Toon posts:

demopc met meer dan 8GB?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
kerstdiner al gezakt?
Hoera ik mag van mijn baas een demosysteempje samenstellen.
We verkopen business en management software en ik wil zo'n 12 virtuele guests onder Windows Server 2008 HyperV gaan draaien. Moet een beetje mee te sleuren zijn omdat we vaak demo bij klanten doen. Heb mij oog laten vallen op Shuttle SP35P2Pro met Intel Q6600 en 8GB mooi systeempje. Maar 8 GB is net genoeg, wil ik meer geheugen dan moet ik over naar Xeon?

Vraag1: is ATX kleinste moederbord voor single processor Xeon? :'(
Vraag2: Xeon snapt alleen buffered geheugen, hoe zit het met prestatie en stroomverbruik?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Laat maar eigenlijk.

[ Voor 86% gewijzigd door Guardian Angel op 26-12-2007 22:52 ]

ARME AOW’er

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-03 18:22
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:42:
Hallo,
kerstdiner al gezakt?
Hoera ik mag van mijn baas een demosysteempje samenstellen.
We verkopen business en management software en ik wil zo'n 12 virtuele guests onder Windows Server 2008 HyperV gaan draaien. Moet een beetje mee te sleuren zijn omdat we vaak demo bij klanten doen. Heb mij oog laten vallen op Shuttle SP35P2Pro met Intel Q6600 en 8GB mooi systeempje. Maar 8 GB is net genoeg, wil ik meer geheugen dan moet ik over naar Xeon?

Vraag2: Xeon snapt alleen buffered geheugen, hoe zit het met prestatie en stroomverbruik?
Ik snap niet dat jou baas dit aan je over laat en daarbij wat heb je zelf opgezocht....

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:42:
Xeon of Opteron lijkt me.
Xeon is niet gemaakt om portable te zijn ;)
De prestaties van dat FBD-geheugen zijn op zich prima hoor. Maar als je meer dan 8GB ram wil is het in het geval van Xeon gewoon geen optie om iets anders te nemen, dus dat is eigenlijk geen relevante vraag ('t is in wezen gewoon DDR2 geheugen overigens). FBD verbruikt echter wel aardig wat meer energie per module dan gewoon DDR2 en levert ook flink wat warmte op, dus dat ga je alleen om die reden al niet in een mATX-omgeving kwijt kunnen.

Maarreuh, als je toch met virtuele systemen gaat werken en het moet portable blijven, waarom maak je dan niet gewoon twee van die shuttletjes en zet je op allebei 6 VM's ipv een met 12?
Als "portable" ook betekent dat het op een opvouwbaar steekkarretje mag staan (voor 80 euro heb je hele handige), dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Dan kan je bij alle grote leveranciers terecht voor een fatsoenlijke workstation of tower-server met 16+GB ram en (2x) quad-core cpu.