Geen Xbox Live meer voor mensen met een mod.

Pagina: 1
Acties:
  • 609 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid en de niet-lezers onder ons, het onderstaande over het aangepaste fannetje en de window is dus een broodje aap -verhaal. De spelers waren gebanned omdat ze ook een aangepaste firmware en/of modchip hadden.

Dit bericht kwam ik net tegen, en ik weet dat er hier regelmatig modders komen die ook hun Xbox gemod hebben.
---
Geen Xbox Live meer voor mensen met een mod

bron: 360patches.com

Voor degene die een Xbox 360 hebben met een mod zal Xbox Live binnenkort wellicht agelopen kunnen zijn.

Het zogenaamde 'modden' van een console gaat om het maken van aanpassingen in de hardware van de console zodat er een betere of leukere Xbox 360 ontstaat. Zo zijn er mensen die de ventilator in de console vervangen door één met een hoger voltage zodat alles beter gekoeld wordt, maar ook mensen die een raam in de zijkant van hun Xbox 360 maken met licht erachter (ook wel bekend als 'case-modding').

Het blijkt nu dat door de verandering van de ventilator een gebruiker van de website 360patches.com van Xbox Live geband is. Bij het raadplegen van de helpdesk werd hem verteld dat het aanpassen van de Xbox 360 hardware niet toegestaan is in verband met de 'Terms of Service' van Xbox, waardoor hem de toegang tot het online netwerk werd ontzegd.

Bij nader onderzoek blijkt het dat Microsoft via Xbox Live het systeem (de bios) kan raadplegen wat betreft het stroomgebruik. Als dit afwijkt van de fabrieksinstellingen dan zou het dus betekenen dat er een aanpassing aan het apparaat gedaan is. Het advies van 360patches.com is dan ook om geen mods meer aan te brengen aan je Xbox 360, mocht je gebruik willen blijven maken van Xbox Live.

Er zijn op dit moment enkele personen geband wegens het modden van hun Xbox 360. In hoeverre Microsoft er werk van zal gaan maken om andere 'overtreders' te bannen is niet bekend.
---

Wat vinden jullie ervan ?
( voorbeelden staan hier )

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 27-12-2007 16:14 ]

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmm, dat je geen toegang meer krijgt als je met modchips aan de gang gaat kan me ergens voorstellen. Maar dat een extra fan of wat lichtjes je de toegang al ontzeggen vind ik wel heel erg ver gaan, vraag me ook af in hoeveerre dat dat nog rechtsgeldig is.

Het verbouwen van de console door casemodden verandert niets aan de functionaliteit van het ding. Daarom vind ik het belachelijk dat ze hiermee proberen onschuldige consumenten weer te belazeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens mij is het hartstikke rechtsgeldig. Ookal gaan die UELA's niet op in veel landen, je weigeren mag altijd, net als dat T.net je zomaar zou mogen bannen. Wel uiteraard, moeten ze je geld teruggeven van wat je betaald hebt voor de periode waarin je geen gebruik van Live meer kon maken, maar dat alleen als je in een land woont waar de UELA geldig is natuurlijk.

Triest is het zeker. Doe iets aan de personen met een modchip als je dat wil, maar probeer niet je statement te maken door iemand die vrij onschuldig een ander fannetje erin zet (wat overigens nodig is doordat die console zo gaar schijnt te zijn) te bannen, dat is ronduit triest.

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Dan sluit ik de fans toch lekker aan op de voeding van de computer die er naast staat :+

Verwijderd

Broodje aap verhaal , die 360's die gebanned zijn zogenaamd omdat ze waren gemod bleken nu toevallig ook allemaal een illegale firmware in de dvd drive te hebben !

Voorbeeldje :

Noob met geflashde 360 en ook extra Silent fans belt MS waarom hij gebanned is , MS medewerker verteld hem dat ie gebanned is omdat zijn 360 is gemod , Dombo denkt dat het over de fans gaat i.p.v. Firmware en brult moord en brand op verschillende fora .
Verhaaltje gaat de wereld in !

Op Xbox scene zitten er zat die verongelijkt doen en MS bellen omdat ze plots gebanned zijn maar later blijken ze toch een flash of chip te hebben .

