Toon posts:

probleem met cpu..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een probleem met de cpu denk ik ben nogal noob in dit soort dingen maar ik wou gisteren mijn computer herstarten alles draait maar ik zie op mijn scherm niets dus ik eens op internet zoeken wat het is waarschijnelijk cpu maar ben het niet zeker, ik had de dag ervoren een programma gedownload om weten hoeveel graden mijn cpu is , ligt meestal tussen 60-65 graden en als hij moet ^stressen^ ongeveer 75-85 graden is dit normaal? het is een intel pentium 4 processor 550 met hyperthreading-technologie 3.4 GHz 800MHz bussnelheid level 2 cache 1024 kb
intel 915P express chipset nu heb ik eens test gedaan en de cpu uit de computer gedaan toen wou alleen de voeding draaien en heb ik eens zonder ventilator cpu laten draaien sluit mijn pc automatisch uit nu wil ik de cpu in een andere pc doen het is ook 1 met intel pentium 4 1.6 GHz is dit verstandig?
het moederbord van de computer moet ik nog eens opzoeken maar is moeilijk te vinden alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

het hoeft niet de processor tezijn maar kan ook de videokaart of andere dingen zijn ....probeer het eens uit op een andere pc ....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Ik kan moeilijk volgen wat je nu precies gedaan hebt (probeer eens niet alles als 1 lange zin te schrijven, dat helpt al heel wat).

Wat is nu je precieze probleem? Start het ding nu wel op of niet? en zo niet, waar blijft hij hangen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Diep inademen en dan rustig uitademen. Kom tot rust :) . Kun je daarna je probleem proberen iets duidelijker weer te geven? Omdat je geen hoofdletters, punten of komma's gebruikt is het niet te volgen wat je nu wel en niet gedaan hebt, en dat maakt het erg moeilijk.

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen en stapsgewijs de verschillende testen te doen. Probeer ook meer informatie over je computer te geven, en wat je precies gedaan hebt :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gelezen dat je cpu in een andere computer kunt testen maakt dat niet uit of die moederbord die cpu kan lezen of wat die ook doet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:06:
ik heb gelezen dat je cpu in een andere computer kunt testen maakt dat niet uit of die moederbord die cpu kan lezen of wat die ook doet?
Het andere moederbord moet natuurlijk wel de cpu supporten, anders gaat het niet werken.
Dus pak de specs van je mobo erbij, kijk wat voor cpu hij aankan en dan kun je testen of het wel of niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al overal gezocht maar vind het niet
ik het willen testen op een moederbord van nec computers international intel i845
en de cpu is een 1.6Ghz en de cpu die ik wil testen een intel pentium 4 processor 550 met hyperthreading-technologie 3.4 GHz 800MHz bussnelheid level 2 cache 1024 kb
intel 915P express chipset

• Roberto.A.G
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 09:19
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:30:
ik heb al overal gezocht maar vind het niet
ik het willen testen op een moederbord van nec computers international intel i845
en de cpu is een 1.6Ghz en de cpu die ik wil testen een intel pentium 4 processor 550 met hyperthreading-technologie 3.4 GHz 800MHz bussnelheid level 2 cache 1024 kb
intel 915P express chipset
Je moet eerst nagaan welke socket de andere moederbord ondersteunt.
als het hetzelfde socket is dan denk ik dat je dat kan proberen.

dit kan je doen als het niet lukt met de andere mobo.
Wat je ook kan proberen is
1. de cpu weghalen
2. de werkgeheugen weghalen
3. de videokaart weghalen
4. even een check doen of alles goed is aangesloten.
5. de boven genoemde componenten weer aansluiten en dan de pc opstarten.
Pagina: 1