BP6 moederbord gekocht

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Ik heb via marktplaats een oud Abit BP6 moederbord gekocht. :) http://www.marktplaats.nl...-abit-bp6.html%3Fxref%3D1
En een half jaartje geleden heb ik via een veiling een hele hoop oud computer spul gekocht en toevallig zaten daar een aantal Itanium processoren van Intel tussen.
Ik heb daar toen niks mee gedaan maar ik vroeg me af of die niet op dit bordje werken :P
Vermits het toch bedoeld is voor SMP processoren.
Dus mijn vraag is passen er op een BP6 nu wel of geen Itaniums?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

bp6 was toch een celleron bordje tot maximaal 533hz?
Je kan ze wel ombouwen naar p3 coppermine versies

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is dit een flauwe grap of niet?

Zoek ende gij zult vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door BalusC op 26-12-2007 16:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lijkt me wel, iedereen weet toch dat de enige BP6 waar itaniums oppassen aan mijn muur hangen.

Maar serieus, hoe kun je verwachten dat er Itaniums gaan werken op een bord met een compleet andere socket dan Itaniums hebben en een platform dat een volledig andere architectuur heeft.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 26 december 2007 @ 16:45:
[...]

Lijkt me wel, iedereen weet toch dat de enige BP6 waar itaniums oppassen aan mijn muur hangen.

Maar serieus, hoe kun je verwachten dat er Itaniums gaan werken op een bord met een compleet andere socket dan Itaniums hebben en een platform dat een volledig andere architectuur heeft.
bios update?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo ziet een Itanium van onderen eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/3537/itanium_2.jpg

Zo ziet een socket 370 van boven eruit:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/Socket_PGA370.JPG/250px-Socket_PGA370.JPG

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat een BIOS update automagisch nieuwe sockets (en chipset plus VRM) op het moederbord zal toveren.

[ Voor 60% gewijzigd door BalusC op 26-12-2007 16:53 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De eerste biosupdate die een chipset in staat stelt een andere architectuur te gebruiken moet nog komen.

Maar je hebt wel gelijk, met een bios update kun je de namestring aanpassen zodat je Celerons als Itaniums herkend worden

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Terw_Dan schreef op woensdag 26 december 2007 @ 16:49:

Maar je hebt wel gelijk, met een bios update kun je de namestring aanpassen zodat je Celerons als Itaniums herkend worden
Precies.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Maar jij hebt een BP6 aan je muur hangen waar wel een Itanium in past? Hoe dan?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat was gewoon een inside joke. Hij zei daarna ook "Maar serieus, .. ".

Over de inside joke, raad eens van wie die BP6 is geweest ;) En probeer in de toekomst ook eens álle reacties te lezen en interpreteren in plaats van om gelijk op 1 zin te hameren.

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 26-12-2007 17:01 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Lol... er staat Arondeus ... ik heb geen flauw idee. Was een van de eerste linkjes op google. Was inderdaad een flauwe grap. We hebben namelijk nog flink wat Gluhwein over en... nouja ik verveelde mee een beetje... achteraf gezien toch beter de search gebruikt. Van wie is die BP6 dan geweest ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer ook eens op linkjes te klikken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kain_niaK schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:04:
Lol... er staat Arondeus ... ik heb geen flauw idee. Was een van de eerste linkjes op google. Was inderdaad een flauwe grap. We hebben namelijk nog flink wat Gluhwein over en... nouja ik verveelde mee een beetje... achteraf gezien toch beter de search gebruikt. Van wie is die BP6 dan geweest ?
De BP6 was van BalusC, maar hij is zo aardig geweest om deze te doneren voor mijn moederbord muur. Maar het was niet meer dan een standaard BP6 met wat biosmodificaties zodat deze celerons als itaniums zag.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5e995587f4452efd00788fd2c90475aa/full.jpg
Pagina: 1