Toon posts:

Dilemma - Beamer of 22" of hoger LCD Scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat je vaak achter de pc werkt en je het eigelijk zat bent om steeds na het werken vermoeide ogen in de spiegel te zien.
Waar kies je voor, een groot LCD of TFT scherm zodat je iets meer afstand kan creeren of een beamer zodat je met nog veel meer afstand naar de muur kan kijken en je werk kan doen ?
Zelf werk ik nu op een laptop

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je na je werk vermoeide ogen hebt, doe je op je werk iets niet goed.

Zeker zou ik niet 8 uur lang willen werken en dan naar een beamer te kijen, in iedergeval niet op de manier waar je echt geconcentreerd alles moet lezen. Moet er niet aan denken om 8 uur lang code te moeten lezen via een beamer.

Dus tjah, waar ik voor kies...

Voor tv kijken een TV.. heb sinds een tijdje een 32" LCD TV, en voor TV kijken is dat prima. Maar voor films vind ik het net weer veels te klein. Zo daar het liefst een beamer voor willen, maarja.. Er zijn andere prioriteiten.

M'n PC thuis is ook een laptop, en dat bevalt me verders prima.

Ik zou investeren in een goed scherm voor je werk, ik neem aan dat je thuis werkt, aangezien je op kantoor niet echt een 3meter scherm gaat neerzetten, en als je dat wel wilt doen, je toch bij de vet dure modellen uit komt..

In jouw geval zou ik voor een goeie TFT gaan..

Ey!! Macarena \o/

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

Maverick2001

Never look back

Vind het een beetje lastige keuze... Weet niet wat je met je computer doet, het werken met een beamer lijkt me erg vermoeiend, vermoeiender dan wat je nu hebt iig.

Een grote TFT lijkt me makkelijker en beter, bij een beamer moeten je ogen nog een veel grotere afstand afleggen om dingen te bekijken. De beeldkwaliteit van een beamer is natuurlijk ook nogal afhankelijk van de licht-input...

Pura Vida

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:37:
Stel dat je vaak achter de pc werkt en je het eigelijk zat bent om steeds na het werken vermoeide ogen in de spiegel te zien.
Waar kies je voor, een groot LCD of TFT scherm zodat je iets meer afstand kan creeren of een beamer zodat je met nog veel meer afstand naar de muur kan kijken en je werk kan doen ?
Zelf werk ik nu op een laptop
Ik heb ook vrij vaak lst van vermoeide ogen. Mijn tip is een groter lcd scherm op een grotere afstand. Een beamer is leuk, maar eigenlijk weer het andere uiterste. Hoe verder het scherm van je af hoe beter, maar je kunt je vast wel voorstellen dat het je ogen weer meer moeite kost om iets op een afstand van 2mtr waar te nemen. Je moet dus eigenlijk een balans zoeken. Voor de tft of lcd is het overens ook handig om te kijken naar het aantal hz en de reactietijd. Het is overens erg lastig, maar vermijd ook zoveel mogelijk programma's met een felle witte achtergrond (of mod ze anders zo dat ze minder sterk zijn).

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties tot nu toe ! ik denk dan idd dat het gewoon een groter scherm wordt van iig 24 inch groot of iig niet meer dan 500 euro.
Bij een 22 inch scherm kan je nog steeds te dicht bij het scherm gaan zitten.
Ik werk thuis (code programmeren) op mn laptop en heb zelfs nog een oude crt scherm hier staan maar daar werk ik niet op. Op het werk werk ik met platte schermen van 17 inch.

Een 24 inch scherm is opzich nog betaalbaar, 300-400 euro.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:37:
Waar kies je voor....
Ik zou eerst eens goed gaan kijken naar je omgevings licht en de instellingen van je huidige monitor/scherm. Zit je toevallig vaak in een slecht verlichte ruimte (geen TL lampje bove je bureau dus) of staat de brightness van je scherm te hoog (hoger dan 50%)? :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

momania schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:35:
[...]

Ik zou eerst eens goed gaan kijken naar je omgevings licht en de instellingen van je huidige monitor/scherm. Zit je toevallig vaak in een slecht verlichte ruimte (geen TL lampje bove je bureau dus) of staat de brightness van je scherm te hoog (hoger dan 50%)? :)
Goed punt inderdaad! Daarbij zou ik ook eens goed kijken naar je zithouding; door veel onderuit hangen bijvoorbeeld (of te rechtop zitten), kunnen spieren in je nek op gaan spelen en hierdoor kan je ook moeie ogen krijgen; meer specifiek vlekken voor je ogen of hoofdpijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar alles staat op mn werk al goed ingesteld, er is genoeg licht, brightness is 50% etcetc.
het scherm is daar gewoon te klein, thuis wil ik daar verandering in aanbrengen door iig een groter scherm aan te schaffen.
misschien ligt het ook wel in combinatie met lenzen in.

Verwijderd

Het beste is:

- 22/26" Breedbeeld en op optie Tekst reading zetten
- De TFT tegen een donkere muur aanzetten (of iets donker achter de TFT)
- Een lamp achter de TFT zetten, zodat er achtergrond verlichting te zien is achter je TFT, dit zorgt voor een rustgevend effect.

Dit heeft bij mij heel erg geholpen, kan er nu zo lang achter zitten als ik wil zonder vermoeit te worden :)

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tsja ik was op zoek naar een 24" LCD monitor, beamers zeggen me niets omdat de kwaliteit veel minder is op kleine afstand en bij dag licht.

Dusja... LCD: films, werken & games = s-pva of s-ips lcd pannel en dat vind je pas vanaf 900euro :-(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijna mijn 24 inch scherm maar mn laptop heeft een analoge d-sub aansluiting, op de tftscherm past een d-sub aansluiting en een dvi aansluiting, mijn volgende vraag is, hoe kan ik als ik dat wil ook gebruik maken van de dvi aansluiting ? Welke kabels zou ike rbij aan moeten schaffen ?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Hangt er vanaf wat je op die dvi aansluiting wilt hebben. Als je het gewoon je laptop is, heeft dat absoluut geen zin, die kan je gewoon via de d-sub aansluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:02:
Ik heb bijna mijn 24 inch scherm maar mn laptop heeft een analoge d-sub aansluiting, op de tftscherm past een d-sub aansluiting en een dvi aansluiting, mijn volgende vraag is, hoe kan ik als ik dat wil ook gebruik maken van de dvi aansluiting ? Welke kabels zou ike rbij aan moeten schaffen ?
Jah een DVI kabel natuurlijk, maar die zit er vast wel bij. Omvanaf je laptop Analoog --> DVI te doen om dan via DVI aan te sturen, is nutteloos. Dus houd het lekker op je D-Sub aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Maar schijnt de kwaliteit van het beeld niet beter te zijn wanneer alles digitaal is aangesloten?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:42:
Maar schijnt de kwaliteit van het beeld niet beter te zijn wanneer alles digitaal is aangesloten?
Je d-sub is gewoon analoog hoor. Dat wordt echt niet ineens digitaal/beter omdat er aan het einde van je kabeltje een dvi aansluiting zit ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar bestaan er geen DVI/d-Sub adapters / verloopstukken om van DVI naar VGA te gaan en misschien andersom?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 23:20 ]

Pagina: 1