Mijn 360 is én gelashed én xtra fans op 12v, nog steeds op Live. Ik zie het wel weer, anders heb ik m'n ongemodde 360 klaarstaan die het overneemt. No worries ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 01:56 ]

Verwijderd

mijn xbox was bewust geflashed door de vorige eigenaar omdat er soms krassen op discs kwamen. omdat de vriend al een collectie spellen had aangekocht die groter was dan wat de meest legale tweakers gemiddeld voor hun 360 hebben, vond ik het erg gerechtvaardigd. deze xbox is echter nooit meer op het net geweest ivm bans etc.

heb zelf een core gekocht, maar nog geen online games.
nu geef ik geen hol om online games, maar ben het eens met het feit dat het oneerlijk is om niet-illegaal intentionele mods te bannen van het netwerk, zo zou je geen demos meer mogen downloaden.

zie het flashen van de drive om van originele (in je eigen bezit) games backups te draaien als een 'mod tegen krassen'

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Megaflix schreef op donderdag 27 december 2007 @ 01:32:
Dan sluit ik de fans toch lekker aan op de voeding van de computer die er naast staat :+
Dan verbruikt ie weer minder dan de specs. Dus dat kan ook niet ;)

Benieuwd hoe ze dat doen. Het lijkt me dat een 360 niet constant hetzelfde verbruikt. En als ze dan die paar W's kunnen meten die meer of minder gebruikt worden door een fan..dan is het toch aardig naukeurig. Kan het me haast niet voorstellen :?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 02:09:
mijn xbox was bewust geflashed door de vorige eigenaar omdat er soms krassen op discs kwamen. omdat de vriend al een collectie spellen had aangekocht die groter was dan wat de meest legale tweakers gemiddeld voor hun 360 hebben, vond ik het erg gerechtvaardigd. deze xbox is echter nooit meer op het net geweest ivm bans etc.

heb zelf een core gekocht, maar nog geen online games.
nu geef ik geen hol om online games, maar ben het eens met het feit dat het oneerlijk is om niet-illegaal intentionele mods te bannen van het netwerk, zo zou je geen demos meer mogen downloaden.

zie het flashen van de drive om van originele (in je eigen bezit) games backups te draaien als een 'mod tegen krassen'
Alleen jammer dat er alleen een serie drives was van de eerste batches die krassen maakte, de huidige 360's maken geen krassen meer, dus gaat het modverhaal niet op.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Vanuit elektronisch oogpunt lijkt het me onmogelijk dat enkele W verschil in verbruik voldoende nauwkeurig opgemeten wordt om te zien of er een mod is toegepast (daarvoor zit er teveel spreiding en temperatuursafhankelijkheid in alle componenten die stroom verbruiken). Daarnaast zou de nodige hardware hiervoor, rekening houdende met de nodige nauwkeurigheid en het voorkomen dat het doodsimpel te omzeilen is, een te grote kost worden.

Hierdoor heeft dit niets meer met casemodding te maken, schopje naar [SGD].

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dit verhaal is toch al lang en breed ontkracht?
It is not confirmed that they are definitely banning based on this information only, because every person who's had this 12v mod that was banned ( that we know of) , has also had modified firmware, including the person who was told by ms he was banned for fan moding.

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:34:
[...]

Alleen jammer dat er alleen een serie drives was van de eerste batches die krassen maakte, de huidige 360's maken geen krassen meer, dus gaat het modverhaal niet op.
dat verandert niks aan het feit dat die betreffende xbox gewoon krassen maakt.
en ja, hij was een jaar oud, en ja de 3 jaar is alleen voor rrod.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:17:
[...]

dat verandert niks aan het feit dat die betreffende xbox gewoon krassen maakt.
en ja, hij was een jaar oud, en ja de 3 jaar is alleen voor rrod.
En 2 jaar voor overige zaken :)

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

"Urban legend", en een oude zelfs. Snap niet goed dat dit topic nog openstaat, aangezien dit perfect in het algemene xbox360 topic terechtkon :?

[ Voor 28% gewijzigd door boe2 op 27-12-2007 12:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:51:
Volgens mij is het hartstikke rechtsgeldig. Ookal gaan die UELA's niet op in veel landen, je weigeren mag altijd, net als dat T.net je zomaar zou mogen bannen. Wel uiteraard, moeten ze je geld teruggeven van wat je betaald hebt voor de periode waarin je geen gebruik van Live meer kon maken, maar dat alleen als je in een land woont waar de UELA geldig is natuurlijk.
Hey, dat wist ik helemaal niet. Heb je daar misschien wat leesmateriaal over? Ik dacht zelf dat MS je gewoon draf mocht kicken, en dat het jammer was van je geld.

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:22:
[...]

Hey, dat wist ik helemaal niet. Heb je daar misschien wat leesmateriaal over? Ik dacht zelf dat MS je gewoon draf mocht kicken, en dat het jammer was van je geld.
Je kunt als het goed is gewoon bellen naar de hulplijn en dan geefje gewoon je gegevens door (naam, xbox account, adress, serienummer, rekeningnummer etc) en krijg je gewoon je geld terug. Tenminste, dat is wat ik gehoord heb.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik neem aan dat de UELA gewoon rechtsgeldig is verklaard en dat ze dat zonder teruggave gewoon mogen doen.

