Toon posts:

Complete Pentium4-2.66 upgraden naar E2160-3ghz - < € 100,-

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is geen "Help me aub met het samenstellen van mijn systeem"-topic.

Ik heb 2 weken terug de optimale workstation samengesteld:
* Q6600
* Sonata III
* Asus P5K-DeLuxe, * 8800GT
* DVD+-RW
* 2GB DDR2
500GB SATA2 SPINPOINT
Dergelijke oplossing exclusief 22" 226BW scherm voor €800,-. Dus dat zit wel goed.

Echter wil ik graag ook nog een andere 2e computer bij m'n ouders thuis (o.a. voor m'n broertje), welke ook goed presteert en klaar is voor de komende 3 jaar.

Deze Medion-PC heeft momenteel een P4 2,66Ghz met 512MB geheugen en GeForce 4200 TI.

In deze kast wil ik een Asus P5VD2-MX (heb ik al), ATI RX2600PRO (60E), Intel Core 2 Duo E2160 (60E, overclocked naar 3Ghz) zetten. De huidige behuizing, Geheugen, DVD lezer, CD-RW brander, 1x120GB IDE HDD, Voeding, Koeling, Cardreader en TV-kaart wil ik graag behouden.

Zou ik hier mee in de buurt kunnen kopen van de prestaties van een supernieuwe 2160 (3ghz) met nieuwe behuizing, geheugen, hdd? Om de prijs (€120) hoef ik het niet te laten.

Een ideale manier om voor € 120,- een computer te hebben die nieuw € 600,- zou kosten! (incl. monitor, randapparatuur)

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:42

Maverick2001

Never look back

Sorry wat is je vraag? Of die 120 euro een goede deal is?

Pura Vida

Verwijderd

Topicstarter
Maverick2001 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:55:
Sorry wat is je vraag? Of die 120 euro een goede deal is?
Nee.

Of een dergelijke upgrade verstandig is. Of ik inderdaad voor 120 euro een dergelijk systeem succesvol in elkaar kan zetten. (Heb alleen nog maar barebones in elkaar gezet)

Of ik niet te veel vertraging zou lijden door andere niet ge-upgrade hardware. Of ik hiermee mezelf weer bij de tijd kan noemen.

Verwijderd

Is dat geheugen wat je nu hebt DDR1 of DDR 2?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 20:05 . Reden: Typo ]

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09
geheugen uit die Medion pc zal wel ddr1 zijn..

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het Asus P5VD2-MX moederbord ondersteund de processor wel maar het moederbord heeft een VIA P4M890 chipset en die zal het overklokken volgens mij niet echt leuk vinden. Maar de processor is wel een stuk beter dan dat je nu hebt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:39
En die cardreader die standaard bij die Medion kast zit gaat niet werken op dat moederbord. Vage Medion/MSI aansluiting.

Verwijderd

Voor 139 euro kan je een leuk upgrade setje halen bij alternate, maar ook prima zelf samen te stellen.
Het is het zeker wel waard, als je het goed aanpakt, leuk mobo, aardig geheugen dan zou ik gewoon de E2140 nemen. Kun je prima overclocken mits je het goed aanpakt. En dan heb je gewoon een goede allesbak.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje. Hopelijk past het goed en hopelijjk zijn zoveel mogelijk elementen compatibel (voeding, cardreader, e.d.)

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Het geheugen zul je moeten kopen ( rond de 20 euro voor 2X512MB ) en bij de processor ( als je wilt gaan overclocken wat ik niet nodig zou vinden ) zou ik de E2140 pakken, die ook zeer goed clocked en op stock al sneller is dan die pentium 4 ( scheelt weer een paar euri's wat je dan dus eventueel bij je videokaart kunt leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Er was een legendarische processor die van 1.6 naar 3ghz kon met meer dan 40% echte snelheidswinst.

Ik ga mijn VIA-chipset daar toch proberen voor te misbruiken.

En was inderdaad al achter geheugen gekomen, dat DDR2 geheugen past niet echt in DDR3-moederborden, hoe hard ik ook druk.

Verwijderd

Topicstarter
Er was een legendarische processor die van 1.6 naar 3ghz kon met meer dan 40% echte snelheidswinst.

En geheugen was inderdaad ook net achter gekomen. Dat DDR2 geheugen past niet echt in DDR3-moederborden, hoe hard ik ook druk.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:24

Sa1

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 04:32:

En geheugen was inderdaad ook net achter gekomen. Dat DDR2 geheugen past niet echt in DDR3-moederborden, hoe hard ik ook druk.
DDR1 in DDR2 bedoel je dan vast..

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. DDR1 en DDR2 bedoelde ik!

Ik ga morgen naar Norrod en lever CPU en geheugen weer in.

Het moederbord dat ik had gekregen, bleek defect. (USB en VGA reageren niet, terwijl voeding is aangesloten)
Toch jammer :+
Pagina: 1