om het op te lossen, maar ik kom er gewoon echt niet meer uit, ik heb nu wel 1000 dingen geprobeerd.

Hoe zet ik 2 divs naast elkaar zonder vaste hoogte in een container zonder dat ze beneden de container komen? En ook nog eens zodat het werkt onder IE, FF en Safari?

Ik heb er wel een krat bier voor over.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 02:39:
Je kritiek heeft me toch geinspireerd om het op te lossen, maar ik kom er gewoon echt niet meer uit, ik heb nu wel 1000 dingen geprobeerd.

Hoe zet ik 2 divs naast elkaar zonder vaste hoogte in een container zonder dat ze beneden de container komen? En ook nog eens zodat het werkt onder IE, FF en Safari?

Met een tabel :P

En anders zijn er nog allerlei andere creatieve manieren met absolute en relatieve positionering, overflow, float, achtergrondafbeeldingen en JavaScript, afhankelijk van welk effect je precies wilt bereiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 02:39:

Zoek eens op faux columns op dit forum of op google... Of 2/3 column layout. Er zijne cht wel oplossingen voor hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Borizz op 27-12-2007 02:53 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
En wie van bovenstaande twee krijgt nu de krat bier :+ ?
Pagina: 1