En ik vind het triest dat mensen die te lopen flashen en vervolgens geband worden dit toch weer proberen af te schuiven op MS. Geef dan gewoon toe dat je dat gedaan hebt in plaats van te zeggen: ooee ik ben zielig, MS suckzorz want ze bannen omdat ik een andere fan heb. Want zoals naftebakje ook al aangaf, dit is elektronisch gezien vrijwel onmogelijk om goed te meten. Zien dat een drive geflashed is lukt ze wel, gelukkig maar.

Verwijderd

je kan de drive aanzienlijk stiller maken :)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:01:
je kan de drive aanzienlijk stiller maken :)
Nee, dat kun je niet als je nog op live wil. (of je moet het ding uit elkaar gaan halen en er een dikke laag geluiddempend materiaal omheen bouwen)

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 27-12-2007 13:59 ]

• The Zep Man
  • Laatst online: 16:57

The Zep Man

🏴‍☠️

OK, in de start-post staan directe leugens. Mensen die alleen een fannetje hebben toegevoegd worden niet geband van Live. Consoles met een gemodificeerde DVD drive integendeel wel.

Let ook op: de console wordt geband, niet het Xbox Live account! Je kan gewoon doorspelen met een andere (niet-gemodificeerde) Xbox 360. Moet je maar niet je drive modden en op Xbox Live willen gaan. ;)

Zodra Xbox Media Center 360 (of een soortgelijk programma) uitkomt koop ik wel een 360. Live boeit mij helemaal niets.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:22:
[...]

Ik heb helemaal geen leesmateriaal daarover, maar wel weet ik dat MS geen overheid is, en ze het je alleen moeilijk mogen maken, of je mogen weigeren. Echter, als je een contract hebt en hun betaald voor een bepaalde dienst, moeten ze je die leveren. Doen ze dat niet (omdat jij een gemodde console hebt bijvoorbeeld), mogen ze nooit dat geld houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

TheZeroorez schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:13:
[...]

Ik heb helemaal geen leesmateriaal daarover, maar wel weet ik dat MS geen overheid is, en ze het je alleen moeilijk mogen maken, of je mogen weigeren. Echter, als je een contract hebt en hun betaald voor een bepaalde dienst, moeten ze je die leveren. Doen ze dat niet (omdat jij een gemodde console hebt bijvoorbeeld), mogen ze nooit dat geld houden.
Ja, en daar komt het. Ze stoppen de dienst niet. Je Xbox Live gamertag blijft gewoon bestaan en blijft ook Gold. Ze zorgen er echter dat je middel om die gamertag te gebruiken (je Xbox) niet meer werkt. Dat wil zeggen, je kan er niet meer met die gemodde 360 inloggen op Live. Oftewel, geen enkele contractbreuk, en dus volkomen rechtsgeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

topic staat nog steeds open :?
-> Het Xbox 360 ervaringen Topic #44

[ Voor 62% gewijzigd door boe2 op 29-12-2007 12:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Muthas schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:24:
[...]

Ja, en daar komt het. Ze stoppen de dienst niet. Je Xbox Live gamertag blijft gewoon bestaan en blijft ook Gold. Ze zorgen er echter dat je middel om die gamertag te gebruiken (je Xbox) niet meer werkt. Dat wil zeggen, je kan er niet meer met die gemodde 360 inloggen op Live. Oftewel, geen enkele contractbreuk, en dus volkomen rechtsgeldig.
Aha, slim uitgepluisd door ze ja :P
Dit is toch wel een eigen topic waard. Mocht je nog eens zoiets willen melden, klik dan even op dat handje bovenin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 16:57

The Zep Man

🏴‍☠️

TheZeroorez schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:32:
Dit is toch wel een eigen topic waard. Mocht je nog eens zoiets willen melden, klik dan even op dat handje bovenin :)
Dit een eigen topic waard? De enige nuttige informatie is de informatie die Muthas gaf (wat ik eigenlijk eerder postte). En dit kan prima in de start-post van het Xbox 360 topic. Bovendien valt er niets te discussieren over de start-post van dit topic omdat het gewoon een hoax is.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

TheZeroorez schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:32:
[...]
Gaat niet veel helpen, want jij hebt in een vreemde bui beslist dat een hoaxtopic discussiewaardig is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Boeboe schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:31:
[...]

Gaat niet veel helpen, want jij hebt in een vreemde bui beslist dat een hoaxtopic discussiewaardig is :p
Beslissingen kunnen ook omgedraaid worden, zoals in dit geval. Dit blijkt toch niet zo discussieerbaar te zijn als het mij leek, dus mocht er nog iets over te zeggen zijn kan dat in het algemene topic wel.

Een link in de TS van het algemene topic naar hier zou uiteraard wel handig zijn, voor als iemand om een mod gebanned zou zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.