nieuwe pc met 8800 GT...niets

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 21:07
Ik was deze middag zo gelukkig als een klein kind met een lolly. Een nieuwe pcs gaan halen en even twee uur zitten wriemelen om toch maar die reuzecooler van Zalman te installeren.

Ik start op.... niets! Het enige wat gebeurt is mijn reuzecooler die even opstart en dan onmiddellijk stopt: de hele computer slaat gewoon uit! Opnieuw opstarten is net hetzelfde: opstarten van de reuzefan (in blauw) en dan gedaan.... Ik dacht eerst: voeding
Maar neen, alles afgekoppelt en gewoon niets... net hetzelfde

Als ik nu m'n 8800GT ontkoppel, dan krijg ik gewoon een scherp gepiep bij het opstarten en slaat ie uit... Ik heb echt geen flauw benul wat er nu aan de hand is....hopelijk weet iemand raad

Nieuw moederbord vandaag : P5K met E6750 processor, 2bg Corsair geheugen en dus de 8800GT. In een Antec kast met 500W...die voeding zou dat toch perfect moeten kunnen trekken.... heb de indruk nochtans dat mijn harde schijven niet aanschieten... 2 in IDE (PATA) en 1 in SATA.. M'n DVD schrijver in SATA schiet wel aan (groen lichtje) maar direct erna vliegt alles uit)

En ik wil die 8800-kaart zooo graag testen.. KAN ik de processor verknoeid hebben?

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Verwijderd

Een DOA gevalletje ?
Mobo terug sturen en nieuwe krijgen !

Met die P5K mobo's niets dan last...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 18:29 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, je kan je processor verknoeid hebben maar om het zeker te weten, zou je kunnen denken om dat ding uit te bouwen, de CPU en de socket eens zeer goed te inspecteren en dan weer in te bouwen.

Het feit dat er bijna niets aangaat, lijkt erop te wijzen dat je een kabel bent vergeten aan te sluiten en/of de mini-kabels van je frontpanel verkeerd op het moederbord hebt geprikt. Ach, ik ben zelf ook niet zo handig meer; met de handleiding van het mobo erbij even nalopen of je kabels wel goed hebt aangesloten?
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:28:
Een DOA gevalletje ?
Mobo terug sturen en nieuwe krijgen !

Met die P5K mobo's niets dan last...
DOA kan altijd maar gezien je post-history op GoT, vind ik niet dat je zonder argumenten even kan roepen dat "de P5K's niets dan last" zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 26-12-2007 18:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04 21:14
de 4/8 pins voeding stekker wel aangesloten op het moederbord?

Verwijderd

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-04 22:53
Heb je afstandshouders achter het moederbord zitten? Zo niet maakt het moederbord waarschijnlijk kortsluiting. Een vriend van van had na het bouwen van zijn nieuwe pc precies dezelfde symptomen. Dus het proberen waard.

• Blackminister
Boel-Shit schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:31:
de 4/8 pins voeding stekker wel aangesloten op het moederbord?
Awel... ik kijk m'n manual nu na & er staat vermeld bij ATX power conectors. Do not forget to connect the 4-Pin EATX12V power plug, the system will not boot.... hmmm, ik heb dat niet aangesloten, want ik vind dat niet terug bij mijn stekkers van de voeding.. Wel een 24-connector (waar er dan 4 zo een beetje 'afhangen') maar die heb ik samengestoken bij een andere plug...

of mis ik nu iets? :)

Het is dus effectief enkel m'n casefan die werkt en dan valt de computer weer uit.... de power is er dus... maar blijkbaar de connectie naar moederbord niet...

