Toon posts:

TV kaart compatible met mijn comp. ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal :),

Ik heb een Packard Bell Pentium III 733/192 MB ram computer met een Intel Houston 4 moederbord en een Intel i810 chipset. Hier zit een on-board (gëintegreerd) Intel i810-L video op van 8 MB. Ook zit er een on-board geluidkaart op. Ook heb ik nog 3 vrije PCI sloten over...

Nu wil ik graag een TV kaartje kopen en nu hoor ik steeds dat je die moet verbinden met je videokaart en je geluidkaart dmv. een extern kabeltje. Nu heb ik een probleem want ik heb dus geen 'echte' stand alone video/geluidskaart maar beide on-board. Dus geen poort waarmee ik die aan de TV kaart kan verbinden.

Mijn vraag: is er ook een TV kaartje die ik kan gebruiken in mijn computer, dus een kaartje die niet hoeft te worden aangesloten op een video/geluiskaart, maar gewoon in PCI slot steken, coax kabel erop en klaar!

Ik vindt het trouwens toch al vreemd dat een TV kaart extern moet worden doorverbonden aan een video/geluidskaart. Die TV kaart zit toch in een PCI slot en die kan dat toch allemaal via het moederbord regelen (video/audio). Of klinkt dat niet logisch?

In ieder geval alvast bedankt! *D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf even op internet gekeken en de kaartjes die sowieso niet werken (moeten worden aangesloten met kabeltje op geluidskaart) zijn:

- Hauppauge WinTV Go pci
- Pinnacle PCTV Rave pci

Nu schijnt Dynalink een nieuw pci TV kaartje te hebben, de TV Connect. Zijn fl. 179,- en dat is inclusief BTW en een afstandsbediening!

Op de Site van Dynalink kan ik niets vinden dat hij op een video/geluidskaart moet worden aangesloten met een kabeltje. Heb ze wel gemaild maar nog niets terug gehad. Heeft iemand trouwens zo'n kaartje en zo ja, is het wat (software)?

Alvast bedankt!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57
op hauppauge kaarten kan je wel externe speakers aansluiten

dus gewoon een tweede setje aansluiten of steeds effe kabeltje switchen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 22:00 schreef monkel het volgende:
op hauppauge kaarten kan je wel externe speakers aansluiten

dus gewoon een tweede setje aansluiten of steeds effe kabeltje switchen
Wat bedoel je precies? Hoef je die Hauppauge pci TV kaart dan niet op je geluidskaart aan te sluiten? Of op je videokaart? Ik ben een beetje confused :?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

Op woensdag 14 februari 2001 19:58 schreef III het volgende:
... Dus geen poort waarmee ik die aan de TV kaart kan verbinden.

Mijn vraag: is er ook een TV kaartje die ik kan gebruiken in mijn computer, dus een kaartje die niet hoeft te worden aangesloten op een video/geluiskaart, maar gewoon in PCI slot steken, coax kabel erop en klaar!

Ik vindt het trouwens toch al vreemd dat een TV kaart extern moet worden doorverbonden aan een video/geluidskaart. Die TV kaart zit toch in een PCI slot en die kan dat toch allemaal via het moederbord regelen (video/audio). Of klinkt dat niet logisch?
...
Ooit eens een keer een VooDoo based 3D kaart gezien?? die moet je toch ook met een externe kabel op je normale videokaart aansluiten (alsin: op de uitgang van je videokaart) Werkt volgens mij hetzelfde als die TV kaart hoor! Geluidskaart volgens mij ook. Gewoon eens van de poortjes aan de achterkant van je pc aansluiten op je TV kaart en voila!

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• monkel
hauppauge kaarten hoef je niet extern aan te sluiten voor video

in de kaart zit gewoon een line out voor audio die in de line in van de geluidskaart gaat, je kan die line out van de kaart dus ook gebruiken door andere speakers aan te sluiten

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weet ik met zo'n 3D kaart... Die heb ik in mijn vorige computer gehad. Zat een stekkertje bij die je aan je gewone 2D videokaart kon verbinden en zodra je een 3D game speelde nam de 3D kaart het over.

En ja, zo'n TV kaart van Hauppauge, etc. werkt ook op die manier. Echter, zoals ik in mijn vraag had verteld is mijn probleem dat ik een on-board video en geluidskaart heb...

Ik heb dus geen poorten achterop mijn computer. Dat is ook de reden waarom ik nog 3 vrije PCI sloten over heb. Als iemand nog wat weet dan zou ik het graag horen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 22:12 schreef monkel het volgende:
hauppauge kaarten hoef je niet extern aan te sluiten voor video

in de kaart zit gewoon een line out voor audio die in de line in van de geluidskaart gaat, je kan die line out van de kaart dus ook gebruiken door andere speakers aan te sluiten
Oh, dat is dan wel makkelijk. Ik heb toch nog een setje PC speakers hier staan die ik daarvoor kan gebruiken...

