Andere decoder geschikt voor DTT2500 Digital?

Pagina: 1
Acties:

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 08:04

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier een Dtt2500 waarvan de boxen subliem zijn (vergeleken met de z 530 (oude) die ik nu heb. veel minder blikkerig en meer power. Nu zit ik met het volgende...

Ik wil deze set gaan gebruiken ipv de logitech z-530 alleen nu stuit ik gelijk op wat problemen denk ik.

SPDIF + games + 5.1 is denk ik geen optie>?!

Ik probeer spellen te spelen maar de set geeft via AC3 maar 2.1 (oid) aan kan ik met deze set uberhaupt gewoon 5.1 over de speakers krijgen?

Daarom de titel: andere decoder geschikt voor DTT2500?

De boxjes wil ik graag houden maar misschien is er een decoder die wel op andere(dus niet alleen Dolby Digital) digitale stromen 5.1 kan omzetten bv als ik spellen ga spelen.

iemand een idee, natuurlijk zijn er verschillende setjes van rond de 250-300 euro verkrijgbaar maar kunnen die ook via de spdif gewone 5.1 boxen weergeven en niet via de 2.0/2.1 prologic.

Ik hoop dat iemand hier zinnig antwoord op kan geven.

[ Voor 0% gewijzigd door spanx op 26-12-2007 23:36 . Reden: anders verwoord ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 23:41
Je zult dan een geluidskaart moeten hebben die DD Live ondersteunt, zodat alles wat multi-kanaals is wordt doorgestuurd als 5.1 AC3 signaal

Verwijderd

Ik begrijp je verhaal niet helemáál, maar ik heb hier al een paar jaar de DTT2500 in gebruik.
Hij is hier verbonden met mijn Creative geluidskaart op de EXT-OUT (als ik me goed herinner) op mijn SB-Live... niet alle versie van die kaart hebben die aansluiting.
Zelfs al heb je die, dan moet je nog een bracket hebben die waar je dan de DTT op aansluit.
Die kabel en bracket zijn héél erg moeilijk te krijgen.

Ik heb dan gewoon 5.1 hier hoor...
Heb je iets aan dit verhaal ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 23:43 ]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Ik heb hem aangesloten via mijn spdif via mijn onboard geluidskaart AD1988 oid, heb nog een Audigy 2 ZS maar die kreeg ik niet goed aan de praat onder Vista.

nu decoder naar spdif via 1 tulp stekkertje

heb ook nog een verloop met als begin 1x mini-jack male naar 1x tulp vrouw en 1x din tbv dtt2500

wat voor bracket heb ik dan nodig? Of is mijn Audigy 2 ZS al voldoende?

[ Voor 6% gewijzigd door spanx op 26-12-2007 23:48 ]

Verwijderd

Als je wil kan ik morgenochtend wel even in mijn PC kijken hoe het hier zit.
Voor zover ik weet werkt het alleen met een SB live met die bepaalde aansluiting.
Ik zou dan mijn PC ff open kunnen schroeven en een foto maken van de bracket..

En inderdaad, de speakers klinken héél erg goed. Setje verhuist hier telkens mee van PC naar PC.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 23:59 ]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
als je dat zou willen doen graag, ik zit namelijk nu met 2 setjes tegelijk aangesloten :(

Maar als ik het goed begrijp heb jij wel 5.1 in games en andere zaken?

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-02 03:21
Ik heb een DTT 3500 gehad, en de aansluiting is een speciale zaak. Zowel je geluidskaart als je setje zijn van Creative (ok ok Cambridge maar die was ook overgekocht toen ze deze uitbrachten door Creative, dat logo staat er ook op, op de zijkant van je decoder ;)) en daarom konden ze een mooie kabel bedenken die je nergens anders voor ziet komen, laat staan dattie de standaard is, geheten CMSS. Deze is digitaal en moet ondersteund worden door je 5.1 kaart. Toen ik met mijn research :') een X-Fi kocht kwam ik er achter dat het niet meer werke omdat een X-Fi, wss onder druk van DRM enzo, geen digitale out meer heeft.

Anyway, je kaart geeft in mekaar geprakte CMSS 5.1 door aan je decoder, die 'm weer decode waardoor je 5.1 kan krijgen ingame, en tijdens films. (Is mij ook gelukt met een oudere kaart, de Sb Live! 5.1 Value, maar je moet wel precies op de goeie knoppies drukken...) Er is voor zover ik weet geen andere decoder / geluidskaart-merk combo die deze aparte manier van encoden / decoden doet, en je kan je decoder denk ik dan ook niet vervangen en tegelijk je digitale kanaal houden. Dan zal je over moeten stappen op analoog. Wel is er een mod zodat je analoog 6 kanaals kan aansluiten op je decoder. Hiervoor moet je dan een extra poort solderen. Ik had hier geen zin aan en heb nu een Teufel Concept F staan, die ondanks dattie analoog is de vloer anveegt met de DTT3500. ;) Dus mss kijk je beter voor een ander setje en probeer je dit aan iemand te verkopen die vooral DVDs wil kijken en een vette bak bij zijn tv wil hebben staan, voor films is het nml best te kauwen, lekker veel bas vooral :Y)

/edit

Here you go, de mod waar ik het over had.

[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 27-12-2007 21:28 ]

There is no replacement for displacement!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
hartstikke bedankt!

Ik ga deze set gebruiken voor mijn thuis bios op zolder. Alleen is het dan nog wel mogelijk om de kabels eenvoudig te verlengen met tulp kabels en hoe lang mogen die maximaal zijn?

Pagina: 1