Toon posts:

[Dirt] Loopt na paar seconden rijden vast

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar maanden andere games gespeeld te hebben, leek het me leuk om weer eens wat rondjes te rijden in Dirt. Niet dus. Terwijl ik voorheen, met dezelfde installment, nooit problemen had, loop het spel nu compleet vast zodra ik een paar seconden aan het rijden ben... Het scherm bevriest en het geluid gaat uit z'n dak (alsof ik maar gas blijf geven in z'n 1). Elke keer 100% weer. Ik draai op Vista 32 bits met een 8800GTX en de 1.2 patch. Zoals gezegd voorheen nooit problemen gehad! Alleen met ctrl-alt-del kan ik het spel beeindigen.

Weet iemand of Dirt niet houdt van de laatste nVidia drivers...? Ik heb nu 196.25. Is er misschien een of andere instelling in het spel zelf dat dit kan veroorzaken? Iemand anders hier met hetzelfde probleem?

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

eh twee dingen....

Wat heb je zelf al geprobeerd uit te vinden . Ik bedoel ik kijk op google en vind al snel 2 oplossingen voor je problem.....

Heb je ook al gekeken op de site van Dirt op het forum of daar misschien oplossingen zijn...

Enkele links om je te helpen... (waar ik eigenlijk geen zin in had te geven , daar je zelf met een beetje meer moeite de oplossing had kunnen vinden)

http://community.codemast...m/showthread.php?t=246018

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, dit is lachen. :o :) (Sorry hoor, lees maar door!) Ik heb gezocht op Google en kon voor mijn specifieke probleem geen oplossing vinden. Dus heb ik gisteren hier een topic geopend en... ook op het Codemasters forum. Drie keer raden welk topic dat was.... JUIST: het topic waarvan jij de link plaatste! :) Vergelijk de tekst maar met mijn post!

De oplossing die wordt aangedragen in dat topic, is dus een reactie op die post die ik daar plaatste! En die reactie is vandaag geplaatst, dus logischerwijs NA dat ik mijn vraag hier en ook daar gesteld had. ;)

Dus ook zonder jouw behulpzame lnk (alsnog dank daarvoor) had ik deze oplossing zeker gevonden, want ik check altijd mijn eigen topics! 8)

Dit is echt grappig... ;)

P.S. Om te bewijzen (niet nodig, maar toch...) dat ik dezelfde poster ben, heb ik je even bedankt daar voor het verwijzen naar m'n eigen topic. :+ ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de oplossing is gevonden! :) In de hoofdmap van Dirt staat een verborgen bestand genaamd radial.cdb. Dat bestand wordt op een bepaald moment te groot en geeft dan problemen. De oplossing is simpel: gooi het bestand weg! Dirt maakt dan een nieuw bestand aan zodra je het spel weer opstart. Bij mij verhielp dit in een klap al min problemen! Dirt loopt nu weer als een zonnetje! (Errug mooie graphics, trouwens, als ik het nu weer eens zo zie...!!!)

Belachelijke 'bug' trouwens, maar ja...

Verwijderd

heb exact hetzelg\fde probleem qals de TS, maar ik heb geen verborgen radial bestand in mijn hoofdmap DiRT staan.
ook mbv zoekfunctie het bestand niet kunnen vinden. Weet iemand waar het bestand nog meer zou kunnen staan?

Verwijderd

heb de radial file nog steeds niet gevonden, maar als ik de internetverbinding verbreek (andere tip op internet) dan kan ik heerlijk racen!!!
Pagina: 1