Epson 1200U: witte band over gescande afbeelding

Pagina: 1
Acties:

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Nagenoeg altijd kan ik voldoende informatie vinden om problemen waar ik tegenaan loop op te lossen, omdat anderen (hier op GoT) het al hebben meegemaakt. :) Nu echter niet (of ik kan het niet vinden).

Onderstaand een scan (zonder afbeelding) gemaakt met een Epson scanner 1200U. Er is een witte band te zien over de gehele scan. Ik heb de scanner geprobeerd op meerdere computers, met verschillende drivers, OS-en en usb kabels. Het lijkt dus een hardware probleem, tenzij iemand goede suggesties weet om nog te proberen.

Opvallend is dat scans met de dia module (eigen belichting) geen witte band vertonen, blijkbaar wordt dit ook anders verwerkt, want ik kan me niet voorstellen dat het aan de lamp ligt.

Hoor graag goede ideeen, maar waarschijnlijk wordt het een nieuwe scanner... overigens weet ik niet of juist de witte band het enige correcte resultaat is of juist het defect.

Afbeeldingslocatie: http://www.matje.nl/upload/scan.jpg

en een gescande afbeelding met witte band:

Afbeeldingslocatie: http://www.matje.nl/upload/scan2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door fjorden op 27-12-2007 13:21 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:12
En hoe ziet het er uit als je er wel iets onder legt?

Is die balk dan nog steeds wit (alsin, gewoon echt wit) of zie je nog wel je document, maar dan anders belicht?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• fjorden
  • Niet online
Je ziet idd. wel het document/de afbeelding, maar het is anders (helderder) belicht. Afbeelding toegevoegd in TS.

edit:
@gambieter: dank voor de suggestie, maar de dia scan optie staat uitgeschakeld.

[ Voor 58% gewijzigd door fjorden op 27-12-2007 13:22 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is misschien de setting voor dia's scannen. Ik heb ooit een Canon scanner op het werk gehad, waar de backlight aanging via een connector van deksel aan scanner deel. Als je geen backlight wilde, dan moest je die connector loshalen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• fjorden
  • Niet online
subtiel schopje: iemand suggesties?

zelf heb ik geen ideeen meer dan te concluderen dat het een hardware defect is, helaas!