Toon posts:

Samsung of liyama???????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 2 19" bakken kopen samen met een g450 dual head.
Mijn budget is 2250,-

Nu kan ik

1 X G450 DDR 32MB DH 375,-
2 X Samsung 19" SyncMaster 950PT 1850,-
Totaal 2225,-

of met 2 Liyama S900MT1 voor totaal 1975,-

Wat is de beste keuze?

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Zelf gaan kijken in de winkel en direct vergelijken door ze naast elkaar te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik woon zijn alleen maar van die vobis-dynabyte winkels. Die hebben van iedere afmeting maar 1 type monitor staan!!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op woensdag 14 februari 2001 20:08 schreef MikeThijssen het volgende:
Waar ik woon zijn alleen maar van die vobis-dynabyte winkels. Die hebben van iedere afmeting maar 1 type monitor staan!!
Op zoek naar een goede winkel :?

Ik neem aan dat je een monitor niet ongezien gaat kopen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Zou ik toch wat andere winkels gaan bezoeken. Ik heb hetzelfde probleem gehad; wou destijds een Pro510 maar natuurlijk nergens een winkel met dat ding op voorraad "te duur meneer, sorry" of "nee, hebben we niet op voorraad, verkopen we nooit". Ten einde raad maar ongezien één besteld. Geen spijt gehad, maar het had verkeerd uit kunnen pakken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

eizo nog ietsje fijner kijk daar maar eens naar.
gr

jakob
(8>

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 14 februari 2001 22:05 schreef buitenb het volgende:
eizo nog ietsje fijner kijk daar maar eens naar.
gr

jakob
(8>
Tja hij vraagt toch echt welke het beste is uit zijn keus, en dat is dus Iiyama of Samsung, en geen onbetaalbare Eizo!!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

tja sommige mensen leren het nooit :( en lezen is een kunst ! ( en geen van die mensen die zeiken over eizo dit eizo dat hebben er zelf een staan )

hmm zelf niet goed gelezen :( jakob toevallig wel een eizo als ik zijn sig mag geloven

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 15:19
Op woensdag 14 februari 2001 20:57 schreef abbadon het volgende:
Zou ik toch wat andere winkels gaan bezoeken. Ik heb hetzelfde probleem gehad; wou destijds een Pro510 maar natuurlijk nergens een winkel met dat ding op voorraad "te duur meneer, sorry" of "nee, hebben we niet op voorraad, verkopen we nooit". Ten einde raad maar ongezien één besteld. Geen spijt gehad, maar het had verkeerd uit kunnen pakken.
Idem bij mij, ik heb bij Graficall een Iiyama VMpro 510 A201HT online besteld... nog altijd supertjes veel plezier van!! :D

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:33

Illusion

(the art of)

ik heb ook net mijn iIyama A702 HT (visionmaster pro 410) bij graficall besteld binnen 2 dagen had ik hem binnen hij is bloedmooi :)~ , maar:
die 2 horizontale draden vallen wel erg op, zou dit aan mijn monitor specifiek kunnen liggen of is dat bij allemaal zo

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 15:19
Op woensdag 14 februari 2001 23:46 schreef Illusion het volgende:
ik heb ook net mijn iIyama A702 HT (visionmaster pro 410) bij graficall besteld binnen 2 dagen had ik hem binnen hij is bloedmooi :)~ , maar:
die 2 horizontale draden vallen wel erg op, zou dit aan mijn monitor specifiek kunnen liggen of is dat bij allemaal zo
Dit is geen Illusion (;)) nee, dit hebben alle Iiyama-monitors.
Momenteel kijk ik tegen m'n 2 jaar oude VisionMaster Pro 17 aan (trinitron beeld :9) en die heeft precies dezelfde lijnen als m'n nieuwe A201HT.

Maar ik moet zeggen dat het mij absoluut niet stoort hoor!! :)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb een samsung ift scherm
Alleen dan wel 17"

Maar heel erg tevreden, en geen lijntjes :)

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb een 510 pro en zeer tevreden.
ik zou iiyama nemen komen ook altijd goed uit de test.
*D

Verwijderd

neem een samsung sgh-A100... :+
ooh neeh das een mobieltje..hehe neem dan maar een ilyama

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
* Helsie heb een iiyama vm pro 452... Bevalt erg goed.
Vooral dat platte beeldbuis idee is kewl.
Die zit toch niet bij 19" modellen onder de 1000piek per stuk?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:30
ik heb de samsung 950P zelf. is echt een relaxed beeldje. ik draai zelf op 1280x1024 op 85hrz. ik vind het uitschuivende knopjes-menutje zo leuk.

maar ik twijfel er ook niet aan dat die pyjama ook gewoon een goeie monitor is.

ik zou ze gewoon zelf eerst even gaan bekijken. de samsung is trouwens niet helemaal plat [die goedkopere pyjama's trouwnes ook niet denk ik] maar je hebt zeker geen gevoel dat het beeld vervormt.

Verwijderd

Ik heb nu sinds kort ook een samsung 950p, die bevalt perfect!

alleen wat ik hoorde van de verkoper over de samsung 19" IFT schermen. die zijn gewoon bol en er is een vlak scherm voor geplaast...

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 20:08 schreef MikeThijssen het volgende:
Als je in de buurt van Ridderkerk bent, ga dan eens langs Alternate. Daar hebben ze de monitoren staan (19inch), maar check wel even vantevoren telefonisch.

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch wel beter om wat meer geld uit te geven aan een goede monitor aangezien ik er 10 uur per dag mee werk.

En ik heb nu een Samsung 700p 17" en koop er nog 2 samsung 19" bij.

Zal een configuratie met 3 monitoren werken? (met een dualhead+ crappy pci kaart)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

3 monitoren heb ik iig onder Linux aan de praat gehad (met 3 kaarten that is :) )
beetje jammer dat je niet zo'n super-platte iiyama kan kopen, want zo'n vlak scherm is erg prettig.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hier heeft het over platte beeldschermen. Wat is nou het essentiële verschil met een iets bollere?

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ligt er aan wat 'iets boller' is.
Een vrij platte trinitron/diamondtron buis, die alleen in horizontale richting heel iets bol is, is naar mijn smaak net zo goed dan een 100% platte beeldbuis.
Als een buis echt bol is zowel in horizontale als verticale richting (bijv. zo'n oud 14" geval) levert dat vervorming op. De één stoort zich daar meer aan dan de ander.
100% plat of vrijwel plat maakt voor de pure beeldkwaliteit niets uit. Daarvoor is alleen de stuurelektronica van het beeldkanon doorslaggevend. In feite is bijv. een peperdure Eizo monitor vaak van dezelfde beeldbuis voorzien dan een iets minder dure Sony. De kwaliteit van de stuurelektronica maakt dan ook het verschil in beeldkwaliteit.

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

ik heb dus sinds 2 weken die samsung 950p en ben er echt erug tevreden over!!
erg strak beeld

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:30
als je al een samsung hebt [net als ik] en je wilt nog 2 minitoren. koop dan lekker nog 2 samsungs. kun je als ze kapot zijn ofzo al je garantie/support op 1 plek doen. bijv. van die color-schemes enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Is het ergonomisch werken met 2 19" en 1 17" of kan ik beter gewoon alleen die 2 19" en 1 video kaart (DH) gebruiken?
Ik denk ook dat je veel performance verlies hebt als je nog een 2e pci kaart erbij zet.( werk veel met audio)
Pagina: 1