[XFX] Garantie bij XFX (7800GTX XXX)

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 19:31
Ik ben nu 25 maanden in het bezit van een:

--------------------------------------------------------------------------------

XFX Nvidia Geforce 7800GTX XXX-edition (512MB, 580mhz core, 1730mhz memory)
XFX PV-T70F-YDF
http://xfxforce.com/web/p...ductConfigurationId=85760

--------------------------------------------------------------------------------

Deze kaart heeft het 2 jaar perfect gedaan, maar sinds een week heb ik problemen met mijn xfx videokaart (vastlopers): (en sinds vandaag is het helemaal over) (eerst strepen, daarna gewoon geen beeld meer)

Ik dacht eerst dat het aan het geheugen van de computer lag, dit bleek niet het geval.
Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd en nog wat andere dingen geprobeerd, maar niets hielp.

Ik heb hem altijd op standaard snelheden laten lopen.

De temperaturen zijn idle: 45/50 en stressed 65/70. Dit is dus ook niet de oorzaak.

Als controle heb ik een Asus 7900GT aangesloten en deze doet wel gewoon zijn werk.

Er is dus echt iets mis met mijn kaartje

Mijn vraag is eigenlijk niet hoe ik dit op moet lossen. (want hij is gewoon echt naar de knoppen) maar of iemand me iets kan vertellen XFX-en en garantie.
Het enige eigenijk wat ik kon vinden was dat ze geen verantwoordelijkheid nemen als er met de kaart is gerotzooid, wat dus niet het geval is.

Ik hoop niet dat het de usual 2-jaar garantie is, want dit is dus maand 25...

Ook heb ik XFX al gemailed maar ze hebben nog niet gereplyd. (vanwege christmas denk ik)

:D

Verwijderd

Je hebt in principe te maken met de winkel waar de kaart is gekocht; daar zou ik dus eerst een aankloppen :)
Daar krijg je vermoedelijk ook wat sneller reactie.

• KoffieNT
Ik heb hem in november 2005 gekocht bij 4launch.

Ik dacht dat hun gewoon 1 jaar garantie geven, en dat er daarnaast een bepaalde periode 'fabrieksgarantie' op zit.

Ik zal ze ook eens emailen.

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 26-12-2007 18:13 ]

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-01 07:47
Meestal valt er in de 25e maand ook nog wel wat te regelen. Coulance regelingetje ofzo. :)

• KoffieNT
Reply van 4launch gehad.

Ze konden niets voor me doen omdat het (1 maand) buiten de garantie valt.

Wel hebben ze me aangeraden om contact op te nemen met XFX omdat er misschien iets te regelen valt onder coulance.

Dit had ik al gedaan dus ik hoop dat ze iets voor me kunnen betekenen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 27-12-2007 16:47 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42
Dat soort garantieverhalen blijven stierenstront aangezien je wettelijk recht hebt op garantie gedurende de verwachte levensduur van een product. En da's bij videokaarten toch wat langer dan 2 jaar...

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:52

db87

Mach 2 GT modded

Lijkt erop dat je iets harder moet aankloppen bij 4Launch; 4Launch kent de garantie regeltjes niet zo goed, komt vaker voor bij dit bedrijf. O-)

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Lijkt me inderdaad niets anders op te zitten. Anders moet je hem verkopen (heb je wel weer vlot kaartje terug :))

@cubefanatic: Dat is toch het pakkie-an van de fabrikant? Of moet de winkel dan alsnog bemiddelen?

[ Voor 31% gewijzigd door LiquidT_NL op 27-12-2007 17:16 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 09:44
Had XFX niet iets als levenslange garantie ofzo? Neem aan dat 3jaar trouwens sowieso normaal is...

Specs!

• KoffieNT
Ja dat is het probleem precies. Ik kan niets vinden over de periode van fabrieksgarantie van XFX.

Ik zie bij anderen dat het 2 jaar is.

Ik snap dat dit niet zon probleem is als het kaartje nu 50 euro kostte...maar deze is net even ietsssssje duurder.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:31

Gamer

Electrified

http://www.xfxforce.com/w...roductGenerationId=730964

hopelijk heb je het kaartje geregistreerd ? :)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een techforum - garantievragen horen in SG.

Sowieso, waarom in vredesnaam de fabrikant contacteren :? Jouw overeenkomst is met je leverancier. Zij zijn verantwoordelijk voor garantieafhandeling, wat zij verder met distributeur/fabrikant regelen is hun zaak, niet jouw probleem.

Oslik blyat! Oslik!

• KoffieNT
Aah, ik was nog niet bekent met het SG-forum, daarom in Videokaartproblemen gezet.

Als de winkel niets voor je kan doen is het toch normaal dat ik naar de fabrikant ga?

Er is toch ook sprake van èn garantie bij de winkel, èn bij de fabrikant van het product?

@hieronder: hehe we komen overal :9 .

[ Voor 7% gewijzigd door KoffieNT op 28-12-2007 02:11 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Verplaats ik je topic door naar PW aangezien het daar hoort :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:16
XFX en garantie zijn momenteel nogal 2 tegengestelde dingen. Wij krijgen zelfs kaarten retour met de melding 'user abuse' als er een printspoortje doorgefikt is.... (joh, zou dat de klacht niet kunnen veroorzaken :D ) Ik geef je weinig kans dat je met XFX direkt nog iets van coulance kunt regelen, de 2 jaar standaard garantie is soms al een crime... ;)

• KoffieNT
Ik heb nu nog steeds geen reactie van XFX... Ik ga ze vandaag nog een keer mailen voordat ik dalijk 3 maanden buiten de garantie ben en ze niets meer voor me kunnen doen.

edit: wat ik eigenlijk NU (tijd van probleem: 3 weken buiten garantie) al betwijfel.

[ Voor 23% gewijzigd door KoffieNT op 09-01-2008 14:46 ]

Pagina: 1