Toon posts:

geen beeld meer met nieuwe kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maandag de 3850 van club3d gister alles installed win xp pro, alle drivers en 3dmark03 06 werkte in eerste instantie niet maar daar moest ik de hotfix voor gebruiken. daarna werkte alles 3dmark03 scoorde ik 31500 punten mee.

en nu wil ik vanmorgen de pc aanzetten geen beeld monitor zegt "no vga signal"
ik merk/hoor wel dat de pc normaal opstart maar dus totaal geen beeld.

en dat vind ik wel raar.

ik zit te denken aan 2 dingen vid kaart kapot (hoe weet ik niet) of iets met voeding maar gister werkte dus alles goed.

setup:
xgear 450 watt
p5ne sli
e4300 @ 3ghz
2gb kingston hyperx
160gb sata hd
dvd brander
club3d 3850 256mb

Verwijderd

heb je al gechecked of je kabels goed in je pc + beeldscherm zitten?

verder weet ik niet of dat 450 genoeg is voor jouw pc.

Verwijderd

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd.
Want het kan werkelijk alles zijn: moederbord, voeding, videokaart, geheugen.
Dus het beste kun je je computer zo kaal mogelijk opstarten. Dus met één geheugen reepje.
En je kan nog een bios reset doen, zodat je processor weer op normale "snelheid" loopt.
En je kunt onderdelen vervangen zoals een andere voeding proberen
(als je een andere hebt tenminste ;) ).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
vanmorgen starte de pc weer normaal op raar.

Verwijderd

hmm, beetje cliche mischien maar ik zit aan je voeding te denken, dan ben ik niet helemaal op de hoogte van de kwaliteit van x-gear voedingen maar zo even kijkend naar je setup ziet het er in ieder geval best krapjes uit.

ik quote de roden: "450 Watt or greater power supply with 75 Watt 6-pin PCI Express® power connector recommended (550 Watt and two 6-pin connectors for dual ATI CrossFireX™) "
en bah.. ze laten niks vrij over amperé op je lijntjes die je minimaal nodig heb (wat ik wel bij nvidia kaarten kan vinden jammergenoeg)

overclockte cpu: 100W (65W on-overclocked)
monsterkaart: 90 (heb ff gegoogled)
overige zooi: een 100-150W
totaal: 300 +/- (tenzij ik iets vergeet ;))

Ik heb je voeding niet kunnen vinden op het internet maar 450 kan op 2 manieren vaak gezien worden (goedkope voedingmakers zijn bedriegelijk) ze zetten de max wat de voeding kan (peak) erop i.p.v. de continue waardes die hij kan halen, ik raad je toch ten sterkste aan om even ergens te kijken of je een wat sterker voedinkje kan lenen om deze stelling te testen.

of even je OC weghalen en kijken of het probleem er dan nog is aangezien dat weer wat stroom vrijmaakt voor je kaart die hoogstwaarschijnlijk als een arm 3e wereldland kindje niks te eten krijgt
(arme drommel)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
de voeding kan je even controleren, maar verdenk hem niet te sterk: het is tegenwoordig populair VOEDING te roepen terwijl het net zo goed de videokaart kan zijn, en meer waarschijnlijk is.

Een PC kan meestal niet meer opstarten als de voeding blown is, of hij is instabiel, maar wel opstarten zonder beeld, en het later wel doen valt niet echt onder een brakke voeding.

Controleer nog even de aansluiting van de videokaart: zitten alle kabels wel goed vast?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1