62°C Intel E6600/Asus P5N32 SLI Premium Wifi (geen OC)

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:52
offtopic:
Alleerst een vrolijk kerstfeest, en in de toekomst al een goed eindejaar.
Dat gezegd zijnde

Ik heb hier (na een jaar ge****) toch eindelijk mijn pc terug, hij lijkt me nu terug te werken zonder BSOD's, maar nu zit ik toch weeral met het probleem dat mijn Intel Core 2 Duo E600 toch wel vrij heet wordt, gestaag bouwt dat ding op tot een temp van 59+ °C, met vaak een hangertje op 62.

Nu die koeler heb ik indertijd ook ff meegegeven, omdat ik dacht dat er iets mis mee was, die winkel heeft bij laatste teruggave dat ding vergeten terug te geven, nu uiteindelijk heb ik een boxed cooler terug (zoals ik er één had, of het nu diegene was die ik heb meegegeven weet ik niet). Blijkbaar hebben zij zich niets meer angetroikken van mijn mail waarin ik zei dat mijn CPU ook heel heet werd.

Ik heb het gevoel dat er iets mis is met dat ding, waar anderen 40 gemiddeld halen zit ik met een kacheltje van 62, net "boven" die cpu fan hangt een case fan die naar achter wijst, en bovengenoemde temperaturen zijn temp's met de case op (en wees gerust, tis zo een HEEL hoog kastje, omdat ie ooit wie weet nog moet dienen als servertje met een een bepaalde raid-opstelling). Dit is nu wel zonder koelpasta (sla me niet dood als dit zo erg is aub) maar daarvoor haalde ik die temps ook al hoor.

What to do?

Kan een CPU eigenlijk ineens zomaar veel heter beginnen worden? Is dit normaal? Wat halen anderen met een boxed cooler?

Verwijderd

Ik zou er eerst maar eens koelpasta tussen doen dan gaat je temperatuur een heel eind naar onder.

• HyperBart
Laten we dan maar hopen, want bij de vorige was het ook niet bepaald veel helpend.

Spreken hier dan over "een paar graadjes" of "Wel HyperBart, je CPU gaat nu lekker fris aan zijn vis bollen aan 42" ?

Verwijderd

Ligt eraan, heb je een precies gladde CPU en heatsink dan zal het wat minder uitmaken.
Omdat koelpasta ervoor zorgt dat de oneffenheden worden opgevuld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 21:30 ]

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-04 15:26

Skyline GT-R

RB26DETT

Het meest waarschijnlijke is idderdaad de koelpasta. Maar ga ook eens je vcore na. Deze hoort standaard 1.2875V te zijn, wanneer deze hoger is zal je CPU ook warmer worden. Dit kan zijn omdat een hogere vcore is ingesteld in de BIOS, of dat je moederbord overvolt (meeste moederborden undervolten trouwens).

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Misschien een bios-update nodig....voel eens aan het koelblok, is dat ding echt heet of voelt ze lauw aan?

Verwijderd

Standaard dingen controleren:
- koeler goed gemonteerd?
- koelpasta: te veel/te weinig?
- kromme heatspreader?
- wordt koelblok warm?

• HyperBart
Ik ga al die dingen eens uitproberen, het probleem is nu dat ik de blokweken zit, als ik wat meer tijd heb probeer ik de dingen uit, of als ik wat ontspanning 's avonds neem. Nu wat weinig tijd, aan het leren voor Webdesign... (belgen hebben in hoger onderwijs examens na de kerstvakantie vaak).
Hoop dat ik indien het hier wat kalm is nog op jullie mag rekenen. Ik heb het zo wat gehad met dat ding, een jaar kwijt geweest, een pc in mekaar zetten, nooit meer !
Pagina: 1