Toon posts:

microATX board met X38 of P35 chipset gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op zoek naar een microATX board met een socket 775 en een X38 chipset.
Eventueel een P35 chipset is ook goed. Heb al bij diverse fabrikanten gekeken, maar alle boarden met X38 zijn in ATX form factor. Heb ook al aan de mini-ITX form factor gedacht, maar daar kon ik ook niets vinden. Dat is meer voor industrial en embedded PC gedacht, of niet ?

Wie heeft er nog een goede tip ?

Verwijderd

Die bestaan niet, simpelweg omdat het gangbaar is dat er onboard video op mATX-borden zit, en dat hebben de P35 en X38 chipsets niet. Maar wat is er mis met een G33 of G35 bordje?

Welkom op GoT trouwens :w

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 17:51 ]

Verwijderd

Zijn er niet misschien is een G35, G965, G33 of Q965 wat?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met een G35/33 boardje is niets mis ! Ik wilde alleen juist geen integrated graphics hebben in die zit in de G35. Verder is ie vergelijkbaar met de P35 dus zeker bruikbaar.

Verwijderd

Het is niet dat die integrated graphics je in de weg zitten hoor!
Trouwens, als je toch niet de onboard video gaat gebruiken zou ik eerder voor een G33 dan voor een G35 gaan; de grafische chip van de G35 is iets sneller, maar daar staat tegenover dat de G33 de ich9(r) als southbridge heeft, en de G35 de iets oudere ich8(r)! De Q35 heeft overigens het beste van beide, maar daar is weinig keuze in.

Verwijderd

Maar waar wil je het moederbord voor gebruiken?
Als je niet gaat overklokken maakt het chipset niet zoveel uit.

Verwijderd

Sterker nog, de G33 en G35 chips klokken ook erg goed over. Ik heb zelf een FSB van 470 gehaald op een G33M-DS2R, maar ik heb al iemand gezien die met hetzelfde bord de 580 MHz heeft gehaald :Y
De G35 klokt vergelijkbaar.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:48
Moet zelf ook nog aan het klokken beginnen maar me G33M-DS2R doet het perfect, zeker met een HD 2900XT erop. Zet je die onboard video toch gewoon uit?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

dit is mijn eerste post hier en ik schrik er wel een beetje van hoe snel je hier een reactie krijgt.
Super ! Ik wil met de PC zeker niet gaan overclocken dus inderdaad de chipset doet er dan niet echt toe. De PC gaat dienst doen als game / multimedia PC. Maar, de Womans Acceptance Factor is zeer hoog ! Dus het moet allemaal in een snoezige behuizing passen en mag geen herrie maken.

Dit gaat het (denk ik) worden:

Mainboard ; Foxconn G33M-S
CPU ; Intel QX9650 Core 2 Quad.
Graphics : Asus EAH 3870

ben nog bezig de verschillende benchmarks en reviews te bekijken, maar denk dat ik hier aardig mee uit de voeten kan.

Verwijderd

of een Shuttle http://eu.shuttle.com/nl/DesktopDefault.aspx/tabid-2/
klein, stil, all features, niet goedkoopste ;-(
Pagina: 1