[Plasma] Heel even groene streep op de 42PV70

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 16:42

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ik heb onlangs de Panasonic TH-42PV70 gekocht.
Plaatje van een beeld, alleen heel af en toe zie ik een paar miliseconden lang een horizontale groene streep op het scherm komen. Elke keer op een andere plaats zo lijkt het. Paar keer per uur. Soms een paar uur niet.

Ik heb de tern "Fosfor trail" wel voorbij zien komen, maar kan er verder niets over vinden. Lijkt me ook meer iets van ghosting o.i.d.

Ben er nog niet achter of het aan de bron ligt of aan het scherm. Ik verdenk mijn sat decoder er wel van. Uitsluitsel kan ik nog niet geven. Ik gebruik een Dreambox DM7000.

Kent iemand die verschijnsel?

Verwijderd

Ik weet niet hoe je gegoogled hebt, maar zodra ik op phosphor trail google krijg ik direct dit:

http://www.avforums.com/f...055&p=4807401#post4807401

ik denk dat ze daar vast meer voor je weten, ze hebben t zoiezo over een green trail dus ik denk dat dat in de goede richting gaat. Ik heb zelf geen plasma, dus ik kan je verder niet helpen, sorry...

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Hé dank je! Ik had wel even gegoogled. op Fosfor en op Phosfor.maar nog niet op phosphor.
It's al in the name...

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 09:19

Arx

Two Thoughts Ahead!

Weet je zeker dat je niet de purple snake bedoelt? Dit is een veel gehoorde klacht bij Panasonic, en ligt aan de beeld processing software. Hier meer informatie erover. Inclusief foto´s.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=765341

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Nee, even e.e.a. bekeken maar het lijkt niet op een "Purple Snake" maar ook niet op een "Phosphor Trail". Ik heb nog geen vergelijkende screenshot gevonden. Het is ook lastig om een screenshot te maken omdat het echt maar een flits is van een horizontale groene streep, zo'n 1 CM hoog en over de breedte van de hele scherm.
Ik zou eens een camera op het scherm kunnen zetten om te kijken of ik hem kan "capturen"
Gisteren bewust op gelet, en maar één keer gezien in een uur of 3.
Ik ben nog aan het kijken of het ook met DVD's voorkomt. Het zou ook goed kunnen zijn dat de satelliet decoder roet in het eten gooit. Ik zal ook eens een post doen op Sat4all.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Gisteren en eregisteren 6 DVD's bekeken en geen groene streep gezien. Ik ga er nu vanuit dat de Dreambox voor de groene strepen zorgt.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Topicstarter
Ligt inderdaad aan de Sat decoder:

http://www.sat4all.com/fo...86726&an=0&page=0#1486726
Pagina: 1