Toon posts:

Weigering aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb op 10 dec telfort aangevraagd (overstap) en zou per 7 januari 2008 aangesloten worden
Op 24 dec mail gekregen zoals hieronder beschreven

Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.

Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.

Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.

Wat blijkt zit er een of ander foutcode bij kpn en telfort zegt na verschillende telefoontjes dat als ik wil overstappen ik eerst mijn adsl bij xs4all in zijn geheel af moet laten sluiten zodat het adsl vrij is en dan een nieuwe aanvraag moet doen als zijnde een nieuwe aansluiting.
Volgens hun heeft ieder daar last van die aangesloten zijn via xs4all, planet en nog andere providers
omdat kpn dit ziet als een kpn adsl aansluiting omdat deze dus allemaal via kpn lopen.
Kan dit niet anders moet dus mijn lijntje laten slopen en weken zonder aansluiting zitten???

Hebben hier meer mensen last van??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe heb je precies je aanvraag gedaan? Zit Ttelfort op KPN, of is het een ander netwerk?

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 26-12-2007 16:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
gambieter schreef op woensdag 26 december 2007 @ 16:37:
Hoe heb je precies je aanvraag gedaan? Zit Ttelfort op KPN, of is het een ander netwerk?
Telfort=Tiscali-netwerk.

Maar hoe heb je het aangevraagd dan? Heb je aangegeven dat je ADSL via een ander hebt?
Zit je XS4All aansluiting misschien al in opheffing?
In het laatste geval kun je bij een lopende sloop dus het signaal niet meer overzetten. Dan zul je de sloop moeten stoppen, of je zult hem moeten afwachten en dan opnieuw aanvragen.

PSN: djmurcielago

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 12:35
Lastig want Tiscali is deels overgenomen door Planet (Het KPN gedeelte). Betekend dit dat jij op het niet-KPN gedeelte komt te zitten? In dat geval wordt een overstap lastig geloof ik :X

There is no replacement for displacement!

• Murcielago
Tiscali-netwerk is Tiscali-netwerk.
Tiscali had vroeger een deel van haar klanten via het KPN-MXStream netwerk. Dat deel heeft KPN overgezet naar Planet.
Het andere deel is altijd op het Tiscali-Netwerk blijven zitten, dat netwerk heet nu Tiscali Wholesale. Dat is ook waar Telfort zijn ADSL op levert.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 26 december 2007 @ 16:37:
Aanvraag volgens de website als overstap en heb verder xs4all niks laten weten dus er wordt niks gesloopt.
telfort is onderdeel kpn en xs4all is onderdeel kpn dus overzetteing kpn naar kpn kan niet

• Murcielago
telfort en xs4all zijn beide eigendom van kpn, maar de achterliggende netwerken zijn zeker verschillend. Maar waar haal je vandaan dat het niet zou kunnen dan?

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik heb vandaag dezelfde mail gekregen, zit nu bij Tele2, ( niet de versatel lijn maar kpn) . Ben zééér ontstemt; heb tele2 al opgezegd en werd netjes door Tele2 gebeld dat ze het gingen overzetten op de door mij opgegeven datum naar Telfort. Ik snap dus echt niet wat het probleem is. Ga morgen maar es bellen met Telfort.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:58:
[...]

Aanvraag volgens de website als overstap en heb verder xs4all niks laten weten dus er wordt niks gesloopt.
telfort is onderdeel kpn en xs4all is onderdeel kpn dus overzetteing kpn naar kpn kan niet
Complete onzin. Het is daadwerkelijk wel een telco-telco migratie, omdat de lijn daadwerkelijk naar een andere DSLAM gpeport moet worden. Ook al zouden ze beide KPN zijn, dan zou de migratie alsnog toegestaan moeten worden, omdat de klant geen $##%# te maken heeft met de achterliggende netwerkzooi.
Dat je wordt afgewezen, hoef je niet direct te wijten aan een eigen fout. Je moet je voorstellen dat de gegevens door een paar checks en migratie controles gaan, voordat het systeem groen licht geeft. Kan zijn dat ergens een postcode verkeerd staat of een lijn niet geregistreerd op een bepaalde naam, waardoor gegevens niet matchen. Dan geeft het systeem een foutcode en aan die code hangt een procedure. Anders snapt de helpdesk namelijk niet wat ze aan de klant moeten vertellen.

Beste wat je zou kunnen doen, is de sales afdeling een handmatige order in laten schieten. Vaak door de foutcode worden niet internet orders sowieso van de hand gedaan of krijg je weer hetzelfde probleem.

Laat ze wel even goed kijken waar het is fout gegaan. Je kan jezelf en in sommige gevallen een hoop anderen veel problemen in de toekomst zo besparen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 27-12-2007 23:43 ]

Pagina: 1