Maar is die kaart van Hauppauge (WinTV Go pci) wel geschikt voor mijn on-board 8 MB video? (Intel i810-L). Want je moet geloof ik ook een soort 'overlay' hebben op je video chips :?.

Iemand trouwens nog ervaring met die Hauppauge WinTV Go kaartjes? Staat nu voor fl. 135,- bij Informatique. Stelt de software die erbij zit wat voor? (volledige versies, video capture?).

In ieder geval bedankt tot nu toe.

• monkel
ik heb een happauge wintv primio

en dat werkt dus NIET met een doorlus systeem

geen aansluiting op de videokaart dus
software is prima, handig tv progammaatje, teletekst software etc

check anders www.hauppauge.com daar staat dit allemaal ook

Verwijderd

Over geluid :
Ik weet niet of je een line-in achter op je pc hebt zitten , maar ik heb in mn tv-kaart (Hauppage WinTv PCI-FM) gewoon een stekkertje (die je er bij kreeg) in de lineout gestopt, en op mijn geluidskaart in de linein. Nu weet ik dus niet of jij wel een linein aansluiting achter op je pc hebt.
Als je dat wel hebt, dat zit geluid wel ok.

Over beeld :
Nix doorlus systeem, dus niet zoals Voodoo2 'vroeger' Het werkt gewoon zo :
stap 1. Kaart in systeem.
stap 2. TV Kabel in kaart
stap 3. Drivers/Software
stap 4. Tv Kijken

Nog ff over Hauppage WinTv PCI-FM
Hij kan fijn Tv en Radio, in stereo inclusief afstandsbediening. Zit ook een video ingang op ( heb mn ouwe snes er al es op aangesloten om ff te proberen, en werkt perfect )

Groeten Strijkijzer

Edit : Mijn icoon heb ik ook zelf gemaakt door gewoon screenshot te maken van tv beelden, ik hoef natuurlijk niet te vragen van welk programma }:O

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb dus afgelopen vrijdag een Pinnacle Studio PCTV Rave pci kaartje gekocht. Ik heb 3 vrije pci sloten over omdat mijn video en geluidskaart on-board zijn. Nu staat er in de handleiding dat hij volledig Plug and Play is en dat hij automatisch in Windows 98 wordt herkent (nieuwe hardware gevonden).

Ik heb hem dus in alle 3 de pci sloten gehad maar hij wordt niet herkent als ik opstart. Zelfs niet als ik zelf handmatig de wizard nieuwe hardware draai dan wordt er niets herkent. Ik dacht eerst aan een IRQ conflict of iets dergelijks maar dan moet hij toch op zijn minst eerst herkent worden?

Een klassiek geval van een DOA (Dead on arrival)? Lijkt met wel want hij moet toch op zijn minst herkent worden? Alvast bedankt!

Ik ga sowieso morgen even naar de winkel terug maar als ik dan een andere krijg, zal die dan wél herkent worden?

Verwijderd

Topicstarter
Betekent het niet herkennen van de TV kaart in Windows '98 dat hij defect is? Ik heb alles al geprobeerd (alle 3 de pci sloten, enz) maar het lukt echt niet...

Nu wou ik een TV USB kopen om in ieder geval van al die ellende af te zijn met IRQ conlicten, etc. Ja, ik weet het, ze zijn duurder en de kwaliteit is wat minder maar dat vindt ik geen probleem want ik ga toch niet op full screen kijken.

Trouwens, ik heb 4 USB poorten, 1 daarvan wordt gebruikt door een Logitech Webcam. Kan ik dan gewoon die TV USB device in een USB slot steken en klaar?! Ik heb namelijk ergens gelezen dat je ook USB conflicten kan krijgen, en daar zit ik ook weer niet op te wachten.

Omdat een nieuwe TV USB nogal erg prijzig is (rond de fl. 239,-) hoopte ik dat iemand op dit forum nog zo'n dingetje thuis heeft liggen en die hem wil verkopen...

Zo ja, laat het even weten. Ik zal trouwens ook nog iets plaatsen in vraag&aanbod.

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Dat externe kabeltje is om het tv-geluid naar je pc-speakers te voeren. Je zet dus een kabeltje vanaf je tv-kaart line-out, naar de line in van je soundcard. Ookal zit deze onboard, meestal heb je wel een line-in. Kijk anders even op je mobo, zit daar een line-in op, is er nix aan de hand. Videosignalen worden gewoon over je mobo doorgegeven, dus daar heb je nix mee te maken.
In principe moet je dus elk kaartje kunnen gebruiken, mits je aan de specs voldoet.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de reactie, maar...