• Blackminister
Q00101100 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:36:
Heb je afstandshouders achter het moederbord zitten? Zo niet maakt het moederbord waarschijnlijk kortsluiting. Een vriend van van had na het bouwen van zijn nieuwe pc precies dezelfde symptomen. Dus het proberen waard.
wat zijn afstandshouders? Toch niet da klein ijzeren geval waar je connecties ook zitten... ?
al gezien nu wat het is, zit onder moederbord.... goe bezig :(

[ Voor 6% gewijzigd door Blackminister op 26-12-2007 18:46 ]

• MAX3400

MAX3400

EATX is meestal een stekker waarvan de "pootjes" om en om een andere vorm hebben. Ik zou je voeding maar eens goed nakijken of 'ie er echt niet op zit want anders is het waarschijnlijk een nieuwe voeding halen?
Blackminister schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:43:
[...]

wat zijn afstandshouders? Toch niet da klein ijzeren geval waar je connecties ook zitten... ?
Afstandhouders zijn (vaak koperen) pennetjes die je eerst in je kast monteert en waar je daarna je moederbord oplegt en vastschroeft. Zeg maar, de pinnetjes linksonder en rechtsonder:

Afbeeldingslocatie: http://www.inphasetechnology.com/images/ebay/hcp/internal%20cables%20+%20adapters/96.475.gif

Ow, kan je Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif voortaan gebruiken en niet 2 berichten na elkaar posten? Je maakt anders kans op een slotje...

[ Voor 67% gewijzigd door MAX3400 op 26-12-2007 18:47 ]

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:19

TNO

cake.

Blackminister schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:43:
[...]

Daar schroef je de schroefjes in vast, die het moederbord op z'n plaats houden.

oeps te laat ;d

Heb je deze aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/i845s/p4batx12v440.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door TNO op 26-12-2007 18:48 ]

• Blackminister
DANK U mensen! tis da kabeltje dus... was dus weggestoken in mijn kast!!! kewl
ik kan verder, I love tweakers en de mensen die zo behulpzaam zijn!

@TNO Nu wel :D (zooo stom van mij, ongelooflijk)

[ Voor 14% gewijzigd door Blackminister op 26-12-2007 18:50 ]

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04 21:14
LOL veel te laat. Blij dat het opgelost is ;) ennuh nog prettige kerstavond :P

[ Voor 90% gewijzigd door Boel-Shit op 26-12-2007 18:51 ]

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Mooi dat het werkt! heb er plezier van!!

En.... iedereen moet hét een keer leren,,, van je fouten leer je;)

Verwijderd

Mooi om te zien dat het opgelost is, alvast succes met gamen straks :+ En ik wens iedereen nog een prettige kerst toe :)

• Blackminister
Allen zeker ook prettige feesten toegewenst van mijzelf. Ik kijk nu voluit uit naar m'n installatie en hoop er inderdaad goed van te genieten later op de avond :)
En inderdaad, je leert van je fouten. Het was al 4 jaar geleden dat ik mijn vorige pc ineen heb gestoken, tis duidelijk gebleken ;)

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
whaha, dit heb ik dus ook meegemaakt, ben ik ook wel een uurtje zoet mee geweest :P
leuk he, al die kabeltjes... genoeg wat je kan vergeten, en dan werkt het gewoon totaal niet, of niet goed....

kortom, je bent niet de enige hoor, die deze fout maakt :)

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:29:
DOA kan altijd maar gezien je post-history op GoT, vind ik niet dat je zonder argumenten even kan roepen dat "de P5K's niets dan last" zijn.
Dit heeft niets met post-history te maken, waar haal je dit nu van ?? :z
Maar een argumentje langs mijn kant had zeker geholpen.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:29:
[...]

Dit heeft niets met post-history te maken, waar haal je dit nu van ?? :z
Maar een argumentje langs mijn kant had zeker geholpen.
Mwhoa, er zijn welgeteld 4 posts op GoT waar jij het woord P5K in de mond neemt waarvan minimaal 2x zonder verwijzing naar defecten. Vandaar mijn opmerking... Ach, volgende keer meer argumenten en minder misverstanden, oke? d:)b

Pagina: 1