Nieuwe voeding - nu waarschuwing over cpu fan rpm

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:19

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Recent heb ik een nieuwe voeding gekocht... ik dacht dat de oude het niet helemaal meer lekker trok (rare geluidjes die later ergens anders vandaan bleken te komen). Nu zit er een Corsair HX520W voeding in met modulaire kabeltjes. Erg hip, kabels die je niet nodig hebt stop je er gewoon niet in :)

Maar sinds die voeding er in zit krijg ik bij het opstarten de melding dat m'n cpu fan het niet zou doen. Druk ik vervolgens op reset dan start alles vrolijk door alsof er niets aan de hand is.

Uiteraard even gecontroleerd wat het nou echt gebeurt, maar de fan gaat netjes draaien als ik het systeem aan zet.

Het moederbord is een Asus A8N-SLI Deluxe... nog nooit problemen mee gehad.

Zou bijna de oude voeding weer terugzetten om van het gezeur af te zijn, maar dat vind ik dan ook weer zonde. Melding uitzetten in de BIOS kan natuurlijk ook altijd nog, maar da's meer je kop in het zand steken terwijl het probleem er nog steeds is. Iemand een idee waar dit mee te maken zou kunnen hebben?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:29
Je kunt die waarschuwing gewoon in je BIOS uitzetten. Ergens bij het een-na-laatste tabblad. En anders het tabblad daarvoor.

Verwijderd

Heb je niet gewoon een soort van CnQ aangezet? Bij het booten draait mij CPU ook totaal niet (en nu ook amper). Dus die melding uitzetten in de BIOS is geen "work-around" oid, het is gewoon handig omdat je dan niet elke keer die melding krijgt terwijl die fan toch echt niet nodig is op dat moment.