...is dat Pinnacle Studio PCTV Rave pci kaartje nou defect?? Zie ook mijn vorige twee posts hierboven...

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanmiddag terug met dat kaartje en zou graag willen weten of ik m'n geld terug moet vragen of dat ik hem om moet ruilen voor een andere (zelfde type). Is hij gewoon defect of ligt het aan mijn hardware/software dat hij niet herkent wordt?

Dus: is het een DOA die ik hier heb of niet? Any help is greatly appreciated!! :)

• monkel
gewoon mee terug gaan, zeker geen usb ding nemen, kan je volgens mij nooit volledige kwaliteit mee krijgen. usb is namelijk te langzaam

ik zou gewoon kijken of je m kan inruilen voor een hauppauge: de beste onder de tv-kaarten

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dus die Pinnacle die ik nou heb is gewoon defect en het ligt niet aan de kaart zelf maar het is gewoon een defecte??? Als ik een andere pci TV kaart neem wordt die wel gewoon herkent als nieuwe hardware in Windows 98 se?

• monkel
ik kan natuurlijk niet zeggen wat het wel en niet doet op jou computer, maar met mijn tv kaart heb ik nooit problemen gehad, win95/98/me en 2k

Verwijderd

Ik heb ook die PCTV Rave, en het werkt prima, zeker voor die prijs!:)
Alleen onder W2K werkt de teletekst niet (vaag:?).

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik echt een probleem!

Ik heb vanmiddag dat PCTV Rave pci kaartje omgeruild voor een andere en alle verkopers zeiden dat als ik hem in een pci slot klikte en mijn PC daarna opstarte dat Windows 98 hem automatisch zou herkennen dmv. "nieuwe hardware gevonden". Dit dus staat ook zo in de handleiding aangegeven. Als hij dan herkent wordt, dán kan je de drivers installeren...

Dit doet hij bij mij dus helemaal niet!!!!

Hij start gewoon op zonder dat hij iets herkent. Hij komt niet voor in apparaat beheer, niets, helemaal niets. Als ik de wizard "Nieuwe Hardware" draai via het configuratie scherm dan wordt er ook niet herkent! Wat moet ik doen?

Ik heb wel de CD gëinstalleerd en dat verloopt goed maar en ook alle testen zoals overlay, direct draw, etc. verlopen goed maar als hij dan test of hij een tv kanaal kan ontvangen of opnemen dan staat er dat die test is mislukt. Logisch ook eigenlijk want de TV kaart wordt niet eens door Windows herkent!!!

Dit is dus mijn situatie:

3 vrije PCI sloten:
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~bowling/mobo1.gif Video en geluid zitten on-board maar dat maakt op zich niets uit...

Dit zijn de contact punten van dat Pinnacle TV kaartje"Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~bowling/mobo2.gif

Wat opvalt is dat bij het pci kaartje twee 'openingen' zitten en in het pci slot maar één... Begrijpt iemand wat ik bedoel?

Zou het kunnen zijn dat het slot hem niet pakt??? Ik heb wel gelezen dat je hem erin moet klikken totdat je de gouden contact punten niet meer kunt zien maar bij mij zie ik die nog wél... Ik heb dat kaartje er keihard in zitten drukken, ik hoorde zelf alles kraken op mijn mobo. Hij kan er echt niet verder in want anders breekt er iets af volgens mij...

Iemand die mij kan helpen of weet wat er aan de hand kan zijn? Ik ben al 4 dagen er mee bezig en ik wordt er helemaal gek van :(:(:(

Dat is toch niet normaal meer...? Ik heb nu echt wat advies nodig.

PS:
Ik heb het kaartje al in alle drie de pci sloten geprobeerd maar niets helpt! Het ligt volgens mij ook niet aan een IRQ conflict want dan moet hij toch op zijn minst eerst herkent worden?

Verwijderd

Mooi balen joh, doet je mobo het verder nog wel goed na het kraken?
Hij moet gewoon herkent worden als je w98 opstart.
Staat hij aangegeven in de BIOS startup scherm, die kolom die je ziet met pc-info als je de pc opstart :? Als ie daar staat wordt ie tenminste herkent.
In apparaatbeheer, (win) staat ie daar mischien bij onbekende apparaten :? Moet je die verder installeren met juiste drivers.
Anders toch ander pci-slot proberen.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

ja mischien stop je hem niet goed in.
Wat bij mij geval was. Mijn tv-kaart werd ook niet herkend en toen ging ik er erggg stevig op drukken en ja hoor hij werd herkend.
En trouwens herkend je bios het???
Zo niet dan zit die gewoon niet goed vast.
Pagina: 1